Sidebar

20
Нед, Май
1 Нови блога
×
Привет от форума на eCars.bg

Някои хора харесват, други все още не разбират, а трети не си падат по електромобилите. Теб какви електромобилни теми те вълнуват? Имаш ли вече електромобил, планираш ли да си купиш скоро, какъв точно търсиш? Вероятно ще намериш отговори във форума или пък можеш да помогнеш на някой съмишленик да открие такива. Айде, приятно ;)

Ioniq впечатления от първо лице

Преди 1 седмица 5 дни #4085 от mindfreeze
Здрасти.
От 4 дни си карам новия (за мен, иначе е на 1 година и 22000км) Ioniq и реших да споделя малко инфо, защото съм много приятно изненадан. Може да е полезна информация, ако някой мисли да си купува електромобил.

Средния разход за смесено каране (градско, извънградско, магистрала и планинско) е около 12.5 kWh / 100 км, с двама човека в колата и много малко климатик (15-22 градуса навън). Това е с нормално каране около ограничението и 120-130 км/ч на магистралата.
Когато карам сам в града пак в хубаво време, разхода е по-скоро към 10 kWh.
Веднъж се качих в колата на 26 градуса слънце и пуснах климатика да охлажда силно. Прогнозата за пробег падна с 10км.

При батерия 28 kWh, може да си направите сметка колко пробег може да се очаква.
2 конкрени примера:
- От западна София (Суходол) до Правец и обратно, 20-26 градуса, климатик на охлаждане - изминати 165км, оставащи 44км, 25% батерия
- От София (Суходол) до Самоков - оставащи 75% батерия
- От Самоков до Юндола, после до София през стария път и след това магистралата, 15-21 градуса, без климатик - изминати 205км, оставащи 28% батерия
Всичко това с още 1 човек в колата, освен мен. и каране около и над ограниченията, освен по магисталата, където не вдигах повече от 130.
Аз все пак имам доста опит с електро шофиране и знам как да пестя ток, но без да пестя скорост. Свежда се главно до избягване на рязко спиране и ускоряване. Всичко трябва да става плавно. Така е по-приятно и за пътниците.

А бързото зареждане е наистина бързо. 50kW зарядните, които има в България не могат да смогнат. В другите държави зареждат ioniq с до 70kW.
Общо взето много икономична и приятна кола. Бих я препоръчал. С този пробег и това зареждане изобщо не е само градска кола.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 5 дни - Преди 1 седмица 5 дни #4089 от abn
Comfort или Premier пакет е? От България ли е закупен?
По мое мнение към момента няма друг електромобил, който да е така оптимизиран, по отношение на пробег, въздушно съпротивление, време за зареждане, система за отопление и охлаждане и екстри в комфорт пакета с 28kW батерия, за тази си цена.
През март ходих с IONIQ от София до Североизточна България.Беше през нощта при външната температура около -5 до -7 градуса. София - В.Търново с включен климатик (22 градуса, driver-only), темпомат 90 км/ч и рехав автомобилен поток стигна с 12 км остатък - приблизително едно деление в червеното на индикатора за заряд на батерията. От В.Търново(зарядната на Шел) до Търговище стигна с 98 км остатък. Зареждането и при ниски температури е не повече от 40-45 минути на 50 kW DC. При -15 градуса и домуващ на открито автомобил(заледени стъкла и една педя сняг върху него), сутрин термопомпата прави баня в салона за не повече от 6,7 минути. Забелязал съм, че и при останалите електромобили е по енергоемко да се кара отоплява салона с климатика, вместо да се ползва отоплението на седалките и волана. Дори само включване на вентилатора в купето взема 10-15 км от пробега.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 5 дни #4090 от mindfreeze
По-скъпия вариант е. Мисля, че Premier беше. Купен от България.
Базовия модел май е различна климатична систама, защото при него "термопомпа" е писано като скъпа екстра.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 4 дни #4092 от murry
Браво, доста оптимизиран е Ionic-а. При Volt-а разход от 15kWh на 100км. е теоритично възможен, но не съм имал до момента зен състоянието на духа да го достигна.

Като цяло не малко Ionic бройки засичам из София, което е готино.

Честита да ти е колата :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 1 ден #4096 от mumojem
Йонката еко шамп той - ултра спестовен. Мноооого искам да вида коната с 64 кВтч батерията как ще го дава - оптимал шофер и условия над 400 трябва да ги докара.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум