Sidebar

13
Чет, Дек
2 Нови блога
× Купува/продава електромобили.

Електрически автомобили

Преди 9 месеца 1 седмица #3902 от sorcererals
Електрически автомобили е пусната от sorcererals
Ровейки се безцелно в сурат тефтера, попаднах на тази статия, на Капитал - www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/03/0...li_karame_vsiakakvi/ ?
Статистиката за електромобили и хибриди е просто..................без всякакъв коментар.
„Все по-голямото предлагане на повече модели електромобили и хибриди, както и вноса на такива употребявани коли от Европа доведе до увеличение на този сегмент. За една година броят на леките коли на ток е скочил с почти 80% до 384. От тях около 60 са Tesla. Хибридите пък са се увеличили с 65% до 3388 леки автомобили. Естествено този сегмент е от много ниска база и не е показателен за българския пазар, тъй като, преди да стане някакъв фактор и да се развие, трябва да се случат много други неща и да има икономическа и обществена готовност. “
В България има регистрирани крупните 384 чисто електрически автомобила, както и 3388 хибрида. Най-странно ми е защо автомобилите на метан и газ се определят като „чисти превозни средства“, това е цитата от статията:
„Все пак расте броят на по-чистите превозни средства - не само хибриди и електромобили (които са малко), но и тези на газ и метан. Втората група надхвърля 196 хиляди МПС, но според запознати броят е далеч по-голям, тъй като някои от колите на бензин са преправяни, но после не са наново регистрирани като такива на газ или метан.“
Предполагам, че над 90% от тези коли са преправяни от бензинови, като те все още се движат(или поне палят) на бензин.
Ако се вярва на статистиката, общия брой на регистрираните коли в България е 3.63 млн. , което е съпоставио с автопарка на Норвегия. Нереално е да се сравняват двата пазара по ред причини, но все пак тук има вече над 200 000 регистрирани електрически коли, спрямо 384 броя в България.
Предвид, че си знам какво ни представляват територията и управляващите, все пак се чудя какво може да се направи, за да се стимулира покупката на електрички/хибриди от хората. Тук, освен облекченията предоставени от държавата, членовете на „Сдружението на собствениците, на електрически автомобили“ и тези на „Сдружението на собствениците, на Тесла“ имат договорки за различни услуги, застраховки, продукти, които членовете на съответните клубове ползват с отстъпки. Ясно, че при такова общо количество хибриди и електрички няма как да се говори за натиск, който да доведе до облекчения, но някаква организация, по-масова популяризация, предварителни договорки за отстъпки и т.н. може би е един добър старт. Интересно ми е какво мислят хората от общността по темата?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 1 седмица #3903 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Електрически автомобили
Още през 2011 г. беше внесено в парламента предложение за 5,000 лв отстъпка. Менда Стоянова, която беше бюджетната комисия, каза просто - "Няма такава практика в Европа" и айдеее то там.

После са правени различни опити от различни организации, но засега имаме "електромобили без данък" което е да спестиш еднократно 3-400 кинта или нещо такова, плюс безплатно паркиране в платените зони в някои градове.

Има разни хора, които прибират твърде солени пари от продажба на авточасти за милионите таратайки. Затова с абсурда за тези таратайки да са по-ниски данъците и да няма забрани, за да продължават да се прибират супер яки пари.

Играта срещу такива хора е много трудна, защото си плащат или използват властта си да поддържат така нещата. Това е причината и промените да са адски бавни.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 1 седмица - Преди 9 месеца 1 седмица #3904 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Електрически автомобили
Това, което е направено е било във време, когато тези стимули наистина не бяха масова практика, а по-скоро изключение. Сега обаче с истерията за екологични автомобили, запазване здравето на хората, опазване на природата и т.н., ситуацията е по-различна. Въпреки, че това не е така популярно в България, както е в западна Европа и най-вече в скандинавието, може би е добре да се направи стратегия за популяризиране на този тип транспорт и да се търси обществен натиск. Всички градове подскачат заради замърсения въздух. Не ми се иска да се смесват нещата и да се падне на нивото на „протестиращите по поръчка зелени“, но този шум би могъл да се ползва за развитието на електрическия транспорт и съответните държавни събсидии при покупката на такъв тип превозни средства. Защото и сега има стимули, но само за държавните структури.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 4 седмици #3916 от Димитър
Отговор от Димитър по тема Електрически автомобили
Здравейте,
Казвам се Димитър и съм от Хасково имам електромобил Рено Туизи и сега смятам да започна да го карам. От Юни месец го възстано вявам взех го от Литенщайн беше ударено леко и без акумулатори но успях да го разгадая и като електроника и като концепция. Направих си и собствена батерия 100 А 48 в Литий феро полимер с БМС.
Абе доста се потрудих ......така е при болните хора на тема електрички. Пущам и малко снимки???

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 4 седмици #3917 от Димитър
Отговор от Димитър по тема Електрически автомобили
Как да качвам снимки??? ....ето тези
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 4 седмици #3918 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Електрически автомобили
Кликваш на Прикачени файлове
След това на + Добави файлове

След като избереш снимка кликваш бутон Вмъкване и така се вгражда в коментара, а не е като прикачен файл.

Поздравления за техническото справяне - като собственик на първото Туизи в България - от мен бравос!

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 4 седмици #3919 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Електрически автомобили

Димитър писа: Здравейте,
Казвам се Димитър и съм от Хасково имам електромобил Рено Туизи и сега смятам да започна да го карам. От Юни месец го възстано вявам взех го от Литенщайн беше ударено леко и без акумулатори но успях да го разгадая и като електроника и като концепция. Направих си и собствена батерия 100 А 48 в Литий феро полимер с БМС.
Абе доста се потрудих ......така е при болните хора на тема електрички. Пущам и малко снимки???


Метни повече инфо за разгадаването - това си е добро постижение. Какви клетки си ползвал, например?

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 4 седмици #3920 от Димитър
Отговор от Димитър по тема Електрически автомобили
Ок ....
По тази схема се прави ново окабеляване?????? купуваш 35 пинов конектор и започват мъките....но става???
прекодираш контролера ако е произведен преди 2013г
после контролера разпознава че имаш нова батерия и тръгва шоуто????
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 4 седмици #3921 от Димитър
Отговор от Димитър по тема Електрически автомобили
Ама когато пиша в бърз отговор няма прикачи????

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 4 седмици #3922 от Димитър
Отговор от Димитър по тема Електрически автомобили
Повечето електрически автомобили са с контролер СЕВКОН ГЕН4 полско производство за асинхронни двигатели. Кодират се преди да се поставят в електромобила. Контролерите на КЪртис за по прости и също са надежни. Китайски на КЕЛЛИ не ги препоръчвам ...скъпи са и не издържат много.?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 4 седмици #3923 от Димитър
Отговор от Димитър по тема Електрически автомобили
И картинки:
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 4 седмици #3924 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Електрически автомобили

Димитър писа: Ама когато пиша в бърз отговор няма прикачи????


Там та, затова е бърз отговор, защото е без опции, само да вметнеш набързо и да пускаш.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Следните потребители изказаха благодарности: Димитър

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 4 седмици #3925 от Димитър
Отговор от Димитър по тема Електрически автомобили
Колко излиза конверсацията на един автомобил в електрически:
1. РЕФИСТРИРАН автомобил малък за предпочитане 1500 лв.
2. Двигател около 1100лв. (нов)
3. Контролер 500 до 1000 лв.
4. Батерия 48в -около 4000лв. (нова)
5. БМС - 400лв.
6. Труд..........брой бели косми на главата умножен по 10
ииииииииииииииииииииииииииииииии караш и се кефиш?

КЕФА ЦЕНА НЯМА?
:whistle:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици #3926 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Електрически автомобили
Кажи малко повече за батерията. "Батерия 48в" ??? и това колко км ще има пробег???

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици #3927 от Димитър
Отговор от Димитър по тема Електрически автомобили
okolo 140 km

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици #3930 от Димитър
Отговор от Димитър по тема Електрически автомобили
Прехвълям следващите писание в рубриката за РЕНО ТУИЗИ

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици - Преди 8 месеца 3 седмици #3934 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Електрически автомобили
Туизито е симпатично, но много по интересно ми е това куето пишеш:

"Колко излиза конверсацията на един автомобил в електрически:
1. РЕГИСТРИРАН автомобил малък за предпочитане 1500 лв.
2. Двигател около 1100лв. (нов)
3. Контролер 500 до 1000 лв.
4. Батерия 48в -около 4000лв. (нова)
5. БМС - 400лв.
6. Труд..........брой бели косми на главата"

имам Фиеста .... и ако добавя 6500 и труд ще стане електричка с пробег с едно зареждане 140 км?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици #3936 от Димитър
Отговор от Димитър по тема Електрически автомобили
Да г-н Петров ще стане електричка. Купето е доста тежко по добре е да намерите по- лек автомобил. но и този не е лош.
Най удачен според мен е ФИАТ СЕЙШЕНТО ...има 4 места и може да се купи регистриран за 1500 лв . Защо регистриран ......защото ако го преправите няма как да го регистрирате без техно тест а в БЪЛГАРИЯ няма лаборатория за такъв тест на електромобили. Тоест ще си го карате като обикновен а данъка на сейшентоото е 12 лв годишно.
Може да икономисте от батерията вместо 4000 лв за 100 а слагате 60 а на 48 в за 2800 лв. и така с клизми можете да свалите цената до 4000лв от 6500лв както съм писал по горе.но според мен не си заслужава. Един електромобил може да Ви служи 12 - 14 години ....ПОВЯРВАЙТЕ МИ???

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици #3937 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Електрически автомобили
Това с Технотест е беля в момента и по-скоро не мисля, че е възможно. Ако някой има по-прясна информация доказваща, че дават сертификат за конвертирани електромобили важащ пред КАТ, да пише.
Иначе ще подскажа думата Румъния.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици #3939 от Димитър
Отговор от Димитър по тема Електрически автомобили
В ГЪРЦИЯ СТАВА ПО БЪРЗО????

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум