Sidebar

18
Пон, Юни
1 Нови блога
×
Привет от форума на eCars.bg

Някои хора харесват, други все още не разбират, а трети не си падат по електромобилите. Теб какви електромобилни теми те вълнуват? Имаш ли вече електромобил, планираш ли да си купиш скоро, какъв точно търсиш? Вероятно ще намериш отговори във форума или пък можеш да помогнеш на някой съмишленик да открие такива. Айде, приятно ;)

× За 'по-обемните' електрически превозни средства, с които (се) возим (по) повече наведнъж.

Какво знаете и какво не знаете за електромобилите?

Преди 6 години 4 месеца #7 от mumojem
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Широка тема с много възможни въпроси.

Споделяйте кой каквото знае и иска да сподели и питайте за всичко, което ви интересува.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 4 месеца #10 от haberko
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Ето малко информация и сметки за целесъобразността на закупуването или произвеждането в домашни условия на електрическите коли :
1. За да си направите е-мобил ви трябва стар такъв струва – 2000 лв.
2. Ако имате гараж и сам си ремонтирате колата и сте наясно със силова електроника и електротехника ( без закупуване на машини и инструменти за рязане, заваряване и т.н. – “предполага се че ги имате вече” – но ако ги нямате
10 000 лв ще стигнат да си ги закупите) , за ел инсталацията, кабели, куплунги и т.н. – 2000 лв.
3. Ел двигател 120VDC 15kW струва около - 2000 лв
4. Батерии – 10 бр. Оловно-цинкови 70 A/h 12 V – 2000 лв. За други батерии не си и мислете – цената е х 5 на горните батерии..
5. Контролер по избор – 2000 лв.
6. Накрая да не забравяме за работата по колата – около 2 месеца усилена
т.е. трябва да се яде нещо + изразходената електро енергия за заварки и т.н.
- 2000 лв минимум.
До тук сметката е 12 000 лв и ще си имате е-морбила и ще спасявате околната среда!
Всичко това до тук е много хубаво, но да не забравяме за по нататъшните разходи по е-мобила.
Приемаме ,че си го карате гордо по 25 дена в месеца по 60-70 км на ден и всички са възхитени от вас и това го правите следващите 2 години !
1. 25 заряда на батерията в месец - 4kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 20 лв/месец. За 2 години ще похарчите - 480 лв.
2. До сега в моята практика с акумулатори съм се убедил ,че не изкарват повече от 2 години т.е. след само 2 години сте дадете още - 2000 лв.
3. Поради факта ,че аз съм електро инженер и работя като такъв ( а с коли се занимавам като хоби и имам доста сносна работилница ) мога смело да заявя че за тези 2 години електрониката сте се повреди поне 2 пъти – имам предвид изгаряне на силови транзистори и т.н. ( това е в случай че сте решили да си спестите 2000 лв за контролер е гаранция ) – транзисторите са по 200 лв парчето и обикновено горят всичките в моста т.е. 4 бр. – та 800 лв х 2 пъти – 1600 лв.
По моя сметка консумативите за 2 години ще са 4080 лв за 36000 km. Това като разход е 11.33 стотинки/километър средно за 2 години период, като тук съм бил много снизходителен по отношение на зимния пробег – “ през зимата батериите
на -10 градуса работят на половина”.
Моя извод е че до тук сте похарчили 16 080 лв за 2 години каране на е-мобил като сте спасявали природата.
Иначе казано ако си бяхте закупили една стара кола с малък двигател 1.3 l за 2000 лв и си монтирате най-обикновено газово за 450 лв пак щяхте да имате 11.33 стотинки/километър разход, а разхода за консумативи на газовото устройство е само 40 лв на всеки 2 години. В тоя случай ще сте похарчили 2000 лв за колата + 800 лв за ремонт понеже ще е старичка + 4080 лв за гориво + 40 лв за консумативи на газовото = 6920 лв за 2 години. Всичките сметки до тук са без узаконяването понеже не разполагам с данни колко стпува.
ИЗВОД - 16080 лв и спасявате природата ИЛИ 6920 лв и спасявате само 50% от природата – изберете си сами.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 4 месеца #11 от mumojem
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Ммм, може би е малко по-подходяща за раздел Конверсии темата, макар че и тук може да остане, защото е от типа Знаехте ли, че (е по-добре да си карате на газ, отколкото да се занимавате с електромобили :whistle: )

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 4 месеца - Преди 6 години 4 месеца #12 от teodor.ivanov
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

haberko писа: Ето малко информация и сметки за целесъобразността на закупуването или произвеждането в домашни условия на електрическите коли :
1. За да си направите е-мобил ви трябва стар такъв струва – 2000 лв.
2. Ако имате гараж и сам си ремонтирате колата и сте наясно със силова електроника и електротехника ( без закупуване на машини и инструменти за рязане, заваряване и т.н. – “предполага се че ги имате вече” – но ако ги нямате
10 000 лв ще стигнат да си ги закупите) , за ел инсталацията, кабели, куплунги и т.н. – 2000 лв.
3. Ел двигател 120VDC 15kW струва около - 2000 лв
4. Батерии – 10 бр. Оловно-цинкови 70 A/h 12 V – 2000 лв. За други батерии не си и мислете – цената е х 5 на горните батерии..
5. Контролер по избор – 2000 лв.
6. Накрая да не забравяме за работата по колата – около 2 месеца усилена
т.е. трябва да се яде нещо + изразходената електро енергия за заварки и т.н.
- 2000 лв минимум.
До тук сметката е 12 000 лв и ще си имате е-морбила и ще спасявате околната среда!
Всичко това до тук е много хубаво, но да не забравяме за по нататъшните разходи по е-мобила.
Приемаме ,че си го карате гордо по 25 дена в месеца по 60-70 км на ден и всички са възхитени от вас и това го правите следващите 2 години !
1. 25 заряда на батерията в месец - 4kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 20 лв/месец. За 2 години ще похарчите - 480 лв.
2. До сега в моята практика с акумулатори съм се убедил ,че не изкарват повече от 2 години т.е. след само 2 години сте дадете още - 2000 лв.
3. Поради факта ,че аз съм електро инженер и работя като такъв ( а с коли се занимавам като хоби и имам доста сносна работилница ) мога смело да заявя че за тези 2 години електрониката сте се повреди поне 2 пъти – имам предвид изгаряне на силови транзистори и т.н. ( това е в случай че сте решили да си спестите 2000 лв за контролер е гаранция ) – транзисторите са по 200 лв парчето и обикновено горят всичките в моста т.е. 4 бр. – та 800 лв х 2 пъти – 1600 лв.
По моя сметка консумативите за 2 години ще са 4080 лв за 36000 km. Това като разход е 11.33 стотинки/километър средно за 2 години период, като тук съм бил много снизходителен по отношение на зимния пробег – “ през зимата батериите
на -10 градуса работят на половина”.
Моя извод е че до тук сте похарчили 16 080 лв за 2 години каране на е-мобил като сте спасявали природата.
Иначе казано ако си бяхте закупили една стара кола с малък двигател 1.3 l за 2000 лв и си монтирате най-обикновено газово за 450 лв пак щяхте да имате 11.33 стотинки/километър разход, а разхода за консумативи на газовото устройство е само 40 лв на всеки 2 години. В тоя случай ще сте похарчили 2000 лв за колата + 800 лв за ремонт понеже ще е старичка + 4080 лв за гориво + 40 лв за консумативи на газовото = 6920 лв за 2 години. Всичките сметки до тук са без узаконяването понеже не разполагам с данни колко стпува.
ИЗВОД - 16080 лв и спасявате природата ИЛИ 6920 лв и спасявате само 50% от природата – изберете си сами.


Да пробвам и аз:

1. Автомобили втора ръка бол- за малко повече може да се вземе автомобил, който не ми е набор и ще може да служи дълго време. Пример : Донор
2. Нов такъв може да се намери за приблизително 25000лв
3. Една хубава и надеждна инсталация с хубав електромотор, бързо зарядно, батерии от тези, които са х 5 излиза около 30 000лв
4. При избор на система от т.3 без проблем се получава гаранция от минимум 2 години. Батерии от типа х 5 имат много по-дълъг живот от оловно- цинковите.
5. При съпоставка на т.1 и т.2 се получава 35700лв срещу 25000лв
6. Експлоатационните разходи при т.1 - 25 заряда на батерията в месец - 8kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 40 лв/месец. За 2 години ще похарчите - 960 лв. и пробег 48000км
7. Експлоатационните разходи при т.2 - 5,2л/100км градско каране и цена на дизел- 2,60лв = 12980лв за 2 години
8. Към разходите в т.7 е желателно да се добавят тези за смяна на консумативи като масло, филтри, ремъци и други, но в тази справка можем да ги пропуснем за да не усложняваме сметката.
9. При актуализиране на т.5 получаваме една груба сметка 35700+ 960 срещу 25000+12980 или 36660 срещу 37980

Заключение 1. В следствие на използувания подход е-мобилът води не само имуществени ползи, но и екологични такива поради спестяването на количество вредни газове равно на 5760кг
Заключение 2. В зависимост от отправните данни и хипотези, всяка съпоставка може да изведе резултати които не са абсолютни.
Заключение 3. Взимайки под внимание двете съпоставки може да се твърди и докаже със съответните изчисления, че най- екологичен и икономичен начин на придвижване би бил посредством двуколесни ПС от тип велосипеди.

B)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 1 месец #21 от metro
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Интересувам се по темата с електромобилите от поне 7 години и се радвам, че с времето е създаден сайт и дори общност. Радва ме факта, че има собственоръчно конвертирани електромобили в БГ и те явно не са толкова малко вече!
Понеже преди всичко свързано с конверсията ( като батерий, контролери, двигатели и тнт ) беше скъпо удоволствие на богатите хора а напоследък се навъдиха доста производители от китай които предлагат евтини и качествение части и решения в тази насока, бих желал да споделя с вас информацията която надявам се да ви е полезна.

От цялото ровене на мои колеги в нет-а (както и аз) , сме стигнали до изводите, че най-доброто и ефективно решение за електромобил е с ЕЛЕКТРОДВИГАТЕЛИ ВГРАДЕНИ В ГЛАВИНАТА НА КОЛЕЛОТО (джантата). По този начин се спестяват загубите от предаването на задвижването от централизиран мотор към гумите, както и редица други предимства които сами се досещате.
В този вариант електромотора е в самото колело и в зависимост от решението на автомобила и гонената ефективност, мощност и баланс на теглото той може да бъде решен като електромобил с предно, задно или дори 4х4 задвижване.
В момента разработваме вариант който се надяваме да е успешен а именно:
Кола донор - Пежо 106 или Citroen Saxo - със запазено купе и окачване но примерно с повреден двигател...ефтин да е и сравнително добър :)
Два електромотора KG295 или KG315 в задните главини на колелата.
Ето и производителя на който сме се спряли за момента:

www.evmotor.net/kg/eng/index.asp
коментар: Фирмата е китайска но имат CE сертификат който е безкрайно важен за да може после автомобила след конверсията да мине Технотест и да бъде легален участник в движението, т.е всички използвани части трябва да имат CE сертификат. Същата фирма е в процес на ISO сертифициране в момента.
цена на два електромотора + опаковка доставката до БГ в USD = 2650
Контролер Kelly или Sevcon
Хубаво Зарядно
Батерий - 3xe-electric-cars.com/index.php

Още не сме правили сметка на това колко точно ще ни излезе конверсията но ще е от порядъка на 12-15 хил.лева като няма да има компромис с качеството на никой от използваните компоненти и ще се гони максимална ефективност и пробег около 120-150км, и максимална скоросто около 90км/ч - т.е 100% градски фирмен или частен автомобил.

След като напреднем с конверсията и тестовете на автомобила след това, ще споделя повече :)

П.П Ползата от електроавтомобилите е очеизвадна поради много фактори изредени от по-горните мнения. Хибридите са за плакнене на очичките НИ от петролните босове - уж нещо правим, обаче технологиите отдавна са се развили до момент в който ако ги нямаше петролните магнати които да ги спират. ОТ момента в който има Start/Stop система, тя абсолютно превъзхожда хибридите като икономичност и тнт...
Ще пиша пак...

Поздрави
Александър

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 1 месец #22 от mumojem
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Упс, ей ти на чудесна работа :).

Батерии от поляците гледам сте замислили, които предлагат електро голф - като пример де, те вариантите за конверсия много.

За 150 км пробег ще се включите ли в 15,000 лв? За Техностест, да, важничко е да има СЕ сертификат.

Хайде, пишете как се движат нещата в процес, че все пак не са толкова много конверсиите, но капка по капка вир става ;)

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 1 месец #23 от metro
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Ето едни поляци които конверсират и сервизират електромобили. Те са се специализирали предимно в Berlingo.
Ние преговаряхме известно време с тях за две Берлингота - оригинални електрически произведени от Ситроен, като нас ни итересуваха без батерии защото тяхните имаха пробег към 70-80км което не е ОК за нас. Цената им беше 3500 Евро в полша на пробег от 45к и 75к км. Стори ни се много скъпо и не достатъчно качествено решение предвид тежестта на Berlingo-то в сравнение с 106-ца на Пежо или Саксо на Ситроен.
За момента няма да купуваме батерии, само ще конвертираме колата и ще тестваме с оловни акумулатори за да видим как се държи :)
А има и по-евтини варианти за качествени китайски батерий - ще ви дам инфо като привършим с тях преговорите ;)

Ето и сайта на поляците за тези които се интересуват от по-горните Берлингота и поляци:
www.electrique.pl/
а ето и мейла им ако искате директна връзка:
Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. - Przemyslaw Mikosz

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 1 месец #24 от mumojem
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Мдаа, пробегът... Така е, и аз искам повечко и 80 не ми стигат. Вероятно става дума за първите електрически Белинго варианти. €3,500 може би не е толкова зле дори без батериите, но ако не ви излиза сметката естествено, че ще търсите по-добър вариант. Много ми харесва това с търсенето на високо качество. Много :)

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум