Sidebar

20
Пет, Апр
7 Нови блога
×
Привет от форума на eCars.bg

Някои хора харесват, други все още не разбират, а трети не си падат по електромобилите. Теб какви електромобилни теми те вълнуват? Имаш ли вече електромобил, планираш ли да си купиш скоро, какъв точно търсиш? Вероятно ще намериш отговори във форума или пък можеш да помогнеш на някой съмишленик да открие такива. Айде, приятно ;)

× Място за всякакви Renault Twizy теми, коментари и мнения.

Туизито на eCars.bg

Преди 4 години 1 месец - Преди 4 години 1 месец #882 от mumojem
Като заваля сняг (туизито си седи в гаража), посвърши се и работа, та остана време да се стартира най-накрая тази тема.

Нашето Туизи го взехме на 24 януари, засега има към 600 км навъртени, което е пълен смях в сравнение с другото на Ники от Бургас, който вече мина 5,000! :lol:

Много съм щастлив с фъстъка, много свободен се чувствам и ми пасва идеално.

От самото начало се води статистика за зарежданията. Засега са само 15 плюс 1 на фотоволтаичната зарядна станция пред Интер Експо Център. Очаквам с нетърпение всяко леко подобрение на времето (да е над 7-8 градуса гледам и да не вали) и изкарвам.

Полека започвам да добавям и технически данни и впечатления. Като пуснем KaramEL.bg ще си добавим там отзив и ще може да се коментира по него. Всеки ще може да добавя отзиви за електромобили де :cheer:.

Ето и няколко снимки, а сега се работи по ново облепване, да си личи, че е на eCars.bg:





Поздрави на всички и очаквайте нови снимки и данни :cheer:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец - Преди 4 години 1 месец #883 от mumojem
Веднага добавям и супер прясното откритие: онлайн каталог за части със схеми и номера – няма ги абсолютно всички схеми, но и така си е находка. Ето линк:

renault.epcdata.ru/twizy/

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец - Преди 4 години 1 месец #884 от mumojem
Ето и идеята за новото облепване :cheer:


Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #885 от firesword
Хах, да ти е честито, и с много еко километри :) Да ти кажа в Монако много ги караха Туизитата :)
Реших, че си ми комшия ама като гледам си от другата страна на стадион Славия :-D
Много яко изглежда с тези лепенки, майстор си на фотошоп-а май :)

Да споделяш редовно информация, ето на сега времето се затопля, ще може да се потъркаляш с Туизито.
Жестоко изглежда, пък и мартеница си има - освен за здраве (да го караш безаварийно), то и за дълголетие
(защото няма какво да му се счупи и ще го караш дълго дълго) :lol:

Честито :)

Ако те хване тока, хвани го и ти :)
Следните потребители изказаха благодарности: mumojem

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец - Преди 4 години 1 месец #886 от mumojem

firesword писа: Хах, да ти е честито, и с много еко километри :) Да ти кажа в Монако много ги караха Туизитата :)
Реших, че си ми комшия ама като гледам си от другата страна на стадион Славия :-D
Много яко изглежда с тези лепенки, майстор си на фотошоп-а май :)

Да споделяш редовно информация, ето на сега времето се затопля, ще може да се потъркаляш с Туизито.
Жестоко изглежда, пък и мартеница си има - освен за здраве (да го караш безаварийно), то и за дълголетие
(защото няма какво да му се счупи и ще го караш дълго дълго) :lol:

Честито :)


Еее благодарско - в Борово се намираме и двамата с моя партньор Стефо. Мисля малко далечко е от стадион Славия :).

Засега трябва да разбера защо уредът за отчитане на консумирания ток не ще да показва нищо , като включа колата през него. Май отивам на друг, но така мога да си купувам различни, та трябва да намеря начин да тествам преди да купя.

И вече ще споделяме инфо за карането и всичко останало по количката. Вече има какво, полека започвам да пускам :).

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец - Преди 4 години 1 месец #889 от nio
Сините лепенки са чудесни, браво, кажи ми цена, искам и аз едни такива. С голямо желание ще рекламирам сайта. Или като ти идва отръки фотошоп, направи ми подобни със сайта. Да не сме еднакви. :silly: Имам и предложение. Сложи нещо и отзад, например просто адресите на сайтовете и надпис електромобил. Така хората като си чакат в задръстването след теб ще си отварят сайтовете в мобилните телефони или таблетите и ще се информират. Какво мислиш, това ще е гот и ще доведе още читатели?
Да те питам нещо - що не караш Туизи-то? :angry: Да е топло, да не вали... Качваш се и караш. Щом е студено слагаш дебело яке и ръкавици /имам специални кожени с Гортекс вътре/. Като вали, вали и вътре , ама аз нали съм си моторджия все ми е тая. Пък и на таблото има място за лаптоп и документи, които остават сухи. :P Как ще стигнеш моите 5000 км така? :whistle:
Сега сериозно, слагай лепенките и смело напред. Още хиляди безаварийни километри ! B)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #892 от mumojem
На Illustrator работя, но това е само "чернова" в печатницата ще го довършат. Нека довършат и да им закарам туизито да вземат размери и вече ще се направи още един вариант с твоите надписи и ще поръчаме 2 к-та лепенки и твоя ще ти го пратя по куриер с един к-т уплътнения :cheer:

При мен е друга схемата - аз съм онлайн човек, имам много сайтове и се налага да съм по-често вкъщи. Синът ми точно се оправи, та не е имало повод да го карам и на училище тия дни, което съвсем не ми дава причини за пътувания. За времето - най-вече заради него гледам, че отзад се завихря и пръска като е студено и дъждовно, а нали нямаме джамци ние.

Но наистина смятам да наваксам, хем че е съвсем друга схемата при мен и не се налага изцеждане :lol: или пълнене до горе. Сега ми остава да поработя по новия сайт седмица поне и след това ще мога вече да се фокусирам върху обиколката :).

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #895 от nio
Ще бъде супер ако ми пратиш и уплътнения. Така и не съм направил още. Колкото до пробега, извини ме, забравих че нямаш прозорци. А при дъжд без прозорци и дъждобран не помага, особено когато покрай теб през локвите минават други коли ! :angry: :sick: :S
Така и така се заговорихме за прозорци, имам намерение да сменя моите с такива от поликарбонат, с ключалка, които да се отварят изцяло навътре. Имам вече един чертеж с размери, предвиждам подобна конструкция като тези на ELIA, но не абсолютно същите. Само дето не мога да намеря поликарбонат плътен прозрачен. Можеш ли да помогнеш? Та ако искаш мога на направя едни прозорци и за теб, даже мисля да ги предложа ако са сполучливи. Все пак оригиналните са доста скъпи с цената си от над 600 лв. Освен това този найлон се драска много лесно, моите след още месец - два ще са неизползваеми, до толкова са надраскани , че се вижда трудно през тях. Ще кача снимки утре.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец - Преди 4 години 1 месец #909 от mumojem
За прозорци вече намерих мисля по-готини от тези на ELIA, на цена като техните – €500 (намират се и за €459 на ebay) :lol:. Ама са много пипнати и с прозорче :cheer:




Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #911 от nio
Отварят ли се цялостно или само малкото? Изглежда да са неотваряеми. И още нещо - имат ли ключалка, искам да ми се заключват. Затова харесах тези на ELIA. Обаче тези са по-добри, наистина. Само малко са скъпи: :unsure:
Все пак ако намеря такъв поликарбонат можем да си направим, ще са в пъти по-евтини.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #914 от mumojem
О, да, отварят се и се заключват. По-добри са от тези на ELIA, защото покриват и задната извивка на вратата. Цената е висока, но доколкото разбирам от четене по нета, този поликарбонат не се обработва лесно, цената на труда е висока знаеш в Западна Европа и като са малко бройки затова е скъпо предполагам. Тези италианските са и с долни метални конзоли да пасват на вратата.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец - Преди 4 години 1 месец #915 от mumojem
Малко данни от шофиране и зареждане.

При "средно" шофиране...
– Нормално и на моменти по-интензивно ускорение според ситуациите;
– Рекупериране при всяка възможност и до 70 км/ч;
– По възможност поддържане на индикатора за разхода на една черта;

... пробегът ми е 65 км пробег, без да съм пробвал тотално изтощение - това е с +/- няколко километра (най-много до 4% ми е падала батерията). Това е с междинно зареждане и умножение по две. От 100% до няколко процента още не съм засичал в рамките на едно зареждане колко км ще изкара при съответното шофиране. При свикване с колата и добри условия спокойно може да се разчита на около 70 км, ако се практикува 5-100% употреба/зареждане. Аз зареждам междинно и гледам да съм в диапазона 20-80(90)%

Най-после имам и по-ясна представа колко ток консумира Туизи за едно почти пълно зареждане:

Ниво на заряд в батерията:

В началото – 10%
В края – 97%

Изразходени 5.88 кВч за точно 3 часа зареждане.

Предположението ми е, че ако се зарежда от 0 до 100 %, вероятно ще дръпне по-малко от киловат над тези 5.9 кВч или общият разход вероятно ще е под 7 кВч (около 6.7 кВч). Използваемият капацитет е 6.1 кВч, от 7 кВч (13% резерва до която няма достъп, заради защитата на батерията), което дава около 10-12% загуба на ток при зареждането.

В момента нощната тарифа е 0.10 лв/кВч с ДДС, съответно това зареждане на снимката струва 60 стотинки :cheer:
С него мога да карам 2 дена спокойно и 3, ако прекалявам с икономията
:lol:.


Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #916 от nio
Странно, при мен електромера показа 7,4 кВч за пълно зареждане. Все пак беше чиста 0 като го включих и го държах докато изключи само. И с удължител. Възможно ли е да има почти 1 кВч загуби ???

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #917 от mumojem

nio писа: Странно, при мен електромера показа 7,4 кВч за пълно зареждане. Все пак беше чиста 0 като го включих и го държах докато изключи само. И с удължител. Възможно ли е да има почти 1 кВч загуби ???


Ааа това ме поуспокои, че беше споделил за 9.6 кВч преди, което ме стресна.

Значи измерените от мен 5.9 кВч са за 87% от капацитета, но не очаквам за липсващите 13 да идат още 1.5 кВч. Все пак преди да го пробвам не мога да твърдя - засега приемам и тези 7.4 кВч за възможни, без да мога да дам мнение за евентуална допълнителна загуба заради дължината на кабела.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #918 от nio
Бях споделил за 9,6 кВч , но беше грешка, за която се извиних. Сега си чакам енергомера, приготвил сам два удължителя с различна дължина, и ще меря загубите. B) Все пак да знаем къде какво се губи. B)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #921 от firesword
Не си спомням много уроците по електротехника, но аз залагам че няма да има загуби B) Причината според мен поради която не се препоръчва използването на удължители е големия ток който протича. Може да създаде някаква опасност, макар че удължителя е проектиран и за по-големи мощности. Ако обаче кабела ти е навит на руло - при тия високи токове индукцията няма да е малка и тогава според мен ще има загуби наистина, не дай си боже и нещо по-лошо.

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #922 от eltransbg
Мда... Загубите може и да са минимални, но колегата правилно каза, че ако кабела е навит и да допуснем че слънцето го е напекло... то не ми се мисли какво би станало - най-малкото ще падне бушона :unsure:
Иначе няма как да няма загуби - най-малкото зарядното загрява - т.е. има енергия отдадена като топлина.
По принцип загубите при заряд не са големи и не трябва да превишават 10-15% от консумираната енергия.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #926 от nio
Когато кабела е навит, загрява доста. Затова винаги го разтягам, дори и да не ми трябва цялата дължина. Колкото до безопасността, кабела е доста дебел, за мощност от порядъка на 5-6 кВт. Освен това е гумиран, дебел, двойно изолиран, специално за външна употреба. Все пак не всички собственици на електромобили притежават гараж или винаги могат да зареждат директно от контакта. Просто понякога контакта е по-далеч отколкото ми се иска. :(

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #932 от mumojem
Досега нищо не съм засичал да се затопля при мен - нито кабел, нито щепсел - кабелът на удължителя е към7-8 метра мисля и не е навит.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #934 от firesword
Незнам дали го коментирахме този въпрос, но загубите не са от зарядната електроника или кабел толкова много. Дължат се на спецификата в химията на батерията http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery

Charge/discharge efficiency 50–95% (такава с 95% надали и Тесла може да произведе).
Просто ако батерията ти е 10квч, трябва да се вкарат може би поне 12-13 за да се зареди до 10.
Освен това през целия цикъл на зареждане това варира според мен. Между 20 и 80% е най ефективно.
В началото отиват много квч за да "събуди" батерията. А след 80% намалява зарядния ток, може би за да не станат фалове,
батерията се зарежда по-бавно, и по принцип когато вече е заредена по-трудно се образуват още нови токоносители и КПДто на зареждане намалява.

Аз така си го обяснявам за мен, но тук има други колеги които могат по-добре да го разкажат.

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Време за създаване на страницата: 0.292 секунди
Създадено с Kunena форум