×
Привет от форума на eCars.bg

Някои хора харесват, други все още не разбират, а трети не си падат по електромобилите. Теб какви електромобилни теми те вълнуват? Имаш ли вече електромобил, планираш ли да си купиш скоро, какъв точно търсиш? Вероятно ще намериш отговори във форума или пък можеш да помогнеш на някой съмишленик да открие такива. Айде, приятно ;)

× Място за всякакви Opel Ampera теми, коментари и мнения.

Topic-icon Моята Ампера

Преди 3 години 10 месеца - Преди 3 години 10 месеца #503 от eltransbg
То новини всякакви, но днес са с център Варна :P
Амперата ни беше на гости и ние се изкефихме максимално!!!
Благодарим на earendil за гостуването... и за возенето - беше уникално!!!
Имаме една молба към него - да си носи зарядния кабел следващия път че да го напълним "до горе" :woohoo:
Ето и снимка от срещата:



Успех!
Прикачени файлове:
Следните потребители изказаха благодарности: Karaivanov

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 10 месеца #504 от mumojem
Леле, ампери, приуси, тц тц, чудесия :woohoo: Еваларка пичове. Виж на фейсбук страницата на eCars.bg че пуснахме обявата и питат за САКСофоните :lol:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 10 месеца #505 от petko_voyvoda
Евала, пичове! B) Кога ли и тук ще направим едно елсъбиране. Като за начало може поне Приусите да се активизираме малко :P Амперата кърти обаче ;) Само не ме кефи малкото място отзад - само две седалки.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 10 месеца #507 от Karaivanov
Интересно ми е как работи отоплението на Ампера.На ток ли е или само от двигателя като при Приуса.Имате ли поглед над нещата.

Внимавай какво си пожелаваш,че може да се сбъдне.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 10 месеца - Преди 3 години 10 месеца #510 от mumojem

Karaivanov писа: Интересно ми е как работи отоплението на Ампера.На ток ли е или само от двигателя като при Приуса.Имате ли поглед над нещата.


Веднага те светкаме по въпроса подробно Румба :cheer:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 10 месеца #511 от earendil
Там е малко сложно обяснено.. , не че не е сложно по принцип :)

С 2 думи. Има 360 V ел нагревател, който затопля водния кръг. Самия воден кръг има байпас клапан, затваря кръга към двигателя като не работи последния и циркулира само около радиаторчето на парното. Ако се включи ДВГто, клапана се отваря при достигане на температура в охл. кръг на двигателя и системата става една цяла..

Резултата какъв е:
Мога да си включа отоплението дистанционно от терасата 10 мин преди да тръгна и да си стопля колата дърпайки ток от мрежата вместо да хабя този в батерията.. АКо не го направя, просто първоначалното стопляне сваля от батерията и намаля пробега повечко. Реално колко - нямам много наблюдения, тъй като тук е още доста топло... разбира се това ще зависи от външна температура.. от това колко искам да стопля и пр. Има ЕКО режим на климатичната система при който нагревателя работи на половин мощност.. загрява по-бавно и по-леко, но не дърпа толкова ток... може да се ползва за поддържане на топлината в системата ако първоначалното топлене е било от двигателя или щепсела.. :)
Разбира се всичко това е ненужно, ако работи двигателя.. използва се неговата топлина като на всяка кола. Така, че ако знам, че отивам по-далече и няма да ми стигне батерията е по-добре веднага като тръгна да включа двигателя, да се стопля от него и после да си включа на батерия, за да не харча много ток за нагревателя.

На разположение съм за др. връпроси.

(към колегата planebgerchev - сори колега, не съм се занимавал, тъй като съм доста зает и не ми е спешен въпросът.. ако има новини и развитие ще споделя).
Следните потребители изказаха благодарности: plamengerchev, Karaivanov

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 10 месеца #512 от mumojem
Ъъъ, това е много по-добро светкане от нашето :woohoo:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Следните потребители изказаха благодарности: Karaivanov

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 10 месеца #517 от Karaivanov
Аз на Приуса си инсталирах 2 печки които играят същата роля.Едната топли малкия кръг на двигателя.За около 45 мин е на 60 градуса и после ги подържа.В купето имам друга с керамичен нагревател.Зимата стъкла не стържа и си е ок на мотора да стартира тоъл :whistle: :whistle: :whistle:

Внимавай какво си пожелаваш,че може да се сбъдне.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 8 месеца #600 от earendil
Малко ъпдейт..

Добре й идват температурите над 10 С. Като тръгвах ми предсказа 43 км на ток, а минах над 60 км. 1во - беше по-топло и 2ро - последните дни я карах с мн. тежък десен крак в района :)

цък
При това каране има 30% гардско.. в Бургас.

Вдигнат ли се температурите над 15 С пробегът скача с още 10-тина км.

При по-ниска температура пада, но не в същата прогресия.. при -2 С дори и с парно на макс и отопление на седалки и стъкла - минавам 40 км без проблеми.

Поздрави

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 7 месеца #624 от earendil
Едно кратко клипче:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 7 месеца #643 от ivanjordanov78
А аз да питам - в България има ли пазар за втора ръка Ампера и на какви пари върви?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 7 месеца #700 от Riko
Амперата е с добър разход на гориво. Всеки би се заинтересувал. Цената на втора употреба 2010 - 2013 г. не би трябвало да надхвърля 37 000 лева, включително доставка, мито и КАТ. В американските сайтове могат да се намерят по $19 000.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 7 месеца #702 от mumojem
Амперката кефи много определено. Засега гледам най-тънките оферти са за коли 2011-та, за малко под €25,000. Значи с докарване, регистрация и застраховка по-скоро ги виждам за 52-53,000 лв или вече нагоре, ако я продава автокъща на нашия пазар.

Volt от щатите го смятам да дойде на около 42-43 хил. лв тотал.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 7 месеца #703 от ivanjordanov78
За българския купувач, който е готов да отдели средно 5-15 хил. лв за кола, тези цени са все още непосилни за съжаление.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 7 месеца #727 от earendil
За сега втора ръка само тестова от дилър - като моята.

Дава се и на оперативен лизинг, което е оферта защото се взима ДДС ако си с фирма по ДДС.

От 94 хил лв в магазина до 65 хил. е доста добро намаление за 1 година :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 5 месеца #986 от earendil
Здравейте,

кратък очерк на пътуването до Австрия и обратно.

Колата беше стабилно натъпкана с багаж и ски екипировка. Ските си се събират вътре спокойно.

Ето резултата:
ел. статистика

Само един междинен заряд за 1 час в Любляна на обществена станция.. , т.е. 80 км са от контакта, а останалите 220 ел. км са от рекуперация по австрийските баири :) Интересно, че тази статистика за заряда не поддържа над бензинови 1000 км.. иначе ел. км си ги трупа.
Та..: 6.5 л/100 км чист бензинов разход, 6.3 л/100 става като се отчетат 300 те ел. км. при изминати почти 4 хил км. и по магистрали и по стръмни планински проходи :)

Общо взето много съм доволен.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 5 месеца #987 от eltransbg
С пожелание за голям капацитет в батерията и много изминати още километри!
Това LifeTime:4.4l/100km какво означава?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 5 месеца #988 от earendil
Това 4.4 е средният разход на гориво от както е произведена колата. Аз я взех от дилъра на 4.3 и за няколко месеца го свалих на 4.1, тъй като карам 90% на ел. в района., но сега тия 3700 км от 4000 на бензин го качиха до 4.4/100.
Този показател не може да се нулира.

Имам още една позиция на борд комп., където съм я занулил от както съм взел аз колата и там показва 3.5 /100 дори и след това дълго пътуване..

Това е най-хубавото на тази кола.. ежедневно като си я караш разхода е 0/100 .. и може да не заредиш с месеци.., но ако искаш може да отидеш и до Шотландия :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 5 месеца #992 от mumojem

earendil писа: Това 4.4 е средният разход на гориво от както е произведена колата. Аз я взех от дилъра на 4.3 и за няколко месеца го свалих на 4.1, тъй като карам 90% на ел. в района., но сега тия 3700 км от 4000 на бензин го качиха до 4.4/100.
Този показател не може да се нулира.

Имам още една позиция на борд комп., където съм я занулил от както съм взел аз колата и там показва 3.5 /100 дори и след това дълго пътуване..

Това е най-хубавото на тази кола.. ежедневно като си я караш разхода е 0/100 .. и може да не заредиш с месеци.., но ако искаш може да отидеш и до Шотландия :)


Идеално, благодаря ти - като видя някой да пуска актуално инфо от използване на електромобил в България (а в случая и извън) и ми се пълни душицата - осмисля се и работата ни в eCars.bg така много :cheer:.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 5 месеца #993 от mumojem
Петърски съгласен ли си да направим един блог за пътуването България - Австрия и обратно със снимки :cheer:? Айде, ще стане интересно - гост блог от Петър Стойчев за амперката :cheer:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Време за създаване на страницата: 0.159 секунди
Създадено с Kunena форум