Sidebar

21
Нед, Окт
2 Нови блога
×
Привет от форума на eCars.bg

Някои хора харесват, други все още не разбират, а трети не си падат по електромобилите. Теб какви електромобилни теми те вълнуват? Имаш ли вече електромобил, планираш ли да си купиш скоро, какъв точно търсиш? Вероятно ще намериш отговори във форума или пък можеш да помогнеш на някой съмишленик да открие такива. Айде, приятно ;)

× Място за всякакви Citroen C-ZERO/Mitsubishi i-MiEV/Peugeot iOn теми, коментари и мнения.

Peugeot iOn

Преди 9 месеца 1 седмица - Преди 9 месеца 1 седмица #3766 от IvoAtanasov
Отговор от IvoAtanasov по тема Peugeot iOn
Здравейте, надявам се колегата Караиванов все още да кара малкия звяр и да даде малко информация след толкова години на ползване,тъй като ще ми трябва малка електричка за градски условия. Забелязах една тенденция на пазара в Европа, че Mitsubichi i-MiEV се продава по евтино от колкото братята си C-ZERO и iOn.

Най-много ме е страх от неизползван потенциал!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 1 седмица - Преди 9 месеца 1 седмица #3767 от Karaivanov
Отговор от Karaivanov по тема Peugeot iOn
Колата продадох на мой познат и вече наближава 100 000 км на километража.
Взех си Nissan Leaf 30 Kw.
Никакви проблеми с Пежото.
Преди година смених предни дискове и накладки.
Новият собственик е недоволен единствено от отоплението през зимата.
Откакто е свършила гаранцията на автомобила не е ходил в сервиз.
Те и без това само сменят купе филтър което аз правих за 1 минута.
Намира се зад жапката.
Мицубиши е по добра опция според мен защото е с 1.5 кWh по голяма батерия.

Внимавай какво си пожелаваш,че може да се сбъдне.
Следните потребители изказаха благодарности: IvoAtanasov

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 1 седмица #3768 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Peugeot iOn
Това с отоплението е важна тема. Според мен в момента се полагат (и това ще продължи в следващите години още по-интензивно) сериозни усилия да се разработват много по-ефективни от сегашните системи за отопление (на електромобилите), така че да консумацията на енергия да е значително по-ниска и да се отразява по-малко на пробега в студено време.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 1 седмица #3769 от IvoAtanasov
Отговор от IvoAtanasov по тема Peugeot iOn
Благодаря за отговорите. Има доста подобрения, които правят хората по отношение на отоплението, като духалки монтирани отпред до краката и разновидности на печки в багажника(има и допълнителни уплътнения по купето,но то си е за цяла тема). Това е важно за страните с по-суров климат, а и ако няма гараж къде да нощува колата. Цените в Норвегия започват от 15 хил лева, а за Германия и съседни страни цените са по-високи.

Най-много ме е страх от неизползван потенциал!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 1 седмица #3770 от Венелин
Отговор от Венелин по тема Peugeot iOn
Здравейте
Искам да ви споделя моят едногодишен опит от експлоатация на Пежо Йон
Живея в Банкя и дневния пробег ....до София на няколко места и обратно просто не надхвърля 70 км. ....зареждам го вечер от контакт под навеса ми.....
Ако се зарежда всяка вечер отоплението може да се ползва на макс. .... пробега все пак е достатъчен
А иначе имам идея....
И ще я споделя тук....

Знаете ли ,че ако имате обикновен автомобил и изминете 100 км с него двигателят е произвел около 30 кВтч полезна енергия ( подадена към колелетата) и сте изхвърлили около 70 квтч топлина в околното пространство.......
70 квтч са като  7 калориферчета- духалки включени на голямата си мощност (2 квт) за 5 часа.
Доста топлина!!!!!!!!!
А тази топлина  би могла да  е полезна в къщи......да  стопли дома ви ......

Как може да стане това?

електромобил и дизелов когенератор.......генератор ,който произвежда ток и топлина......
Да допуснем че.......
С електромобила  отивате на работа,след работа посещавате няколко места и се прибирате с дневен пробег 100км и разредени акумулатори
В къщи включвате електромобила в генератора и той автоматично запалва.......
Пежо йон изисква за 100км 16 кВтч енергия.....и в това време домът ви получава около 40 квтч топлинна енергия.......
Типична стойност на консумация на гориво от генераторите е около 300мл на произведен квтч Ел енергия

Значи за да заредим електричката  изразходваме 16 по 0.3л равно на 4.8л дизел......колкото и една икономична дизелова кола за 100км......
Но .....топлината остава у дома.....( колкото от две духалки от по 2 квт да работят 10часа)

Нормалните хора сега плащат гориво на колата,ток от  доставчик и топлина ( от някакъв източник.....тец,газ,дърва,въглища,пелети....)
 Описаната от мен хипотетична (?) система електричка-когенератор консумира само 5 литра на денонощие..... или под 10лв ( ако изминавате 100км на ден)

Системата не е хипотетична.
 

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 5 дни - Преди 7 месеца 5 дни #3929 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Peugeot iOn
От 2-3 дни ми излиза реклама на вносителя, на Пежо за лизинг на iOn. Без първоначална вноска, лизинг за 5г или 50000км, вноската е по 250 евро на месец. Нямам си идея колко струва ново, просто пускам инфо за тези, които се оглеждат за такова, да си сравнят условията. Е така, за спорта :).
P.S. Е сега погледнах дената на ново - 17150 евро. Ако искаш металик 21750 евро, ако искаш перлен металик, 22750 евро.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 5 дни #3940 от Венелин
Отговор от Венелин по тема Peugeot iOn
5 години по 12 месеца по 250 прави 15000. ..нещо не се връзва....

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 5 дни #3941 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Peugeot iOn
Връзва се, прави разлика между лизинг и покупка.
Първото е все едно да наемеш колата, като обикновено дори сервизите са за тяхна сметка. След 5-годишния период на лизинг обикновено имаш две опции:
1. Доплащаш разликата в цената 2-5000(в случая) евро и колата си остава твоя.
2. Връщаш им я и влизаш в нов лизинг за нова кола.
При покупка рядко предлагат коли без първоначална вноска и гаранционния период обикновено е около 3г/45000 км.
А първоначалната вноска варира според модела кола.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 5 дни #3942 от Венелин
Отговор от Венелин по тема Peugeot iOn
Ясно! Благодаря много!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 седмици 2 дни #4539 от Венелин
Отговор от Венелин по тема Peugeot iOn
Здравейте.Знае ли някой с какъв хардуер и софтуер мога да гледам напрежението на всеки отделен елемент във високоволтовата батерия

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум