Sidebar

20
Сря, Юни
3 Нови блога
×
Привет от форума на eCars.bg

Някои хора харесват, други все още не разбират, а трети не си падат по електромобилите. Теб какви електромобилни теми те вълнуват? Имаш ли вече електромобил, планираш ли да си купиш скоро, какъв точно търсиш? Вероятно ще намериш отговори във форума или пък можеш да помогнеш на някой съмишленик да открие такива. Айде, приятно ;)

× Място за всякакви Renault Twizy теми, коментари и мнения.

Всичко за Туизи

Преди 4 години 3 месеца #847 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи

eltransbg писа: Здравейте,
Лизинга вярно, че е невъзможно да се прехвърли и да започне да се плаща от България.
Но мислете в друга посока - закупете си колата (какъвто и да е модел) без батериите...
А тук можем да сложим новички литиеви батерийки, с по-голям или с по-малък капацитет, съответно и цена.


Това е интересно, а имаш ли идея дали може да се намират здрави коли без батерии?

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #848 от ajcinema
Отговор от ajcinema по тема Всичко за Туизи

nio писа: Цената на Туизи за БГ е 28090 лв за най-добре оборудваната версия, със стъклен покрив, алуминиеви джанти, bluetoot , врати и цветно изпълнение със стикери. ....
Дано съм полезен някому с дългите си и досадни постове. :blush:


Благодаря за изчерпателната информация! Постът ти никак не е досаден, а напротив - много полезен! Научих много и най-вече си направих няколко извода.

На първо място - тази цена е безумна. За жител на столицата с добри доходи вероятно е поносима, но за средностатистически провинциалист цената е по-висока, отколкото могат да си позволят 90% от българите, решили да закупят нов автомобил за лични нужди. При подобна схема на разсрочено изплащане, месечната вноска е по-висока от средната за страната заплата. За нормален семеен автомобил подобна сума с много мъка се преглъща (от собствен опит), но за двуместна четириколка е меко казано неразумо. Пак казвам - ако живея в малък провинциален град и разчитам на заплатата си, а не на собствен бизнес, това за мен (а и за повечето българи) е абсурд. За 28 000 лева мога да си купя съвсем приличен нов семеен автомобил, при това не с цитираните разходи за обслужване, паркинг в синя зона и т.н. Все пак синя зона има само в най-големите градове...

С казаното дотук искам да кажа, че идеята а достъпен електромобил (ако може изобщо да се нарече автомобил) е осакатена. По този начин (според мен) продажбите ще се ограничат с едва няколко бройки за цяла една държава. За съжаление логиката и търговските правила сочат в тази посока. Не критикувам никого, само казвам лично мнение. Работя в сферата на маркетинга и търговията вече доста време и мога да направя просто заключение на база факти. Зелената идея е чудесна, аз самият съм крайно увлечен, но за да платя подобна сума, е нужно да генерирам толкова много отпадък, че зеленото се губи в общия фон.
Очаквам с нетърпение цена каквато е в Европа и условия като в нормална държава - с изплащане на батерията и 10 годишна гаранция.

Апропо, мога да говоря дълго по темата за различни от оригиналните акумулатори, но тогава идеята за 10-годишна безгрижност отива по дяволите. Реално батерията на Туизи струва под 1 000 лева и е възможно да се асемблира дори у нас с нужната електроника за зареждане. Лошото е, че няма кой да се ангажира с гаранция повече от 2 години...

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #849 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Гаранцията на Рено за батерията е 8 години, а при схема на изплащане с лизинг за батерията месечната сума е същата, администратора го е написал. Не твърдя че Туизи е изгодно и подходящо за всички, нито че е евтино, нито че е пълноценен автомобил. Само казвам, че може да се ползва като втори автомобил в домакинството без проблем, и че при определени условия - висок пробег, голям град и т.н. излиза като нормален автомобил или дори по-изгодно. При мен месечните разходи за Туизи са по-малки от бензиновата ни кола, която имахме като втори автомобил. Затова я продадох и го взех. Но аз имам голям пробег - около 160-200 км дневно, паркирам постоянно в центъра на синя зона и имам много места където го зареждам без да плащам аз тока. Това е. Няма еднакво подходящ за всички автомобил, иначе всички щяха да са еднакви. B) Колкото до батерията, не мисля че цената й е хиляда лв. Администратора или някой колега може да даде повече инфо, но мисля че литиева батерия с такъв капацитет е доста по-скъпа. Все пак един обикновен акумулатор е 200 лв. Реално Рено продават батерията за почти 10 хил.лв. Доста висока цена, но в нея има и висока застраховка на Рено заради дългата гаранция. Предполагам, все пак 8 години са това, не са 2-3.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца - Преди 4 години 3 месеца #850 от ajcinema
Отговор от ajcinema по тема Всичко за Туизи
Абсолютно съм съгласен с доводите ти, аз мисля по същия начин. Предимствата конкретно на Туизи са безспорни - достъпен, компактен, лек, икономичен. В съчетание с всички останали благини, които предоставят електромобилите, конкретно Туизи би могла да бъде и основната кола в семейството.
Моята гледна точка е следната - повечето от нас прекарват доста повече време в работата си, отколкото със семействата си. Сутрин и вечер в час пик редовната нашенска гледка е сам човек или максимум двама в голям автомобил. Лично аз изминавам минимум 20 и максимум 200 километра дневно в зависимост от това дали отивам сам на работа или карам жена ми до нейната. Децата са друга грижа, тъй като ясли, детски градини, училища - по правило са наблизо до дома и човек може да свърши това без да използва автомобил. Разбира се, има и изключения.
Аз не правя сравнение с бензинов автомобил. Сравнявам Туизи с личната си кола, която е на газ. Много хора като мен използват алтернативни горива не само защото е по-евтино. Компанията, в която работя, използва САМО алтернативни горива. Става дума за най-големият в нишата (няма да конкретизирам). Както вече споменах, зелената идея не само не ни е чужда, но е основна в работата и ежедневието ни. Причината е прагматизма - да живеем енергоефективно, чисто, независимо и по начин, който щади природата.
От друга страна не всички работят в синя зона. Това е железен довод, но хората, на които им се налага да паркират в центъра са по-скоро малцинство. Аз спирам в центъра на града вероятно веднъж годишно. Последният път беше преди няколко месеца, когато правих тест именно на Туизи. Спрях на паркинг на 500 метра от мястото. Принципите ми и начинът ми на живот обуславят търпимост - никога няма да си позволя да спра на улицата или на тротоара. Може да обикалям и час, но ще намеря място да спра и то задължително трябва да отговаря на закона и на принципите за толерантност - да не нарушавам правилата и да не преча на никого. В съчетание с максимална безопасност за самия мен... Това е причината да избягвам претоварените места и където мога да ходя пеш или на мотопед.
Наясно съм, че няма как от утре всички да се метнем на електрички и да заживеем зелено. Това е огромен и невъзможен скок. По-правилно е вместо скок да правим малки крачки и да насърчаваме останалите, давайки им собствен пример. В момента аз виждам покупката на Туизи като прагматична, защото моят начин на живот е свел разходите по обслужване на автомобил до минимум - това значи да го използвам активно, разумно и икономично, но без да се лишавам от удобствата му. Туизи ще ми позволи да оптимизирам още семейния транспорт. Например ако мога да отида до магазина на 2 или 5 км от нас, аз го правя пеша. Ако трябва да отида до другия край на града, използвам градския транспорт. Ходя на работа пеш и се връщам пеш (около 10-12 км ежедневно). Всичко това не защото свивам разходите, а защото това е моето разбиране. В резултат имам икономично откъм транспорт съществуване и не мога да сравнявам поддръжката и благините на електрическа кола с начин по който не живея.
Да, много искам да притежавам Туизи, защото с него ще мога да създам повече удобство за мен и семейството ми - вместо ходене 5 км, мога да използвам електричката; да спестя време, което иначе отива в здравословно ходене... Т.е. този автомобил за мен би бил ежедневното муле, което ще носи на гърба си всички основни дейности - работа, пазаруване, транспорт на семейството ми. Чак тогава сегашната ми кола би се превърнала във втора - да отида веднъж годишно на почивка с нея или веднъж месечно до някое по-отдалечено място с повече хора.

При тази ситуация моите разходи са други. Пак минавам много километри, но доста икономично. Съчетавам няколко превозни средства, като през топлите месеци съм на две колела... При това положение Туизи е прекалено скъпо в този си вид за хора като мен, които правят малки крачки в посока на зелената идея. Казвам го, понеже бях полян със студен душ - когато миналото лято попитах за цена, получих крайна малко под 19 000 лева. Учудих се, че батерията е включена, но това беше информацията. Проучих и в Европа се оказа че батерията има месечен лизинг около 100 евро. Както и да го смятам, това не надхвърля 7 000 лева. За какви застраховки става дума - задължително каско при лизинг или застраховка на самата батерия? Какво й се застрахова, след като тя не е моя собственост докато не я изплатя? Ако е вече моя, какво да й застраховам? Гаранцията от кога и по кой точно закон следва да се застрахова? Защо преди 7 месеца дилъра ми даде 10 годишна гаранция, а сега всички говорят за 8? В чужбина дори не става дума за лизинг, а за НАЕМ на батерията. Т.е. тя никога не става моя собственост, ако купя колата в чужбина? Това вярно ли е или е само грешен превод от чуждестранните форуми? Това са въпросите, на които не получавам за момента ясен отговор, но аз не го търся тук във форума. Надявам се до времето, в което ще получа колата си, всички тези неясноти да са в миналото. Иначе идеята е ясна - евтин автомобил с изплащане на батерията, което е много поносимо. Ще проуча въпроса основно и се надявам да получа конкретни отговори. Аз не желая да закупувам колата на лизинг. Бих искал да я платя кеш.
Другото очевидно нещо е, че у нас колата е много недостъпна най-вече заради дългото време, в което нямаше яснота. Все още дилърът ми не може да даде конкретна оферта... Отивам на тестдрайв и никой не може да ми каже колко струва колата (!!!). Виждам ZOE, но то не се продава... Е, от Канго нямам нужда... При три тестови автомобила, аз искам два и не мога да ги купя. Всичко това отблъсква не само мен, а и доста като мен.

Дано не досаждам с дълги и трудни за четене постове. Опитвам се да изясня сам за себе си какво ме очаква и дали изобщо да се впускам в това приключение. Очевидно е че не съм наясно с всички страни от казуса и се надявам възможно по-бързо да си изясня цялата картина.

Поздрави на всички и честит празник!
Следните потребители изказаха благодарности: nio

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #851 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи
Стига бре хора, какво сте се запритеснявали с това досаждане :lol:, я си пишете на воля.

Лизингът на батерията да ти кажа е към 50 Евро и се определя от километрите, които ще изминаваш годишно. Ако някой преди време ти е казал, че батерията има 10 г., те е информирал грешно - винаги си е била 8 г. Същото важи и за цената от 19,000 лв с вкл. батерия - тя не е включена в тази цена.

Най-лесно ще добиеш представа за цените, ако идеш на германския сайт на Renault ZE. Там има конфигуратор и като си наредиш едно Twizy Technic ще установиш, че цената е като в България. Разликата е в това, че в Германия изплащаш колата на лизинг и взимаш батерията под наем, а у нас най-вероятно ще се плаща една обща лизингова вноска. Много хора се притесняват от това, че у нас е оскъпено. Не е така или ако изглежда така има затруднения с предлагането на батерията под наем.

Разбирам, че е стресиращо във Франция, например, да има държавна помощ и с по-високите доходи да е майтап да си купиш Туизи (откъм пари), а у нас да е 14 хиляди Евро в нашите условия. Но пък не сме чак толкова зле, а и проблемът е в това, че лизинговата компания няма представителство у нас. В същото време застраховките на тези батерии са сериозно нещо и очевидно търсят максимално защитен вариант. Така поне ми изглежда на мен, иначе каква причина има толкова да се бавят - те най-много искат да стартират, че да могат да продават ::cheer:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #852 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи

ajcinema писа: Например ако мога да отида до магазина на 2 или 5 км от нас, аз го правя пеша. Ако трябва да отида до другия край на града, използвам градския транспорт. Ходя на работа пеш и се връщам пеш (около 10-12 км ежедневно). Всичко това не защото свивам разходите, а защото това е моето разбиране!


Ей, това ми допада много. Аз ходя пеша до магазина, макар да е на 1 км само, пък и колело карам, хем че заради сайтовете ми повечко съм вкъщи, а бих ходил и аз така на по-дълги разстояния :cheer:.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #853 от ajcinema
Отговор от ajcinema по тема Всичко за Туизи
Очевидно информацията, която имах лятото е била подвеждаща. Сега остава да реша дали да събирам пари още половин година и повече... или да стартирам другия си проект - 650 кубиков газифициран скутер с ел-приставка...

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #855 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Браво, ajcinema!
Твоят пост ми напълни душата! Как да се изразя, макар и да спорим в известна степен с теб за Туизи, всъщност ние с теб изповядваме еднакви принципи на съществуване. Ходенето пеша, паркирането само според правилата, никога на тротоара или в тревата и т.н. И за мен Туизи е ежедневното муле, другата кола се ползва доста по-рядко. При това пак като при теб не заради разходите. Колкото до дългия пост, админа е прав, и аз се притеснявах, ама вече си пиша на спокойствие. Както виждаш, четем ги, при това с удоволствие.
П.П. Г-н Администратор, не зная как, но наистина нивото на форума е високо. B)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #863 от ajcinema
Отговор от ajcinema по тема Всичко за Туизи
Благодаря за добрите думи!!!

nio писа: Как да се изразя, макар и да спорим в известна степен с теб за Туизи, всъщност ние с теб изповядваме еднакви принципи на съществуване.


Всъщност аз не възприемам разговорите тук като спорове. За съжаление не мога да се отплесвам с разяснения към това, което казвам и то понякога може да звучи нападателно, но не е така. Впечатлението се създава от липсата на време да оформя по-четивно постовете си. Имам едва десетина минути на ден, през които мога да си позволя да вляза в интернет и едва успявам да си видя съобщенията. Затова пиша възможно най-стегнато и повечето неща могат да бъдат погрешно разбрани. Старая се да бъда лаконичен и да кажа колкото се може повече информация с максимално малко текст. Не ми се получава винаги...

По случайност модерирам два форума - в единия всички раздели, а в другия само един. И в двата имам основно правило, което налагам като правило за всички потребители - да не се нападат, да не се обиждат и ако случайно някой пост прозвучи двусмислено или провокативно, създателят му да се коригира и да направи всичко по силите си да потуши спора или в най-лошия случай възникналата кавга. Останалите пък, имат задължението да се постараят да не се обиждат лесно и ако нещо им се стори провокативно, най-напред да стиснат зъби и после да потърсят разяснение. Моменталната атака е забранена.
В резултат - вече повече от година не ми се е налагало да модерирам или да премахвам постове или обидни думи или изобщо да се налагат каквито и да било наказания. Ако някой случайно кривне от пътя, първата работа е да го помоля да бъде внимателен.

Вероятно по навик и тук пиша всичко направо, както го мисля в момента, и разчитам на останалите потребители да не го приемат заядливо или оспорващо.


Имам въпрос по темата - какво означава "остатъчна стойност"?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #870 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Остатъчна стойност е прогнозната цена на автомобила след определен период от време и определен пробег. Обикновено при лизинг тя е 20-30%. Чрез остатъчната стойност се намалява месечната вноска по лизинга , като накрая тази сума остава за плащане. Може да бъде платена наведнъж, може отново да се разсрочи - най-често за една година още или автомобила да се върне, да се вземе нов и да се продължи да се плаща. Зависи от лизинга и от клиента. Общо това е сума, която не се лизингова, а остава висяща.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #875 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Направих 5000 км на Туизи-то!!! B) :lol: B)
За тези по-малко от три месеца съм спестил отровните газове от 300 /Триста / литра бензин!!! Може ли някой да каже колко гр. СО2 е това?
Имам и други добри новини - според висш представител на Омникар ауто-официален вносител на Рено, до две седмици ще стартират продажбите на електромобилите - Туизи и Канго. Лизингодател вече има - Интерлииз, уточняват се детайли по лизинговите схеми. И още нещо - лизинга ще е само оперативен. Тоест без придобиване на автомобила. Надявам се това да е само засега... Има и още добри новини - от лятото в БГ ще имаме и Зои. Потвърдено, 100 % сигурно, вече са поръчани няколко бройки за производство! :silly:
Следните потребители изказаха благодарности: mumojem, firesword

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца - Преди 4 години 3 месеца #879 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи

nio писа: Направих 5000 км на Туизи-то!!! B) :lol: B)
За тези по-малко от три месеца съм спестил отровните газове от 300 /Триста / литра бензин!!! Може ли някой да каже колко гр. СО2 е това?
Имам и други добри новини - според висш представител на Омникар ауто-официален вносител на Рено, до две седмици ще стартират продажбите на електромобилите - Туизи и Канго. Лизингодател вече има - Интерлииз, уточняват се детайли по лизинговите схеми. И още нещо - лизинга ще е само оперативен. Тоест без придобиване на автомобила. Надявам се това да е само засега... Има и още добри новини - от лятото в БГ ще имаме и Зои. Потвърдено, 100 % сигурно, вече са поръчани няколко бройки за производство! :silly:


Да, за Интерлийз става дума, просто бавничко се получават нещата, но по-добре всичко да е уточнено.

Бреййй, вчера говорих с нашия приятел Иво в Рено и нищо не ми каза за Зои. То аз не съм го и питал, но ето ти супер инфо. Браво. Чудесна новина!

Аз съм много назад с километрите от теб, но смятам да наваксам :lol: Спестяването е страхотно, за това спестяване работя с желание да стане при много повече хора :cheer:.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #898 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Днес научих интересно инфо. Сервизиране или подмяна на батерията на електромобил на Рено. При подобен случай се изпраща сервизен камион от Франция, който кара само батерията и НИЩО друго. Батерията е капсулована, сервиза няма право да я отваря, може само да я свали от автомобила. Всички ремонти по нея като подмяна на клетки или електроника се правят само в завода, и после я връщат обратно. Явно има причина за високата цена на батериите, все пак осем годишната гаранция влиза в тази цена.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #919 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Температурите се повишиха и с батерията на Туизи настъпиха драстични промени. Например преди след нощно зареждане и изминаване на 37 км с висока скорост 75-80 км/ч имах остатък за още около 17-22 км. Това е при нулеви температури или малко под нулата. А днес сутрешната температура беше 9 градуса и резултата е остатък 39 км след 37 км със същата висока скорост !
Пак днес при температура около 15-16 градуса изминах с едно зареждане 82 км и оставаха още 3 км. При това извънградско каране с изкачвания и спускания в Странджа планина.
Имам и един въпрос - колко е консумацията на късите светлини на Туизи? За час например?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #923 от firesword
Отговор от firesword по тема Всичко за Туизи
Нещо не мога да намеря инфо какви са крушките на Туизи. Но ако са H4 те са обикновено по 55 вата ако не се лъжа. Значи 110 вата за час или 0.11кв за 1 час.
0.1квч от батерията за час. - не ми изглежда като да е толкова съществено за батерията. Трябва k.i. да каже, каква е разликата между нормалните и диодите които е инсталирал на неговия Аиксам.

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #927 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Крушките са Н4 или Н7, и са 55 вата. Искате да кажете, че консумацията е толкова малка - само 1,8 % от батерията за един час, това означава при час шофиране загуба от само 1,2 км от пробега, така ли? Ако това е така не ми трябват никакви дневни светлини.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #930 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи
Сега като слизах да го включа да се зарежда погледнах:

Фарове - Hella
Крушки - обикновени General Electric H4 60/55W

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #931 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи

nio писа: Крушките са Н4 или Н7, и са 55 вата. Искате да кажете, че консумацията е толкова малка - само 1,8 % от батерията за един час, това означава при час шофиране загуба от само 1,2 км от пробега, така ли? Ако това е така не ми трябват никакви дневни светлини.


110 вата за двете крушки би трябвало да намаляват пробега с по-малко от километър на час (вероятно към 800 метра). В рамките на дневния пробег едва ли повече от 2 км може да ти заминат от пробега. Все пак може да се използват крушки от типа на Philips EcoVision, които мисля имат до около 20% по-малко консумация, но ще е незначителна "печалба". Иначе дърпат енергия от 12-волтовия акумулатор.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #935 от eltransbg
Отговор от eltransbg по тема Всичко за Туизи

mumojem писа: Иначе дърпат енергия от 12-волтовия акумулатор.

A 12 волтовия акумулатор се зарежда от големия пакет батерии... :dry:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #936 от firesword
Отговор от firesword по тема Всичко за Туизи

eltransbg писа:

mumojem писа: Иначе дърпат енергия от 12-волтовия акумулатор.

A 12 волтовия акумулатор се зарежда от големия пакет батерии... :dry:

... със някакъв DC/DC converter в който също има загуби.... :lol: ....

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум