Sidebar

18
Чет, Апр
× Ако всеки каже по нещичко за себе си, след като се регистрира, ще си имаме нещо като приветствена книга. Пишете в нея :)

kWh/100km

Преди 5 години 5 месеца #4605 от murry
kWh/100km е пусната от murry
Една чуденка ме тормози. Няма ли логика всички електромобили с еднакви маси (и сравнително еднакъв drag коефициент) да имат еднаква консумация на 100км? Все пак вторичните системи (радио, дисплеи и т.н.) би трябвало да имат минимална консумация и да не оказват разлика.

Какви са факторите, които могат да допринесат за различен "разход" на 100км? Ефикасност на преноса на "тока" между батерията и двигателя? Ефикасността на двигателя? Тя не би ли трябвало да е кажи-речи еднаква?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 5 месеца #4606 от mumojem
Отговор от mumojem по тема kWh/100km
Оооо ми доста фактори има. Тип на електромотора и контролера, дали има термо помпа или не, какви са загубите от предаване на движението към осите, коефициент на челно съпротивление оказва сериозно влияние (като при BMW i3 и Renault Kangoo ZE), кондиционирането на батерията... Дооооста обширна тема е това.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Харесано от: sorcererals, murry, Voltt

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 5 месеца #4607 от murry
Отговор от murry по тема kWh/100km
Като изключим кондиционирането на батерията, другите фактори не са ли сравнително евтини, за да допуснат някои производители (от типа на Jaguar) по-голям разход?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 5 месеца #4691 от mumojem
Отговор от mumojem по тема kWh/100km

murry писа: Като изключим кондиционирането на батерията, другите фактори не са ли сравнително евтини, за да допуснат някои производители (от типа на Jaguar) по-голям разход?


Не е много лесна тази работа с разхода. Има например един доста сложен компонент, а именно контролерът на електромотора. Че не е електромотор на водна помпа напреде назаде - иска много сложно управление на въртящия момент, пикова мощност и доста други неща. Само там е голямо предизвикателство, а има и челно съпротивление, разход на неоптимизирани системи (парно марно където няма термо помпа) и други. Сложна тема е. Един контролер може да струва два пъти или повече от електромотора например.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 5 месеца - Преди 5 години 5 месеца #4711 от IvoAtanasov
Отговор от IvoAtanasov по тема kWh/100km

mumojem писа:

murry писа: Като изключим кондиционирането на батерията, другите фактори не са ли сравнително евтини, за да допуснат някои производители (от типа на Jaguar) по-голям разход?


Не е много лесна тази работа с разхода. Има например един доста сложен компонент, а именно контролерът на електромотора. Че не е електромотор на водна помпа напреде назаде - иска много сложно управление на въртящия момент, пикова мощност и доста други неща. Само там е голямо предизвикателство, а има и челно съпротивление, разход на неоптимизирани системи (парно марно където няма термо помпа) и други. Сложна тема е. Един контролер може да струва два пъти или повече от електромотора например.


mumojem инженера в теб се пробуди :)
На кратко обяснено в една схема

Най-много ми харесва как от Тесла са успели да направят контролера идентичен като електромотора на външен вид.
А вътре в контролера е една така да го наречем Красота :)

Най-много ме е страх от неизползван потенциал!
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 5 месеца #4713 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема kWh/100km
Типичен пример е парното на Нисана. Стартите Лийфове и по-евтините нови отоплението е тип духалка, докато по-новите са с термопомпа. Разхода на енергия е намален в пъти. Също така въздуховодите от термо елемента към купето не са изолирани и там също се губи доста топлинна енергия.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4813 от mumojem
Отговор от mumojem по тема kWh/100km
Еее ма верно е красота това чудо - те за това става дума - в него е цялата галимация - все по-усъвършенствано управление, което ще отличава едни производители/електромобили от други.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.