Sidebar

13
Сря, Ное
8 Нови блога
× Място за всякакви Nissan LEAF теми, коментари и мнения.

Покупка на Nissan Leaf

Преди 9 месеца 1 седмица #5219 от murry
Отговор от murry по тема Покупка на Nissan Leaf
Най-добрия начин за засилване на електромобилността е да си даваме колите на приятели да ги пробват. Който не е покарал, на него не му е влезла мухата в главата :)

Дано Марто организират масов тест драйв някъде пролетта или лятото :)
Следните потребители изказаха благодарности: Минчев

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 1 седмица #5225 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf
До колегата с 14ка Лийф:
Вече съм убеден, че деградацията при твоя Лийф с много ускорена. Не знам как от Омникар ти казват, че за петгодишна кола деградация от 30% е ОК. Ако все още не си минал петата година - батерията ти е в международна гаранция и, ако падне под 75% SOH (state of health) или иначе казано, ако зарядът падне до под 75%, Нисан трябва да отремонтират захабените клетки и да ги сменят частично или цялата батерия. Кола от 2014 със само 30 хиляди километра пробег да е загубила толкова заряд не е нормално! Ето какво пише един колега в един от ирландските сайтове:
“Have 9 bars on my 2011 Leaf.
Passed the 180k km mark the other day.
SOH on LeafSpy is saying 67.6%.
After giving her a full charge, LeafSpy says the SOC is 94.5%.

Using LeafSpy to read SOC (as opposed to the GOM), I can comfortably get 60km between charges. If I'm a bit careful, I can get 70km.”
Тоя пич е с 2011 година кола със 180 хил пробег и 67% заряд...
Омникар се ослушват в този случай... или пък не знаят гаранционните клаузи!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 1 седмица #5226 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf
Не вярвай на очакваните км пробег показани ма екрана. С времето ще свикнеш да се ориентираш по процентите. По принцип на Л24 върви горе долу така - 1%*1.25=Реални Километри. Или около 125км пробег от пълна батерия.
Относно километража - всички Лийфове дават сериозно отклонение. Например при показана скорост от 160кч/ч реалната е 144км/ч или окол 10% разминаване. Или реалната ти скорост при 92км/ч показани е 83-84... неслучайно са се наредили коли зад теб :):)
По принцип това не е толкова лошо, защото помага, ако те засечат с радар :) Ти си мислиш, че си карал по-бързо отколкото в действителност :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 6 дни - Преди 9 месеца 6 дни #5227 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Покупка на Nissan Leaf
Здравейте,

Не знам дали не трябваше да си направя отделна тема, в която да споделям какво се случва с моят бял лебед :)

Да се похваля вече съм с ново предно стъкло, Saint Gobain е , същото като оригиналното. Акустично. Изглежда монтажа е направен доста добре, поне на пръв поглед нямам никакви оплаквания. Нямаше парчета от старото по седалките ( това го бях чел като оплакване в БМВ форума от човек, който си беше сменял стъклото в Кобра ), както и никакви следи или други боклуци. Изглежда доста професионално направено.

Другото, за което искам да се похваля е, че най-после си закупих ОБД 2 диагностика, с която успях да се вържа към Leafspy. Нямах търпение за този момент. Ето и резултата :

Мисля че за 5 годишен Leaf състоянието на батерията е доста добро. Надявам се и за в бъдеще процента деградация годишно да не се увеличи :)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 6 дни #5228 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf
Това е доста добър показател за деградация. Имай напредвид, че във времето ще имаш различни показания в посока нагоре и надолу - не се учудвай, ако след две седмици си с по-ниска степен на деградация. Показабията зависят от много фактори, един от които е как зареждаш батерията. Специално за 24ката се смята, че е най добре да се движи между 20 и 80% заряд...

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 6 дни #5231 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf
На съпругата...
16.9/100... вън е 4 градуса

После ще пусна и от моята
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 5 дни #5233 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf
И моята...

Та, като си говорехме за среден разход... аз настъпвам както си искам. Особено сутрин рано при разреден трафик.
Колите са една и съща модификация. Моята е с нови обувки от началото на ноември, но и на съпругата не са толкова изтъркани, че да оказват влияние...
Задкормилното устройство е най-важно!!!
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 5 дни #5234 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Покупка на Nissan Leaf
Аз като за начало май шофирам доста икономично :)
И макар да настъпвам , особено докато возя някой приятел , средният ми разход е доста добър си мисля
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 5 дни #5235 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Покупка на Nissan Leaf
Хохооо, чудесно!
И това е зимата!... явно много я галиш :)
Лятото ще я свалиш до поне 12/100 с такова каране.
Досега, за 4 години с електрички само веднъж съм имал 11.9/100 - задръстване 10км и после 2 часа само градско хаха

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 5 дни #5237 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Покупка на Nissan Leaf

peposhi писа: Хохооо, чудесно!
И това е зимата!... явно много я галиш :)
Лятото ще я свалиш до поне 12/100 с такова каране.
Досега, за 4 години с електрички само веднъж съм имал 11.9/100 - задръстване 10км и после 2 часа само градско хаха


Като цяло се старая да карам икономично без да преча на трафика. Движа си се с 50-55 км/ч в града. Гледам да не шофирам на газ-спирачка. Ускорявам плавно, както и отпускам газта като видя , че светофара е червен , а не да давам газ и точно преди светофара да набия спирачки. А и като цяло маршрута ми от нас до работа ( и особено на връщане ) е идеален за по-икономично шофиране. Реално имам само 2 светофара за около 10-11км на отиване и (!)нито един на връщане :) . Надявам се като стане по-топло да успея да сваля още малко потреблението на електроенергия :)
Закупих си ПРО версията на Leaf spy и ще мога да наблюдавам по време на пътуване как се движат данните.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 4 седмици #5266 от ElectricCarMan
Отговор от ElectricCarMan по тема Покупка на Nissan Leaf
Моят среден разход за лятото е 11 квч/100, така, че си е съвсем възможно според задкормилното устройство. Зимния ми движи между 15-25 квч/100 тъй като от всичко най-мразя да ми е студено. Скорост от 90 км/ч е доста неикономична, по мой наблюдения 80 км/ч е най-добрият компромис между скорост и икономичност. Така успявам да направя 170км с едно зареждане при старт-крайна точка на една и съща надморска височина. Забравих да спомена, Лийф е на 78% живот на батерията.
Честито на колегата, 90% е супер здраве, дано да се задържи там, защото има безскрупулни индивиди, БМС се резетира и след 10-20 зареждания батерията си идва на правилните %, и новия собственик заплюва електричките.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици #5268 от Lubo
Отговор от Lubo по тема Покупка на Nissan Leaf
Здравейте колеги от месец карам лийф 2013 на 60000км но нямаше sd карта като изключим китайската мултимедия с obd има ли друг вариант за решение на проблема

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици - Преди 8 месеца 3 седмици #5293 от Минчев
Отговор от Минчев по тема Покупка на Nissan Leaf
Здравейте, може ли малко помощ. Наскоро взех да се ровя из нета за кола и бях се спрял на тойота приус 2008, но сега взех да се чудя за електричка. И понеже по харесвам японските си мислех за нисана. Та дали може да ми дадете съвет за коя от тия двете е по разумна и ще ми върши работа за не много голям град като димитровград. Не езадължително да е нисана но моля за мнения. Да попитам също дали някоя от тия ще са добри и надежни :

www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=...0997672&slink=9yec6u

www.cars.bg/offer/c2960390 - странно защо на тази няма снимки от вътре!

www.cars.bg/offer/c2943278

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици #5294 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Покупка на Nissan Leaf

Минчев писа: Здравейте, може ли малко помощ. Наскоро взех да се ровя из нета за кола и бях се спрял на тойота приус 2008, но сега взех да се чудя за електричка. И понеже по харесвам японските си мислех за нисана. Та дали може да ми дадете съвет за коя от тия двете е по разумна и ще ми върши работа за не много голям град като димитровград. Не езадължително да е нисана но моля за мнения. Да попитам също дали някоя от тия ще са добри и надежни :

www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=...0997672&slink=9yec6u

www.cars.bg/offer/c2960390 - странно защо на тази няма снимки от вътре!

www.cars.bg/offer/c2943278


Здравей,

Аз от скоро карам Нисан Лийф, но доста време оглеждах и събирах информация за модела , из нета най-вече. И 3-те ми се струват , че са от 1-во поколение, за 1 и 3 съм сигурен , само за белият не мога да кажа на 100%, но все пак ако датата на производство е вярна предполагам че и той е ( следващото поколение, 1.5, според източници от гугъл започват да се произвеждат след юли 2013).
Реално снимки на таблото, за да се види малко повече информация има само на първият - вижда се някакъв километраж и това че има 12 чертички налични за батерията ( което може и да е един вид "натъкмено" - наскоро четох в американски форум ,как човек си купил Нисан Лийф с 12 чертички и само след няколко стотин км и по-малко от месец загубил 2 чертички ). Не знам дали и с Leaf spy може да се хване, ако евентуално е имало заигравка .
А за тези, които не показват снимки вътре все си мисля, че крият нещо. Аз бях звънял по едно време на почти всички продавачи на Лийф-ове. Оказа се, че на тези които нямаха снимки на таблото им липсваха по 2 чертички от батерията.
Като цяло пак според информацията , която имам от разни форуми, се препоръчва покупка на поне т.нар. версия 1.5. За последният се казва, че е по-оптимизиран и олекотен, както и с по-добра система на отопление/охлаждане ( без най-ниското ниво ).

Покупката на такъв автомобил , 2-ра употреба си крие рисковете на покупка на автомобил 2-ра ръка като цяло. Предимството тук е че нямаш съединител(маховик),скоростна кутия, турбина и другите неща, които ги има един автомобил с конвенционален двигател, общо взето скъпи неща, които могат да бъдат "закърпени" колкото за продажба. НО при електромобилите важен/скъп елемент е батерията. Така че ако можеш по някакъв начин да тестваш състоянието на батерията, мисля че е най-важният тест, който трябва да направиш. Относно ходовата част си мисля , че с малко тест-драйв, ако има нещо фрапантно би се чуло.

Като цяло удоволствието да караш електромобил е голямо. Аз имам колата от по-малко от месец и съм много много доволен.

Надявам се поне малко да съм помогнал. Истината е , че при покупка на употребявана кола си трябва и доста късмет. Дано да е на твоя страна. Успех !!!
Следните потребители изказаха благодарности: Минчев

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 седмици #5320 от mmihailov
Отговор от mmihailov по тема Покупка на Nissan Leaf

peposhi писа: До колегата с 14ка Лийф:
Вече съм убеден, че деградацията при твоя Лийф с много ускорена. Не знам как от Омникар ти казват, че за петгодишна кола деградация от 30% е ОК. Ако все още не си минал петата година - батерията ти е в международна гаранция и, ако падне под 75% SOH (state of health) или иначе казано, ако зарядът падне до под 75%, Нисан трябва да отремонтират захабените клетки и да ги сменят частично или цялата батерия. Кола от 2014 със само 30 хиляди километра пробег да е загубила толкова заряд не е нормално! Ето какво пише един колега в един от ирландските сайтове:
“Have 9 bars on my 2011 Leaf.
Passed the 180k km mark the other day.
SOH on LeafSpy is saying 67.6%.
After giving her a full charge, LeafSpy says the SOC is 94.5%.

Using LeafSpy to read SOC (as opposed to the GOM), I can comfortably get 60km between charges. If I'm a bit careful, I can get 70km.”
Тоя пич е с 2011 година кола със 180 хил пробег и 67% заряд...
Омникар се ослушват в този случай... или пък не знаят гаранционните клаузи!

Привет колега, според теб към кой да се обърна за съдействие имам предвид кой може точно да направи диагностика на батерията и евентуално след това може ли да се пише до Нисан, но не Омникар а някой международен

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 седмици #5326 от stealthhack
Отговор от stealthhack по тема Покупка на Nissan Leaf
Купуваш си една OBDLink LX букса, и си търси твоята кола. Щом става въпрос за състояние на батерията, никой търговец не е редно да крие състоянието и е редно да ти позволят да си слагаш буксата и да си проверяваш колата преди покупка!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 1 седмица #5329 от ElectricCarMan
Отговор от ElectricCarMan по тема Покупка на Nissan Leaf
Тестдрайв е единствения начин да се разбере горе долу как е батерията. BMS (или LBC) се занулява много лесно до 100%, и след кратка разходка пада до 94-96%, така се представя на клиента и той си мисли, че има читава батерия.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 дни #5358 от Минчев
Отговор от Минчев по тема Покупка на Nissan Leaf
www.cars.bg/offer/c2797679

Здравейте, някой малко помощ с тази. Главно ме интересува за батерията и дали е удряна. И това че е от оторизиран дилър дали я прави по добра.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 дни #5359 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Покупка на Nissan Leaf

Минчев писа: www.cars.bg/offer/c2797679

Здравейте, някой малко помощ с тази. Главно ме интересува за батерията и дали е удряна. И това че е от оторизиран дилър дали я прави по добра.


Здравей,
това беше пъвият нисан, за който се обадих. Продава се от Нисан Русе. Внос е от Америка. Така и не ходих до Русе да го гледам. Предлагаха лизинг . Казаха че бил в много добро състояние. Опитах се да сваля цената, но не се получи, била твърда. Сега няколко месеца по-късно може и да са поразмислили, но тогава не поддаоха. Информацията за батерията, коята ми дадоха беше само , че има 12 чертички. Като цяло мисля че обявата стои от поне 7-8 месеца

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 дни #5363 от ElectricCarMan
Отговор от ElectricCarMan по тема Покупка на Nissan Leaf
И на мен ми я предлагаха, но вече бях се сдобил със моята, а и цената ми се видя височка за това ниво на оборудване. Не съм ходил да я гледам, сега виждам, че са ми писали миналия май месец. Тоест стои почти година.
Ако ходиш да я гледаш, има само един сигурен начин да разбереш как е батерията. Поискай да ти я заредят до край и изразходи повече от половината батерия в разходка, като нулираш средния разход преди разходката. След това сметката колко % са изразходени и какъв е разхода може да даде колко горе долу KWh има живи във батерията. Наблягам върху горе долу, но все пак според мен е по-добре от това да се разчита на LeafSpy особено от кола от дилър който разполага с апаратурата да нулира показателите на батерията на 100%.
Следните потребители изказаха благодарности: Минчев

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум