Sidebar

20
Съб, Апр
× Място за всякакви Nissan LEAF теми, коментари и мнения.

Покупка на Nissan Leaf

Преди 5 години 3 месеца #5128 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf
Ген 1.0 са най-вече с бял интериор, а колата на снимките е с черен. Да, има коли произведени в края на 2013, които са с новата батерия. Ако искаш, ще питам колегите тук как да разбереш разликата.
Ако е с новата батерия и успееш да свалиш цената до 20хил, ще е горе долу добре. Имах на предвид, че си извън гаранционния срок на батерията, който е 5 години за всички 24квтч Лийф-ове. Ще е страхотно, ако има седалки, странични огледала и кормило с нагреватели. За еСВи модела това е само опция, така че провери. Ще си спестяваш доста енергия при отопляване на кабината, ако не пускаш парното и ползваш нагревателите...
Ще разгледам офертата после и ще ти пиша, ако забележа нещо нередно... или редно :)
Харесано от: Касъклиев

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца - Преди 5 години 3 месеца #5129 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Покупка на Nissan Leaf

peposhi писа: Ген 1.0 са най-вече с бял интериор, а колата на снимките е с черен. Да, има коли произведени в края на 2013, които са с новата батерия. Ако искаш, ще питам колегите тук как да разбереш разликата.
Ако е с новата батерия и успееш да свалиш цената до 20хил, ще е горе долу добре. Имах на предвид, че си извън гаранционния срок на батерията, който е 5 години за всички 24квтч Лийф-ове. Ще е страхотно, ако има седалки, странични огледала и кормило с нагреватели. За еСВи модела това е само опция, така че провери. Ще си спестяваш доста енергия при отопляване на кабината, ако не пускаш парното и ползваш нагревателите...
Ще разгледам офертата после и ще ти пиша, ако забележа нещо нередно... или редно :)


Благодаря, колега. Аз знам че ген 1.0 отзад в багажника пластмасата зад седалките е от край до край, както и че паркинг спирачката не е крачна . От там оставам с впечатление, че въпросният автомобил не е първа генерация. Виждам че има бутони за подгряване на предните и задни седалки , както и бутон за подгряване на волана. На снимките се вижда и че навигацията работи в Бг. За цената под 21500 не успях да я сваля, но човека обещава да ми я докара безплатно до Пловдив на платформа.

Да добавя и едно видео, в което се споменават доста минуси за Лийфа и ако може някой собственик на Лийф да коментира




И за термопомпата, бях останал с впечатление, че след 2013 само при ниво Визия няма, а всички останали имат.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5130 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf
Колега,
Колата изглежда добре на снимките.
Задължително е да се прегледа на място!!!
Склонен съм да кажа, че това е Лийф от генерация 1.5 и, ако съм прав, е много добре. Понеже е модел Акцента (или СВ, както се нарича в зависимост къде се продава) има и термопомпа. Термопмпата е много ефективна и ще ти спестява от енергията необходима за отопление в студените дни.
Зимата, както колата ТИР включена към зарядното, можеш да отоплиш салона и отново ще си спестиш енергия чрез предварително отопление.
Реален пробег, който можеш да очакваш е между 100-140км от 100% заредена батерия. Лятото, ако караш предимно градско - може и повече, но трябва да си на Еко стил и без климатик. Не знам дали прочетох правилно за дистанцията до вилата - ако е 55км общо - нямаш проблем. Ако е 110км, като стигнеш горе - зареди от някой контакт малко и си ОК. Ако вилата е в планината - ще ти е густо да се катериш по баирите с яката тяга на електричката. А на връщане няма да пипнеш спирачките, ако използваш В бутона - даже ще генерираш допълнителен пробег заради силната регенерация.
90х км не са много за 6 годишен автомобил. 25-30хил км е над средното, но и съвсем нормално. Задължително си свали Лийф Спай вземи блутут датчик (или каквото му казват там) и прегледай % деградация на батерията. За видеото... какво да ти кажа. Всеки случай е индивидуален и строго специфичен. Повечето минуси, които изброи, за мен не са. Напричер, че Еко шофирането не струва... кажи го това на жената. Все ми се цупи, че постоянно и изключвам опцията като се кача в нейния Лийф. Тя се чувства по-сигурно на пътя, защото контролира по-лесно мекото ускорение, когато опцията е избрана. Докато аз обичам емоцията и след първите 2 години, когато все гледах да карам икономично, сега си карам без ограничения (често даже прекалявам), освен, ако не возя някого или няма къде да заредя, а трябва да стигна до крайната дестинация. С 16 инчовете джанти ще имаш възможност да постигнеш и по-голяма икономичност отколкото от 17 цоловите гуми на еСВеИ (SVE)... Който е купувал тази кола е мислил за комфорт, щом е платил за екстра като нагревателите и почти безполезния слънчев панел на крилото на багажника. Поискай да потвърди дали колата е с 3.3 или 6.6Квт бордно зарядно. Ако е само с 3.3, ще ро отнема около аса да заредиш със специално пригодено домашно зарядно (или към 10 часа бабешкото зарядно директно свързано в някой обикновен контакт). Ако имаш въпроси - питай... след над 100хил км само на ток в семейството няма много неща, които са ме изненадат...

И натискай още за цената!!! Дори и да ти харесва колата, не се издавай. Като тропнеш на масата с “20000лв сега или нищо”, ще стигнете до сделка много бързо :)
Харесано от: Касъклиев

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5131 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf
А... и прегледай колко често е зареждана на бързо зарядно. Ако е била служебна кола или такси (малко вероятно с този малък пробег) се очаква да е била често зареждана на бързи станции
Харесано от: Касъклиев

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5132 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf
забравих да ти спомена внимателно да прегледаш задна гума от страната на шофьора - сериозно голяма част от Лииф генерация 1.0 и 1.5 имат прекалено неравномерно износване на гумата заради проблем в геометрията на задното окачване. Нисан никога не са признавали за този проблем, но винаги ги поправят докато са в гаранция без много шум. Колата ти е извън гаранция и едва ли ще имаш подкрепа от дилър, ако проблемът е налице. Има два начина за поправяне - или със специални планки, които се наслагват, за да променят геометрията или с цялостна промяна на задния мост...
Не е някакъв супер проблем, който ще ти пречи да караш, но ще износва неравномерно гумата и може да бъде треска в очите на при техническите прегледи...
Харесано от: Касъклиев

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5133 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Покупка на Nissan Leaf
реших да добавя линк към тази статия, която на мен ми се струва много полезна в случай че някой е решил да купува Нисан Лийф 2-ра ръка
Харесано от: mumojem

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5138 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Покупка на Nissan Leaf

peposhi писа: А, за батерията - Индра във Великобритания могат да ти сложат и 40КВтЧ батерия, ако искаш :)


Индра? Фирма за конверсии ли е?

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5139 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Покупка на Nissan Leaf
Разгледах им сайта на Индра - впечатляващо. Много. Доста неща правят колегите, много са напред. Дай боже и ние да напреднем така.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Харесано от: peposhi

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5142 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf

mumojem писа: Разгледах им сайта на Индра - впечатляващо. Много. Доста неща правят колегите, много са напред. Дай боже и ние да напреднем така.


Да, колега, така е. Наистина е впечатляващо.
Аз се свързах с тях миналата година, защото не вярвах, че могат да сложат 40кВтч-ова батерия в 1.5 генерация Лийф. Потвърдиха, че може и струва около десет хиляди евро за голямата батерия в момента. Скъпо е, но реално, ако си харесваш колата и искаш да увеличиш само пробега си е добра опция, при положение, че в една елетричка има толкова малко обслужване и проблеми по принцип. Съпругата ми заяви най-сериозно, че не иска и да чува за вариант, при който да се раздели с нейния Лийф и, ако сменяме кола, ще трябва да е моят. Тя обожава дизайна на вече стария модел, обожава цвета /искрящо червен... ох, жени/ и засега пробегът от пълна батерия я устройва. Единствената опция за нея е да сложи голямата батерия след време и да продължава да си кара любимата кола.
С напредването на технологиите и включването на нови играчи на пазара, цената на подмяна на батерия ще падне драстично и до 4-5 години ще нещо съвсем нормално да се купи/направи.
Колегата, който смята да вземе Лийфа от 2013 да не се притеснява - варианти ще има. Така че - само смело напред!
Харесано от: sweeper

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5149 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Покупка на Nissan Leaf
Здравейте,

да попитам и вас , но това че тук имам само една стойност означава че има само бавно бордово зарядно нали ?


Иначе ето и клипче на което не се вижда много , но все пак ако имате някакви забележки можете да ги споделите .
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5150 от mmihailov
Отговор от mmihailov по тема Покупка на Nissan Leaf
Здравейте колеги, да ви споделя и аз за моята колица. От скоро, преди Нова година, подкарах едно Лийф-че, втора ръка, щатско, сравнително ново края на 2014 или началото на 2015, на 29700 км го взех. Страхотно е като кола, висок клас оборудване, кожи-можи, 17" джанти, тъч-скрийн, стегната возия с една дума страхотия. Много и се радвам а как се изтрелва от място не е истина. Има две неща обаче, които ме дразнят доста. Пърото е както писах понеже е щатско, навигацията си е за там, както и радиата не могат да се настроят на четни честоти например 98,0, 98,2, 98,4, само на такива, които завършват на нечетно число напримет 98,1, 98,3. Другият проблем е пробега. От вкъщи до офиса ми са 9-10 км в едната посока, т.е. 20 км. общо на ден. Карам едва 3 дни с едно едно зареждане като я карам едва-едва на EKO B с не повече от 50 км/ч бавно тръгвам, от далеч намалявам с една дума мнооого икономично каране. Не знам ако я настъпя повече дали ще мога и два пъти да отида до офиса а не мога да си помисля да тръгна на път да речем на 50-60 км извън града където се кара с по-висока скорост от 50. Ако си карам така Q7-та сигурно ще ми даде 8/100 в града а не 15. Батерията при пълно зареждане показва 97% но тези 3% ги отдавам на парното което съм го настроил да се включва сутрин да подгрее колата защото преди това си показваше 100%. Записал съм час в Омникар за диагностика да видя какво ще кажат. Ще ми е интересно други колеги да споделят как са при тях пробега и % батерия, начин на шофиране, как е добре да се зарежда, всеки ден или да се опитвам да изцеждам повече батерията...

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5151 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf
Относно видеото - на пръв, общ поглед изглежда добре. Колата е не е изчистена детайлно вътре (най-вече) и под предния капак и ако я продавах, едва ли щях да пусна това видео, но това не е критерий за много хора.
Да, това е 1.5 генерация. С термопомпа.
Дреболия за подмяна - изгоряла крушка на дневните светлини.
Бордното зарядно е 3.3квт. От празна до пълна ще я зареждаш за около 8 часа. Ако купуваш домашно зарядно, няма смисъл да купуваш 7кВт версия освен, ако не искаш да се подсигуриш за години напред при евентуална смяна на този Лийф. Вземи си втора ръка зарядно. По принцип са доста надеждни.
Преговаряй за цената - поне още 1000лв трябва да и свалиш, за да е добра/много добра сделка
Харесано от: Касъклиев

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5152 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf

mmihailov писа: Здравейте колеги, да ви споделя и аз за моята колица. От скоро, преди Нова година, подкарах едно Лийф-че, втора ръка, щатско, сравнително ново края на 2014 или началото на 2015, на 29700 км го взех. Страхотно е като кола, висок клас оборудване, кожи-можи, 17" джанти, тъч-скрийн, стегната возия с една дума страхотия. Много и се радвам а как се изтрелва от място не е истина. Има две неща обаче, които ме дразнят доста. Пърото е както писах понеже е щатско, навигацията си е за там, както и радиата не могат да се настроят на четни честоти например 98,0, 98,2, 98,4, само на такива, които завършват на нечетно число напримет 98,1, 98,3. Другият проблем е пробега. От вкъщи до офиса ми са 9-10 км в едната посока, т.е. 20 км. общо на ден. Карам едва 3 дни с едно едно зареждане като я карам едва-едва на EKO B с не повече от 50 км/ч бавно тръгвам, от далеч намалявам с една дума мнооого икономично каране. Не знам ако я настъпя повече дали ще мога и два пъти да отида до офиса а не мога да си помисля да тръгна на път да речем на 50-60 км извън града където се кара с по-висока скорост от 50. Ако си карам така Q7-та сигурно ще ми даде 8/100 в града а не 15. Батерията при пълно зареждане показва 97% но тези 3% ги отдавам на парното което съм го настроил да се включва сутрин да подгрее колата защото преди това си показваше 100%. Записал съм час в Омникар за диагностика да видя какво ще кажат. Ще ми е интересно други колеги да споделят как са при тях пробега и % батерия, начин на шофиране, как е добре да се зарежда, всеки ден или да се опитвам да изцеждам повече батерията...

Здравией, колега.
Доколкото ми е известно, оторизираните дилъри могат да ти преинсталират софтуера свързан с радиото, навигацията. Всяка страна има различни настройки. Това не е потвърдена информация, а от форумните разговори между колеги, които съм чел.
Относно 3-те загубени процента - най-добрата комбинация за затоплянето на кабината преди потегляне е да става при все още включен към мрежата автомобил, защото така допълваш батерията и в същото време отопляваш. При колите с 6.6квт бордно зарядно и 7квт домашно зарядно няма голяма загуба - в повечето случаи при мен е на 99%. При 3.3квт зарядно не успява да навакса изразходваната енергия и съответно се озоваващ "само" с 97%. Това си е все пак добре, защото няколко пъти жената загря кабината след като е вече разкачила кабелите и за 10 минути, докато разкара всичкия скреж, остават само 91-93%... което за едни 24квтч Лийф си е доста. Имай също на предвид, че ако колата не е свързана към мрежата, преотплянето на салона ще спре автоматично след 15 минути.
Относно икономичното каране - когато си на дълъг път изключвай В-моде, защото хабиш повече енергия да превъзмогнеш работата на регенеративного спиране. В града Еко и В-мод си е ОК.
Старай се да при ускорение да регулираш степента на ускорение като следиш белите точици показващи натоварването на електродвигателя. Най-икономично е карането с една или максимум 2 бели точки.
Ако някога притесняваш, че няма да ти стигне батерията, за да постигне максималния предвиден пробег показан вдясно на километража, използвай круиз-контрола и избери настройка за максимална скорост 60км/ч, От там нататък, ще успееш да изминеш предвидените километри... Колата ти ще направи минимум 100км от пълна батерия, няма смисъл да я жалиш - карай си както ти е на сърце. Аз пестих-пе стих с икономично шофиране до 2-рата година, но оттогава не ми пука - газ до ламарината и музиката да свири /щом си със СВЕ, поне Босе системата я бива/
За зареждането... батерията има само 5 години гаранция и, то, ако падне под 75% SOH. При Лийф24 общото схващане е , че е най-добре за батерията да се изразходва до около 20% и да се зарежда до 80%. Не случайно опцията за зареждане до 80% е налична. Тази опция за Лийф30 и Лийф40 е премахната.

Надявам се информацията да ти е от полза...

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5154 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Покупка на Nissan Leaf
По принцип е по-добре да зареждаш всеки ден след работа, от колкото 1 път на 3 дни. Тоест няколко цикъла от зареждане до 80% и разреждане до 60% е по добре от един цикъл зареждане до 80% и разреждане до 30%. Спред Джеф Дан професор от университета в Дел, Канада съветвал Тесла при направата на новата батерийна клетка за Модел 3 е по-добре да зареждаш дори и до 70%.
Иначе за 3 х 20км зимата е до някъде нормално за кола на старо. Моят 6 годишен Лийф също има такъв пробег. Много зависи колко ползваш парно, какво е парното - резистивен нагревателен елемент ли е или термопомпа, колко е студено на вън, в сняг ли караш или на чист път. 17 инчови джанти също "харчат" малко повече от 16 инчови.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5155 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Покупка на Nissan Leaf
Забравих да кажа зависи и колко са напомпани гумите. Гумаджиите в БГ помпат до 2 атмосфери докато на табелката на врата на Лийфа пише 2.5. Аз моите ги помпам до 2.8 атмосфери.
Харесано от: peposhi

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5157 от mmihailov
Отговор от mmihailov по тема Покупка на Nissan Leaf

peposhi писа:

mmihailov писа: Доколкото ми е известно, оторизираните дилъри могат да ти преинсталират софтуера свързан с радиото, навигацията. Всяка страна има различни настройки. Това не е потвърдена информация, а от форумните разговори между колеги, които съм чел.

Това ще го разбера понеделник като отида в Омникар.

Относно икономичното каране - когато си на дълъг път изключвай В-моде, защото хабиш повече енергия да превъзмогнеш работата на регенеративного спиране. В града Еко и В-мод си е ОК.
Старай се да при ускорение да регулираш степента на ускорение като следиш белите точици показващи натоварването на електродвигателя. Най-икономично е карането с една или максимум 2 бели точки.


Шофирам до 2 бели точки и най-много до 50 км/ч

Ако някога притесняваш, че няма да ти стигне батерията, за да постигне максималния предвиден пробег показан вдясно на километража, използвай круиз-контрола и избери настройка за максимална скорост 60км/ч, От там нататък, ще успееш да изминеш предвидените километри... Колата ти ще направи минимум 100км от пълна батерия, няма смисъл да я жалиш - карай си както ти е на сърце. Аз пестих-пе стих с икономично шофиране до 2-рата година, но оттогава не ми пука - газ до ламарината и музиката да свири /щом си със СВЕ, поне Босе системата я бива/

Bose-то си го бива, да, но пробега повече от 60-65 км мисля, че няма да мина

Надявам се информацията да ти е от полза...
Благодаря

Харесано от: peposhi

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5158 от mmihailov
Отговор от mmihailov по тема Покупка на Nissan Leaf
Обух Лийфчето с едни китайчоци. На вид изглеждат много добре и са напомпани на 2,5. В джантите има датчици и при спадане предупреждават.
Харесано от: peposhi

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5163 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf

mmihailov писа:

peposhi писа:

mmihailov писа: ... да, но пробега повече от 60-65 км мисля, че няма да мина


Хмм, това е страшно малко за Лийф от 2015 с навъртени само 30 хил км...
На жената е 15-ка, СВЕ и е с пробег към 40 хил километра - 100-те километра пробег от батерия си ги прави без проблем...

Можеш ли да пуснеш снимка на SOH?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца - Преди 5 години 2 месеца #5165 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Покупка на Nissan Leaf
Дойде и време да се похваля. Вече нисанчето е в гаража :) Надявам се утре да успея да го регистрирам в КАТ. Нещото , което ме притеснява е , че предното сткло е леко спукано. човека твърди, че се е спукало сега докато ми я докарал насам. Затова се надявам да успее да се залепи, тъй като е прясно. Ако не той каза че можел да поръча - приспадна ми 500лв , като каза че уж ново струвало към 400 и ако се наложи да поръча ще си му върна 400лв. Не можах да се вържа с Leaf spy, оказва се , че елм327 v2.1 не става и трябва да си закупя v1.5 . Колата много ми харесва, надявам се да не създава проблеми.

А къде в Пловдив си изкарвате стикер за безплатна синя зона?
Харесано от: peposhi

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5166 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf

Касъклиев писа: Дойде и време да се похваля. Вече нисанчето е в гаража :) Надявам се утре да успея да го регистрирам в КАТ. Нещото , което ме притеснява е , че предното сткло е леко спукано. човека твърди, че се е спукало сега докато ми я докарал насам. Затова се надявам да успее да се залепи, тъй като е прясно. Ако не той каза че можел да поръча - приспадна ми 500лв , като каза че уж ново струвало към 400 и ако се наложи да поръча ще си му върна 400лв. Не можах да се вържа с Leaf spy, оказва се , че елм327 v2.1 не става и трябва да си закупя v1.5 . Колата много ми харесва, надявам се да не създава проблеми.

А къде в Пловдив си изкарвате стикер за безплатна синя зона?


Страхтна новина!!!
Браво!
Да ти е честита новата количка!
Пусни повече снимки, когато можеш.
Ако имаш някъкви въроси, съмнения - пиши...
Ехеее, супер!!!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.