Sidebar

18
Нед, Авг
1 Нови блога

Новости при регистрацията на електромобили с удължен пробег

Преди 9 месеца 5 дни #4760 от murry
На талона на моя Волт пише "Бензин / електричество", което е различно от Хибрид - защото съм виждал талони на хибриди и там си го пише "Хибрид".

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 4 дни #4775 от rEVolution
От днес може да считаме, че в КАТ-Пазарджик регистрациите на Ампера са като за електромобил.
Благодаря на @kovat, който ми предостави копие на регистрацията си, публикувана и на 9-та страница в темата "Моята Ампера". Това беше, може би, решаващия документ.
Това, което накара началника, с когото говорих да се замисли, беше и документа, който му предоставих от местния дилър на Опел (закачих го тук). Там пише, че това е електрически автомобил с удължен пробег и задвижването е само от електродвигател на 111 kW. Изяснихме разликата между хибридите и Ампера и след това получих зелена светлина за чиста електричка. След още 2 часа чакане за номерата и талона, сега вече мога да се похваля и аз с редовна регистрация на Ампера като електромобил. :)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 4 дни #4776 от antibug
Браво. Аз се борих 3 дни но постигнах заветните резултати. Явно винаги е въпрос на борба. За Волт ме увериха че в София и Плевен няма да има проблеми и явно и за Ампера вече ще се получават нещата. Честита регистрация. Днес сложих лед крушки във фаровете и сега вече не свети в грозно жълто.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 месеца 1 ден #4799 от antibug
Някой знае ли какво показва това меню. На енерджи инфо даваш на енергийна ехективност.
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 4 седмици - Преди 8 месеца 4 седмици #4801 от rEVolution

antibug писа: Някой знае ли какво показва това меню. На енерджи инфо даваш на енергийна ехективност.

Показва енергийната ефективност на последния преход въз основа на стила на шофиране и настройката на климатика.
По-икономично шофиране ще доведе до показан по-висок процент в ляво.
Намаляване на използването на системата за контрол на температурата ще доведе до показване на по-висок процент на ефективност в проценти (в дясно).

P.S. Този въпрос не е много по темата. Може би ще е добре модератора да го премести на по-подходящо място.
За тези, които искат да четат и не са го намерили още, закачам ръководството за Ампера на английски език.

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици #4808 от antibug
Може ли някой да разясни опциите за зареждане. Виждам че има режим за незабавно зареждане след вкарване на кабела. Втората зарежда не като включиш кабела а като кажеш че тръгваш за работа в 8 сутринта то само си смята кога да започне да зарежда че да е готова колата заредена в 8 часа. Третата опция не ми е ясна. Аз примерно искам да му кажа да започне в 11 часа примерно за да зарежда на нощна тарифа. Освен това като дам да подгрее си взема от батерията независимо че е все още на кабела за зареждане. Може ли да се загрява от контакта че да не ми взема от пробега.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици #4809 от murry
Я пусни снимка на опциите, че паметта ми не е много добра :D

Иначе на мен Volt-а ми е 35-40 лева ток на месец. С нощно зареждане да го сваля на 18-20 лева... струва ли си разликата? :D

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици #4810 от antibug
В края на годината и купувам 2 нови гуми безплатно. Между другото колко киловата харчи зарядното за едно пълно зареждане.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 3 седмици #4811 от Mario62
11.5 - 12.5 в зависимост от сезона

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 седмици #4844 от antibug
Оказа се че ако не успееш да заредиш акумулатора и времето е като сега студено колата харчи за страх. От пробег 70 км в студа е 35 км. А разхода на гориво е доста над 10 л на 100 км градско и с климатик за топлене.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 седмици #4875 от murry
Калорифера е сериозен консуматор :D

При мен range-а е около 45-50км при минусовите температури миналата седмица, но колата нощува в сравнително топъл подземен паркинг (разбирай, 10 градуса). Аз обаче се уливам малко с pre-conditioning-а и там ми изяжда много ток - ама е голям кеф да излезеш от офиса и да влезеш на сауна :D

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 седмици #4876 от murry
Иначе дори с намаления пробег не удрям нуждата от бензин. За последно ДВГ се е включвал на 4-ти Ноември (преди 30 дни) когато правих 700км пътуване до Русе и обратно.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 седмици #4885 от antibug

murry писа: Калорифера е сериозен консуматор :D

При мен range-а е около 45-50км при минусовите температури миналата седмица, но колата нощува в сравнително топъл подземен паркинг (разбирай, 10 градуса). Аз обаче се уливам малко с pre-conditioning-а и там ми изяжда много ток - ама е голям кеф да излезеш от офиса и да влезеш на сауна :D



Как я нагласяш да се затопли преди да я ползваш. Или имаш в предвид подгряването от дистанционното. Аз все си мислех че има опция да и кажеш че в 8 тръгваш за работа и тя да се зареди от контакта и да загрее колата пак от контакта че като се качиш хем да е топла и въпреки това с пълна батерия.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 седмици #4886 от murry
Тази опция я има, ама само в щатите с OnStar. Не знам в Европа под Ампера дали не я поддържат също? Моя OnStar модул е щатски и следователно в Европа не работи.

Иначе говоря за дистанционното, да. Тъкмо сега го цъкнах да стопли колата преди да тръгна от офиса. Вкъщи пак хваща от апартамента до паркомястото (по стечение на обстоятелствата ни дели само 1 бетонна стена и 3-4 метра от хола), но не го ползвам, тъй като в гаража е винаги средно 10-12 градуса и е окей.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 седмици #4887 от josecuervo
Последно колеги, колите с ReX вече регистрират ли се като изцяло електрически и ползват ли всички привилегии на ел. събратята си?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 седмици #4888 от antibug
В Плевен след моите борби вече да но явно в някои общини се опъват още. Началниците са уведомени но в халетата не навсякъде. Добре е при нужда да се ходи при началника. Министър Попов каза че е пуснал писма но за Волт специално а за Ампера не знам.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 седмици #4891 от antibug
Нещо странно ми се случи за пръв път. Прибирайки се пред вкъщи загасих колата. След 5 мин я стартирах и тя запали с двг генератора въпреки повече от половината батерия. Изписа нещо от сорта на - двигателя ще работи до достигане на температурата. Беше -3 градуса а я карах и на -6 и не го е палила ако има батерия. Това настройка ли е и мога ли да го деактивирам. При изключване на колата даже имаше ефект на изфорсиране което още повече мд втрещи.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 седмици - Преди 8 месеца 2 седмици #4892 от mindfreeze
Да взема да обясня за студеното време, че явно има доста объркване.
Когато е мн студено Волта си пали бензина, за да се стопли, понеже няма ефикасна термопомпа като по-новите коли и затопляне само на ток би изяло цялата батерия (и после пак ще караш на бензин). Не мога да си спомня дали от 4 градуса надолу или от -4 беше границата.
При -20 и надолу бензина работи постоянно, защото иначе бързо истива двигателя и после харчи много, за да запали и загрее.

Колата също следи маслото и бензина и пали ДВГ, ако трябва да се омасли дригателя или бензина изветрява. Ако 1-2 месеца не ползваш бензин, излиза съобщение на таблото и ако го игнорираш няколко пъти, сама се пали.

Подгряването понякога използва много ток (виждал съм 5kw да дърпа), а зарядното е слабо (оригиналното ми беше 2kw, а макс на колата е 3). Така че подгравянето си ползва И батерията. Ако го пуснеш много рано, ще мине първоначалния голям разход и ще ползва <1kw (според времето), за да поддържа температура, и батерията ще започне пак да се дозарежда, но много бавно. НО въпреки, че батерията не е пълна като тръгнеш, пробега е повече (ако е била на зарядно), защото е кондиционирана, което иначе ще трябва да прави без помощ от контакта.

Настройка за подгряване по час и ден, моя стар Волт има и работи, но пък зареждането ми по час не работи както трябва, така че това май е на късмет в Европа.
Също така ако спре тока, докато се зарежда, светва "check engine" лампата и подгряването от дистанционното не ми работи, докато не изчистя грешката.
Следните потребители изказаха благодарности: Mario62

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 седмици #4896 от murry
Да, това е така наречения режим ERDTT (Engine Running Due to Temperature).

Има две настройки - 37F (~3 градуса по целзий) и 15F (около -10 градуса по целзий). По подразбиране настройката е за първото - от Settings можеш да си я настроиш на втората. При мен все още не се е включвал бензина тази зима, а съм я карал на -7 и -8. Ако не правиш много километри дневно препоръчвам втората опция - на мен поне при стопляне на ток ми остават 45-50км дневно, които ми стигат. Разбира се, ДВГ-то ще стопли по-бързо и осезаемо вероятно, така че ако търсиш мега комфорт - сигурно е добър вариант - аз лично не съм го ползвал този режим и не знам :)

Иначе ако трябва да бъдем точни, колата включва двигателя ако не е работил 62 дни - за да раздвижи флуидите. Не съм удрял до момента този режим, но в manual-а така пише. Рекорда ми до момента е 45 дни без да пътувам на дълъг път, когато да трябва да се включи малкия ТЕЦ.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 месеца 2 седмици #4897 от murry
Впрочем ето тази статия е доста описателна за отопление, pre-heating и т.н. на Волт/Ампера - gm-volt.com/2016/01/14/cold-weather-pre-...-heating-procedures/
Следните потребители изказаха благодарности: Mario62

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум