Sidebar

23
Пон, Апр
1 Нови блога
×
Привет от форума на eCars.bg

Някои хора харесват, други все още не разбират, а трети не си падат по електромобилите. Теб какви електромобилни теми те вълнуват? Имаш ли вече електромобил, планираш ли да си купиш скоро, какъв точно търсиш? Вероятно ще намериш отговори във форума или пък можеш да помогнеш на някой съмишленик да открие такива. Айде, приятно ;)

× Купува/продава електромобили.

Електрически автомобили

Преди 1 месец 2 седмици #3902 от sorcererals
Ровейки се безцелно в сурат тефтера, попаднах на тази статия, на Капитал - www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/03/0...li_karame_vsiakakvi/ ?
Статистиката за електромобили и хибриди е просто..................без всякакъв коментар.
„Все по-голямото предлагане на повече модели електромобили и хибриди, както и вноса на такива употребявани коли от Европа доведе до увеличение на този сегмент. За една година броят на леките коли на ток е скочил с почти 80% до 384. От тях около 60 са Tesla. Хибридите пък са се увеличили с 65% до 3388 леки автомобили. Естествено този сегмент е от много ниска база и не е показателен за българския пазар, тъй като, преди да стане някакъв фактор и да се развие, трябва да се случат много други неща и да има икономическа и обществена готовност. “
В България има регистрирани крупните 384 чисто електрически автомобила, както и 3388 хибрида. Най-странно ми е защо автомобилите на метан и газ се определят като „чисти превозни средства“, това е цитата от статията:
„Все пак расте броят на по-чистите превозни средства - не само хибриди и електромобили (които са малко), но и тези на газ и метан. Втората група надхвърля 196 хиляди МПС, но според запознати броят е далеч по-голям, тъй като някои от колите на бензин са преправяни, но после не са наново регистрирани като такива на газ или метан.“
Предполагам, че над 90% от тези коли са преправяни от бензинови, като те все още се движат(или поне палят) на бензин.
Ако се вярва на статистиката, общия брой на регистрираните коли в България е 3.63 млн. , което е съпоставио с автопарка на Норвегия. Нереално е да се сравняват двата пазара по ред причини, но все пак тук има вече над 200 000 регистрирани електрически коли, спрямо 384 броя в България.
Предвид, че си знам какво ни представляват територията и управляващите, все пак се чудя какво може да се направи, за да се стимулира покупката на електрички/хибриди от хората. Тук, освен облекченията предоставени от държавата, членовете на „Сдружението на собствениците, на електрически автомобили“ и тези на „Сдружението на собствениците, на Тесла“ имат договорки за различни услуги, застраховки, продукти, които членовете на съответните клубове ползват с отстъпки. Ясно, че при такова общо количество хибриди и електрички няма как да се говори за натиск, който да доведе до облекчения, но някаква организация, по-масова популяризация, предварителни договорки за отстъпки и т.н. може би е един добър старт. Интересно ми е какво мислят хората от общността по темата?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 2 седмици #3903 от mumojem
Още през 2011 г. беше внесено в парламента предложение за 5,000 лв отстъпка. Менда Стоянова, която беше бюджетната комисия, каза просто - "Няма такава практика в Европа" и айдеее то там.

После са правени различни опити от различни организации, но засега имаме "електромобили без данък" което е да спестиш еднократно 3-400 кинта или нещо такова, плюс безплатно паркиране в платените зони в някои градове.

Има разни хора, които прибират твърде солени пари от продажба на авточасти за милионите таратайки. Затова с абсурда за тези таратайки да са по-ниски данъците и да няма забрани, за да продължават да се прибират супер яки пари.

Играта срещу такива хора е много трудна, защото си плащат или използват властта си да поддържат така нещата. Това е причината и промените да са адски бавни.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 2 седмици - Преди 1 месец 2 седмици #3904 от sorcererals
Това, което е направено е било във време, когато тези стимули наистина не бяха масова практика, а по-скоро изключение. Сега обаче с истерията за екологични автомобили, запазване здравето на хората, опазване на природата и т.н., ситуацията е по-различна. Въпреки, че това не е така популярно в България, както е в западна Европа и най-вече в скандинавието, може би е добре да се направи стратегия за популяризиране на този тип транспорт и да се търси обществен натиск. Всички градове подскачат заради замърсения въздух. Не ми се иска да се смесват нещата и да се падне на нивото на „протестиращите по поръчка зелени“, но този шум би могъл да се ползва за развитието на електрическия транспорт и съответните държавни събсидии при покупката на такъв тип превозни средства. Защото и сега има стимули, но само за държавните структури.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #3916 от Димитър
Здравейте,
Казвам се Димитър и съм от Хасково имам електромобил Рено Туизи и сега смятам да започна да го карам. От Юни месец го възстано вявам взех го от Литенщайн беше ударено леко и без акумулатори но успях да го разгадая и като електроника и като концепция. Направих си и собствена батерия 100 А 48 в Литий феро полимер с БМС.
Абе доста се потрудих ......така е при болните хора на тема електрички. Пущам и малко снимки???

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #3917 от Димитър
Как да качвам снимки??? ....ето тези
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #3918 от mumojem
Кликваш на Прикачени файлове
След това на + Добави файлове

След като избереш снимка кликваш бутон Вмъкване и така се вгражда в коментара, а не е като прикачен файл.

Поздравления за техническото справяне - като собственик на първото Туизи в България - от мен бравос!

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #3919 от mumojem

Димитър писа: Здравейте,
Казвам се Димитър и съм от Хасково имам електромобил Рено Туизи и сега смятам да започна да го карам. От Юни месец го възстано вявам взех го от Литенщайн беше ударено леко и без акумулатори но успях да го разгадая и като електроника и като концепция. Направих си и собствена батерия 100 А 48 в Литий феро полимер с БМС.
Абе доста се потрудих ......така е при болните хора на тема електрички. Пущам и малко снимки???


Метни повече инфо за разгадаването - това си е добро постижение. Какви клетки си ползвал, например?

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #3920 от Димитър
Ок ....
По тази схема се прави ново окабеляване?????? купуваш 35 пинов конектор и започват мъките....но става???
прекодираш контролера ако е произведен преди 2013г
после контролера разпознава че имаш нова батерия и тръгва шоуто????
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #3921 от Димитър
Ама когато пиша в бърз отговор няма прикачи????

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #3922 от Димитър
Повечето електрически автомобили са с контролер СЕВКОН ГЕН4 полско производство за асинхронни двигатели. Кодират се преди да се поставят в електромобила. Контролерите на КЪртис за по прости и също са надежни. Китайски на КЕЛЛИ не ги препоръчвам ...скъпи са и не издържат много.?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #3923 от Димитър
И картинки:
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #3924 от mumojem

Димитър писа: Ама когато пиша в бърз отговор няма прикачи????


Там та, затова е бърз отговор, защото е без опции, само да вметнеш набързо и да пускаш.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Следните потребители изказаха благодарности: Димитър

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #3925 от Димитър
Колко излиза конверсацията на един автомобил в електрически:
1. РЕФИСТРИРАН автомобил малък за предпочитане 1500 лв.
2. Двигател около 1100лв. (нов)
3. Контролер 500 до 1000 лв.
4. Батерия 48в -около 4000лв. (нова)
5. БМС - 400лв.
6. Труд..........брой бели косми на главата умножен по 10
ииииииииииииииииииииииииииииииии караш и се кефиш?

КЕФА ЦЕНА НЯМА?
:whistle:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #3926 от PETROV
Кажи малко повече за батерията. "Батерия 48в" ??? и това колко км ще има пробег???

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #3927 от Димитър
okolo 140 km

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #3930 от Димитър
Прехвълям следващите писание в рубриката за РЕНО ТУИЗИ

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица - Преди 1 месец 6 дни #3934 от PETROV
Туизито е симпатично, но много по интересно ми е това куето пишеш:

"Колко излиза конверсацията на един автомобил в електрически:
1. РЕГИСТРИРАН автомобил малък за предпочитане 1500 лв.
2. Двигател около 1100лв. (нов)
3. Контролер 500 до 1000 лв.
4. Батерия 48в -около 4000лв. (нова)
5. БМС - 400лв.
6. Труд..........брой бели косми на главата"

имам Фиеста .... и ако добавя 6500 и труд ще стане електричка с пробег с едно зареждане 140 км?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 6 дни #3936 от Димитър
Да г-н Петров ще стане електричка. Купето е доста тежко по добре е да намерите по- лек автомобил. но и този не е лош.
Най удачен според мен е ФИАТ СЕЙШЕНТО ...има 4 места и може да се купи регистриран за 1500 лв . Защо регистриран ......защото ако го преправите няма как да го регистрирате без техно тест а в БЪЛГАРИЯ няма лаборатория за такъв тест на електромобили. Тоест ще си го карате като обикновен а данъка на сейшентоото е 12 лв годишно.
Може да икономисте от батерията вместо 4000 лв за 100 а слагате 60 а на 48 в за 2800 лв. и така с клизми можете да свалите цената до 4000лв от 6500лв както съм писал по горе.но според мен не си заслужава. Един електромобил може да Ви служи 12 - 14 години ....ПОВЯРВАЙТЕ МИ???

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 6 дни #3937 от mumojem
Това с Технотест е беля в момента и по-скоро не мисля, че е възможно. Ако някой има по-прясна информация доказваща, че дават сертификат за конвертирани електромобили важащ пред КАТ, да пише.
Иначе ще подскажа думата Румъния.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 6 дни #3939 от Димитър
В ГЪРЦИЯ СТАВА ПО БЪРЗО????

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Време за създаване на страницата: 0.441 секунди
Създадено с Kunena форум