Print this page
Събота, 09 Ноември 2013 21:16

Инцидент с Tesla Model S - разказ от първо лице

От
Пожарникари гасят запалила се вчера Tesla, която според собственика ?, го е спасила в ситуацията
В този блог: От първо лице - поведение на Tesla при инцидент!

Последният случай на пътен инцидент с Tesla Model S е от преди ден, а случката ни е представена от собственика на колата - доктор Юрис Шибаяма от Тенеси, САЩ, описващ детайлно какво точно се е случило. Ето:

"Карах към дома си, прибирайки се от работа. Движех се по магистралата в дясната лента, с около 110 км/ч, след един камион. В средата на пътната лента, имаше ръждясал триъгълен предмет, нещо подобно на теглич; стори ми се, че 'топката' му за закачане на ремарке, стърчеше във въздуха. Камионът пред мен скриваше предмета от мен до последния момент, така че, когато изведнъж го видях, нямах никакво време за реакция. Опитах да кривна встрани, но успях единствено да мина над предмета, приблизително в средата на колата - не го прегазих с гумите. Почувствах доста силно 'туп', по дъното и дори имах чувството, че колата се повдигна във въздуха - толкова силен удар беше. Моят асистент по-късно намери издълбано място в асфалта, където предмета се 'остъргва' в пътя при удара. И така, колата се поразклати, но аз продължих да карам .

След около 30-45 секунди, се появи предупреждение на дисплея, гласящо 'Колата се нуждае от сервиз . Колата не може да се рестартира'. Аз продължих да карам , надявайки се да се прибера. След една минута, ново съобщение на дисплея: 'Моля, отбий за безопасност. Колата се изключва'. Аз напълно контролирах колата, през цялото време контролът бе 'в ръцете' ми и безопасно отбих встрани на пътя. Излязох от колата, огледах я набързо и започнах да вадя вещите си от нея. Не успях да извадя почти нищо, тъй като половин минута по-късно, дим започна да излиза от предната част на шасито. Дръпнах се от моята Tesla, на около 80-100 м. Все повече дим започна да излиза под пода на колата и около две минути, след като се отдалечих, предната част на колата се запали.

Аз съм благодарен на Бога, че бях напълно невредим след тази авария. Ако не бях в Tesla, ('бронирана' с батерията си отдолу) този предмет би могъл да удари през пода и да ми причини сериозно увреждане. От времето на удара с 'обекта' до момента, в който колата се запали, бяха минали около пет минути. През това време, колата ме предупреди, че има повреда и ме 'посъветва' да спра . През цялото време не съм се чувствал в в непосредствената опасност. По време на шофирането - след удара, докато не спрях - колата се движеше перфектно, и беше напълно под контрола ми. Нямаше момент, в който бях някъде дори близо до пламъците."

Пожарникарите пристигнали незабавно и са потушили пламъците с вода. Тъй като дръжките на вратите на Model S, се прибират в самата врата, когато не се ползват, за да не бъдат разбити при гасенето, докторът съвсем безпроблемно отключил с дистанционното си. Всички други системи на колата са работели, въпреки че предната част на колата е горяла в това време. До самото купе не са достигнали никакви пламъци и нищо вътре не било повредено. "Взех документи и писалки от жабката си, без никакви поражения по тях! " - казва доволният Tesla-собственик, и допълва: "Тази случка ме увери, че Tesla Model S е безопасна кола. Бих закупил още една, без никакви колебания! ".

Както ги е похвалил докторът, от Tesla Motors спокойно може да му подарят следващата!

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 6674 пъти Последна корекция Неделя, 10 Ноември 2013 12:44
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.