Sidebar

21
Вт, Авг
0 Нови блога
×
Привет от форума на eCars.bg

Някои хора харесват, други все още не разбират, а трети не си падат по електромобилите. Теб какви електромобилни теми те вълнуват? Имаш ли вече електромобил, планираш ли да си купиш скоро, какъв точно търсиш? Вероятно ще намериш отговори във форума или пък можеш да помогнеш на някой съмишленик да открие такива. Айде, приятно ;)

× Купува/продава електромобили.

Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )

Преди 1 месец 3 дни #4277 от antibug
Здравейте. Карам от доста години приус и искам следващата кола да е електрическа. Понеже не искам да имам две коли се спирам на ел с удължен пробег или плъг ин за да става колата и за дълги пътувания.
Предимството за мен за приус плъг ин е че си е 5 местен а недостатъка по-малкия преход на ток. Шевито пък има по-голям преход но е 4 местен и все пак не е тойота а аз имам голямо доверие на марката.
Ако някой може да е по-обективен в избора между двете нека каже други аргументи за да натежи и моите везни. И двете се намират на средна цена от 10000 евро в германия и предполагам от там ще я купя защото в БГ за същото се иска над 27000 лв

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 3 дни #4278 от murry
Отговор от murry по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
Нямам опит с плъг-ина на Приус, но аз направих преди няколко месеца суитч от Тойта (Lexus IS250) към Волт и свикването с разликите на производителите беше ок. След 2 лексуса карани в период от 10 години ми беше неестествено да свиквам с особеностите на друг автомобил, но не беше толкова криво, колкото очаквах.

Волт-а си е силно 4 местен, освен ако не решиш да возиш Азис по средата отзад, в който случай може и да събере 5 души :D

Според мен си засечи на сегашния автомобил как са ти дневните пътувания в града. Ако рейнджа на приуса ги покрива (вкл. зимата) ако ти е по-комфортно можеш да скачаш на приус. Аз освен ако не излизам извън града изобщо не ползвам гориво, но моите максимални ползвания на кола на ден в София са до 40км - тоест и зимата ще ми ги покрива Волт-а.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 3 дни #4279 от antibug
Отговор от antibug по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
Ние сме 4 членно семейство и се побираме във волта. Но ми се иска когато се наложи да кача някой с нас да е възможно. Има 7 местен приус но уви не се предлага в плъг ин вариант. Страхотно е че имаш впечетления от волта и си карал тойота и то от луксозната серия защото именно това ме притеснява да не се окаже че шевролет са по-ненадежни и спестили от качеството.
Имаш ли потребителско мнение от първа ръка колко искарва шевито на ток лято и зима защото на всякъде гледам различни показания в огромни граници и коя година е твоя волт защото и това може да е от значение защото аз гледам от първите ревизии и на двете марки.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 3 дни #4280 от murry
Отговор от murry по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
2013-та, взех го на 58,000 километра края на м. Март (вече е на 66,000).

Рейндж - реален сега по това време е около 60-65 километра. С по-внимателно каране може да удари 70. Рядко се прибирам вкъщи с батерия под половината.
Студените дни през Април беше около 57-58км. За зимата нямам впечатления все още, но очаквам да слезе до около 40.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 3 дни #4282 от antibug
Отговор от antibug по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
От други теми си спомням з априус плъг ин около 35 км което прави малка разликата с волта защото за волта си спомням около 80 км а явно не е така. Дано тук някой сподели и прехода на приуса за да съпоставим по-коректно от първа ръка.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 3 дни #4283 от murry
Отговор от murry по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
35км на новата генерация (след 2016-та, 8.8kWh батерията), която ме съмнява да я намериш за 10К евро. На първата генерация (до 2016-та, 4.4kWh) ме съмнява да успява да направи 20км в реални условия.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 3 дни #4284 от murry
Отговор от murry по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
Впрочем идентично за волта - 80км е на новата генерация, защото е с по-голяма батерия, но и него ме съмнява да го намериш за 10К евро (един приятел си взе преди няколко месеца за 23К евро). На моята генерация (2011-2015) го дават 61км по "книжка" и си ги прави с нормално каране.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 3 дни #4285 от antibug
Отговор от antibug по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
може би все пак ще преглътна 4 те места. А относно надежност и качество на изпълнение намираш ли недостатъци в шевито. Фен съм на приуса защото никакви проблеми не съм имал никога с колата за над 7 години а е 2008 г не е първа младост.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 3 дни #4286 от murry
Отговор от murry по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
За момента не, но все пак я карам само от няколко месеца. Във форума имаше колега, който кара Ампера от повечко време и може би може да сподели?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 3 дни #4287 от antibug
Отговор от antibug по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
С две думи оставам с впечатлението че единствения недостатък пред приуса е 4 те места а предимствата са повече пробег. Явно все пак се връщам на първият си избор волт за което ти благодаря защото се разколебах за момент искайки да запазя тойота като марка но с тази разлика в пробега отново се спирам на волт или ампера.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 2 дни #4288 от murry
Отговор от murry по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
Това е по параметри. Докато не ги пробваш и двете коли няма да разбереш. И докато не си видиш колко километри правиш на ден, разбира се - може пък тия 20-на на приуса да ти стигат :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 2 дни #4289 от petrakis
Отговор от petrakis по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
Други варианти :

1. Събираш още 10000 и взимаш Outlander Plug-in
2. Взимаш нова Kia Niro PHEV, на изплащане за да е по-безболезнено :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 2 дни #4292 от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
Да се намеся и аз с личния си опит за Волта. Моя е от 2011 с 160 000 км и реално издържа 60км с нормално каране. При под -4 градуса пали бензина понякога дори и да има ток, а под -20 работи почти само на бензин. Иначе при над -4 градуса си изкарва поне 30 км. Карам го от 2 години и съм много доволен.
Приус плъгин не съм карал, но съм чувал, че не може да се сравнява с Волта. Все пак Волт се продава от GM в сравнително големи количества и на печалба, а Приус плъгин е кола за отбиване на номер, с много ограничено производство.
А и плъгин хибрид значи, че само част от цялата мощност може да идва от батериите, за разлика от Волта, който си има пълните 110кВ в електрически режим.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 2 дни #4293 от antibug
Отговор от antibug по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
Страхотно . Явно все пак ще преживея 4те места и ще взема волт. Благодаря на всички за споделения опити гледна точка.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 2 дни #4294 от murry
Отговор от murry по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
Само за едно не си прав - Тойота всъщност прави пари от Приус-а (затова са му по-кофти параметрите при подобен price range), докато GM губи пари от Волт-а. Дори сега с Bolt (пълната електричка) губят по около $9000 на бройка. При нашите бройки (2011-2015) цената на батериите от LG Chem са по около $1000/kWh капацитет - това прави около $17000 само за батерията. Сега вече цените са на около $200-300/kWh и е друго положението, разбира се. До колкото съм чел наляво-надясно плана на GM е бил с втората генерация на Волт да излязат на плюс, но не се е получило все още - може би затова удължина живота на втората генерация да продължи и след 2019-та.

Но GM гледа на Volt/Bolt проекта като на инвестицията какво ще прави GM с целия си рейндж след 10 години, така че са си планирали тази загуба. Да благодарим на американските tax payers за бонуса, разбира се!

Волт-а е мега over engineered кола. Все пак успява през 2010-та да постигне параметри, които голяма част от другите производители пускат чак прези тази година. И то на цена, която е като сегашните цени на конкурентите.


@mindfreeze като я караш от 2 години - някакво мнение за какви сервизни/обслужване дейности са ти са се налагали от тогава?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 2 дни #4295 от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
Мисля, че четох някъде, че от новия Волт вече са на печалба, но може и да се бъркам.

Иначе сервизни дейности:
- Смених масло и филтри като я купих. Най-скъпото е поленовия филтър (80-90лв)
- 1 сензор на еърбег ми го поправят няколко пъти, защото е много чувствителен за нашите пътища
- 1 кормилен накрайник смених наскоро за около 40лв
- Тестваха ми амортисьорите и скоро ще трябва да ги сменям всичките, но засега държат
- Зарядното ми изгоря, заради лошото напрежение вкъщи и сега съм с по-бързо китайско. Предните собственици очевидно го бяха отваряли и побългарявали, но аз не можах да намеря какво точно му е изгоряло.
- Капака на порта за зареждане напоследък ми прави проблеми и не иска да се отваря, но още не съм се мъчил да го оправям

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 2 дни #4298 от earendil
Отговор от earendil по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
За Ампера си има доста подробна тема почната от мен.. Мисля, че там е казано почти всичко.

Моята е на 6 години от които 1 тестова, и 5 години при мен. 130 000 км.
Летен пробег 70-75 км без проблем с климатик. Зимен - зависи от парното.. може да падне до 30 км при - 5.. ама я си помисли разхода на ДВГ кола през 1ите 10 км в града при тия температури :) :)

Друг важен момент е, че до колкото аз знам, на плъг ин приуса парното му хич го няма на батерия (при 1вата плъгин генерация май изобщо не работи без ДВГ), докато Волт/Ампера са еднакво способни във всякакво време.. както на ДВГ така и на ток.

Недостатъци? Освен 4те места - 1 идея по-високия разход на бензин. Норм. извънградско 5 - 6/100. Магистрално 7.5/100 със 140.

Проблеми за тия 5 г. - ми не.. 1 софтуерен проблем (оправи се с ъпдейт), преди месец ми изгоря оригиналното зарядно - купих си по-бързо от ибей.. и малко нещо почна да хлопа ама аз изобщо не я жаля .. ама грам.. Да не говорим че тази зима Несебър - Поморие беше офроуд, а аз си го карах с 90 :)

Спад на пробега? Не бих казал.. зависи много от гумите.. След смяната на оригиналните падна летния пробег със 6-7 км.. ..

Аз съм пристрастен разбира се.. :)
Следните потребители изказаха благодарности: murry, sweeper

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 седмици 1 ден #4307 от murry
Отговор от murry по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
Банско - София днес :)

Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 5 дни #4364 от iceniko
Отговор от iceniko по тема Prius Plug-in или Chevrolet Volt ( Opel Ampera )
Общо взето да го хване яд човек че си няма Ампера/Волт :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум