×
Привет от форума на eCars.bg

Някои хора харесват, други все още не разбират, а трети не си падат по електромобилите. Теб какви електромобилни теми те вълнуват? Имаш ли вече електромобил, планираш ли да си купиш скоро, какъв точно търсиш? Вероятно ще намериш отговори във форума или пък можеш да помогнеш на някой съмишленик да открие такива. Айде, приятно ;)

× Място за всякакви Opel Ampera теми, коментари и мнения.

Topic-icon Моята Ампера

Преди 3 години 2 месеца #999 от earendil
Ще отделя снимков материал и ще ти го пусна в един дропбокс :)
Или ако искаш ме добави в скайп.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #1041 от earendil
По информация от днес - в БГ има 7 продадени Ампери... а точно като бях там им казаха от СФ да си пращат тяхната Ампера от шоуруума в камион за СФ (вероятно за клиент).

Ще се радвам да се засека с друга БГ Ампера някъде :) .. въпреки, че признавам, че има известен гъдел навсякъде да те гледат все едно караш Бугати вейрон :) .. или космически кораб :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #1043 от mumojem
Ааа стига бре - мислех, че са 3 с твоята - значи бургаската демо я пращат за София за продажба? Страхотно, това да се чува. Значи ще станат 8?!?

Това и на мен ми харесва с туизито точно такъв е ефекта, ама да не сме егоисти :lol: - много искам повече хора да се сдобият с електро коли!

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 1 месец #1050 от ivanjordanov78
Аз мисля, че всеки нормален човек би предпочел да кара такъв автомобил. Проблемът просто е, че зарядната мрежа е недоразвита, а и цените на тези автомобили са все още доста скъпи.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 1 месец #1051 от Karaivanov
Цените не са скъпи а просто заплатите в Бг са ниски :unsure:

Внимавай какво си пожелаваш,че може да се сбъдне.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 1 месец - Преди 3 години 1 месец #1054 от earendil
Точно това искаха да постигнат от отпел като взех моята кола.. Колкото повече ги виждат по улиците, толкова повече хората питат и се интересуват.. получава се лавинообразен ефект и все някой си взима.
Проблемът е, че извън ентусиастите като нас, хората не знаят , че има такъв автомобили не знаят какво преставлява и какво може.. Много често гледайки го отпред го мислят за някаква бензинова бегачка...
Това е един от проблемите на GM/Opel .. липсва каквата и да била реклама.. Хората не знаят, че има автомобил, който минава 70 км от контакта и може да отиде и до Австрия ако поискат без компромиси.. и като имат едни пари, примерно ще отидат да си вземат едно БМВ за подобна сума..

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 седмици #1312 от earendil
Много добре й идва топлото време :)
цък
Това е с нормално каране между 90 и 120 км/ч по маршрут Несебър - Лозенец и обратно и климатик през цялото време на еко.

Днес установих, че дори с бързичко каране/ускоряване и без много жалене.., че и с климатик, може спокойно пак да се минава 70 км.. нещо напълно недостижимо зимата, дори и без парно :)

Между другото не знам дали съм споменавал, че се снабдих с блутуут джаджа за връзка с тел. и си гледам всякакви интересни информации на телефона.. да не говорим за безценната помощ да се гледат и трият грешки.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 седмици #1313 от mumojem
Не си, не си :lol: – светкай ни с повече неща – да не е Torque App това, че на него ми мяза.

Супер за пробега при тези условия, ама кога си пускал климатик бре то още хладно :lol:. Имаше някои по-топли дни де.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 седмици #1317 от eltransbg

earendil писа: Много добре й идва топлото време :)


Така си е - това е нещо нов за тебе, но напълно нормално :)
И честито за придобивката с блутуто - идеален подарък за РД :P

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 седмици - Преди 3 години 2 седмици #1318 от earendil

Не си, не си :lol: – светкай ни с повече неща – да не е Torque App това, че на него ми мяза.

Супер за пробега при тези условия, ама кога си пускал климатик бре то още хладно :lol:. Имаше някои по-топли дни де.



Мииии.. наречи ме глезен, но предпочитам лек климатик пред отворени прозорци.. (освен като карам по планински или слабонатоварени пътища..) много прахоляк.. А вчера си беше 23-4 гр.. :)

Иначе да - Torque App. Много интересни данни се виждат.

Примерно при леко натоварване към 90 км/ч се влючва и генератора като ел. двигател, за да се намалят оборотите и подобри ефективността..
Виждал съм и моментно потребление от 121 kW.., Което е повече от 111-те които й дават.. и предполагам, че може да е точно заради приноса на генератора в задвижването...
На място "паразитното" потребление е към 300 W/h...

..и мн други интересни неща, които само показват колко сложен и удивителен е този автомобил.. евала на инжинерите на ГМ.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 седмици - Преди 3 години 2 седмици #1319 от mumojem
121 кВ... :blink: малии – това чудо верно показва интересни неща. Исках и аз преди време този Torque App да го слагам, но нямам Android, а иначе идеята да е го синхронизираш с видео и при тест драйв да показва данни в реално време - има мноого клипове в тубата по въпроса. Ще му намеря начина де, сега като ми напомни ти за това, имаме вече един Galaxy телефон, ще видя как ще се получи.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 11 месеца #1347 от petko_voyvoda

mumojem писа: Амперката кефи много определено. Засега гледам най-тънките оферти са за коли 2011-та, за малко под €25,000. Значи с докарване, регистрация и застраховка по-скоро ги виждам за 52-53,000 лв или вече нагоре, ако я продава автокъща на нашия пазар. Volt от щатите го смятам да дойде на около 42-43 хил. лв тотал.


Горе-долу толкова , викам и поне наполовина ако спаднат.. :whistle: :woohoo:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 11 месеца #1348 от mumojem
Такава супер тънка оферта за Volt не съм виждал никъде досега!

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 11 месеца - Преди 2 години 11 месеца #1350 от Riko
40000 лева - 2011 г. в mobile.bg
A имам оферти от вносители на автомобили от САЩ 40000 лв с доставка и минаване през КАТ.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 11 месеца - Преди 2 години 11 месеца #1351 от mumojem
Най-евтините Volt парчета (някои на по над 100 хил. км) са към $18,000 в момента поне на Autotrader - с цялата галимация по докарването доставната цена ще да е в най-тънкия вариант към 37,500 лв и натам вече регистрации и печалба някаква...

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 10 месеца #1401 от earendil
Eto ви още малко пресни данни :)

Цък 1

Цък 2

Резултатът от 2рата снимка е малко занижен, защото спрях на супермаркет 2 км преди да свърши батерията и после като включих, тия 2 км ми отидоха в статистиката на бензиновите :) (когато има останали под 5 км.. или някъде под 0.5 кВ, ако изключиш и включиш или прехвърлиш на бензин, после ти ги дава, че караш на бензин, въпреки, че двигателя не се включва...
Иначе това е до Синемореж и обратно с климатик на макс и без да карам особено икономично.. имаше и влачене в колона със 70, но имаше и изпреварвания по баири с над 120 :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца - Преди 2 години 8 месеца #1504 от the_mouse
Здравей народе, аз също се интересувам в един бъдещ момент да взема Ампера, но смятали ли сте при какви условия на месечен пробег, цената на км с включена цена на притежание се изравнява с дизелите еквиваленти? До колкото разбирам най-добре е ако по-голямата част от месечния пробег е градски, тъй като ще е само на ток, както е и при мен.

И друго - при купуването на нова или демо ампера какво ще стане с цената на продажба след 5г, при положение, че я изваждат от продажби в Европа?

пп. Не искам да звуча заядливо, просто си задавам тези въпроси, тъй като освен голямото ми желание да карам такава кола, трябва да излязат фискалните сметки :).

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца - Преди 2 години 8 месеца #1505 от mumojem
Привет във форума и супер, че си задаваш въпроси! Не съм си играл да сравнявам Ампера с аналогичен дизелов автомобил (Пепи earendil е много по-напред с тия неща като Ампера шофьор). За сметката зависи какъв ти е дневния пробег.

1. Ако е до 70-80 км може да го изкарваш и само на ток. Зареждането ако ти е на нощна тарифа ще е 1.1 лв макс. (батерията е с капацитет 16 кВтч, но 10 кВтч използваеми, та пълно зареждане е 10 кВтч + 10-12% загуби, 11 кВтч грубо или 1.1 лв). И вече на дневна тарифа ще ти струва малко под 2 лв. Значи средно е 1.5 лв и за да стане за 100 км ще е към 2 лв разход на 100. И 3л/100 дизел да караш е близо 8 лв.

2. Ако караш често на дълго, разходът е около 5.5 - 6.5/100 (след като се изчерпи токът в батерията). Тогава сметката е ясна, но тук имаш по-малко обслужване на двигателя отколкото на дизел, което във времето трябва да се сметне.

Включването на цената за притежание вече може да се сметне само като се знае покупната цена, та в момента не мога да коментирам това.

След 5г. нямам идея как ще са им цените - от първите (2011 г.) сега има някои на половин цена.

Ако с някое друга разсъждение мога да съм полезен, свиркай :lol:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 7 месеца #1529 от earendil
Честно казнао не съм правил такива сметки. Не мисля, че може да се говори за избиване.

Важно е в случая да не се сравнява кон с кокошка.. Не можеш да сравниш примерно Амперата с дизелова шкода примерно и да търсиш после разликата в цената да избиеш. Качеството на возия и салон са на доста високо ниво.
Амперата си е луксозен компактен автомобил. Ако го сравниш с нещо еквивалентно.. примерно БМВ серия 3 или 1, тогава ценита на придобивка са почти еднакви и остават само плюсовете от почти безплатното возене в града.
Аз лично ако не бях купил амперата щях да взема Кия Оптима или да продължа да си карам аутлендъра.. и в двата случая пак съм на плюс от карането на ток... нямаше да взема нещо за 30-40 хил. и да търся избиване до 70 хил.

Освен това карането на електричество си е незаменимо удоволствие. Тук вече спокойно мога да твърдя, че сред EREV автомобилите Апера/Волт засега са на първо място като харакеристики. Сравнително дълъг пробег на ток. Разполагаш винаги с пълната мощност и ускорение. Можеш да караш и със 160 км/ч на ток (незаконно :) ).
Единствения подобен автомобил с по-дълъг ел. пробег е i3, но там пък нямаш пълноценен автомобил като ти свърши тока.. докато аз си ходя навсякъде, където искам.. вкл. и до Алпите на ски. Просто е много добър балансът ел/двг.

Успех в избора и задавай всякакви въпроси ако имаш нужда.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 7 месеца - Преди 2 години 6 месеца #1531 от earendil

mumojem писа: ... Ако е до 70-80 км може да го изкарваш и само на ток. Зареждането ако ти е на нощна тарифа ще е 1.1 лв макс. (батерията е с капацитет 16 кВтч, но 10 кВтч използваеми, та пълно зареждане е 10 кВтч + 10-12% загуби, 11 кВтч грубо или 1.1 лв). И вече на дневна тарифа ще ти струва малко под 2 лв. Значи средно е 1.5 лв и за да стане за 100 км ще е към 2 лв разход на 100. И 3л/100 дизел да караш е близо 8 лв.
...


А да бе, дизел с 3/100 разход в града :) Я ги направи поне 6/100 .. значи към 13 лв / 100 км градско разход.. 1300 лв / 10 000 км градско... Отделно не сменяш накладки и мноооооого по-рядко масло :) още едни грубо 500 лв/год. Горе долу е това.... нооо кефа няма цена B)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Време за създаване на страницата: 0.152 секунди
Създадено с Kunena форум