Sidebar

24
Пет, Ное
4 Нови блога
×
Привет от форума на eCars.bg

Някои хора харесват, други все още не разбират, а трети не си падат по електромобилите. Теб какви електромобилни теми те вълнуват? Имаш ли вече електромобил, планираш ли да си купиш скоро, какъв точно търсиш? Вероятно ще намериш отговори във форума или пък можеш да помогнеш на някой съмишленик да открие такива. Айде, приятно ;)

× Мда, не всичко е електромобили. Ако не намираш подходяща категория за темата, която искаш да пуснеш, току що я намери :)

Topic-icon Устройство на зарядна станция.

Преди 1 месец 5 дни #3546 от p.petrof
Съвременната зарядна станция би трябвало да включва достъп до необходимата мощност или буферен акумулатор със съответните синхронизиращи и управляващи модули.Така си обяснявам цената и обема им, но не мога да си обясня какво толкова има в домашните зарядни за ел.мобили за тази цена. Може ли някой да ме открехне технически по въпроса. Изобщо какво толкова има освен кутията и интерфейса за отчитане и плащане./за обществените/
-

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 5 дни #3548 от ElectricCarMan
Домашните AC зарядни станции всъщност не са зарядни станции. Зарядното обикновено е вградено в автомобилната електроника. Имат един контролер който си комуникира с колата и и казва колко мощност може да тегли, няколко релета, няколко измервателни елемента за обратна връзка, в контролера са вкарани и някоя друга защита и толкова. Като цяло все доста евтини компоненти вътре. Както казах те не са зарядни станции а по скоро разпределителен Хъб. Каквото влиза като напрежение и ток, това излиза.
Във бързите DC зарядни станции (публичните, които приличат на бензинколонка) има доста повече електроника, както и някой друг доста по-скъп елемент. За това са по обемисти. Те обикновено захранват директно батерията. Затова там имаме преобразуване на напрежение и ток.
Цените и на двата вида по-скоро включват един доста солен процент печалба от колкото съдържанието вътре. Което е до някъде оправдано от за сега доста ниското търсене. Само до някъде обаче според мен.
Следните потребители изказаха благодарности: p.petrof

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 6 дни #3609 от PETROV
Значи АС не са зарядни станции.
Аз ги наричам галено "КОНТАКТИ И ЩЕПСЕЛИ" @ElectrikCarMan обясни защо - зарядните станции са си вградени в колата, това е малко електроника която комуникира с колата и има защитни функции.
Но не стана ясно защо са толкова скъпи?
Аз си купих мобилна от Испания за 400€. От 3kW моно фазна мощност, до 22kW /32А/ трифазна и 6 м гумиран кабел 4х6мм2. Защо 400€, само защото колата е скъпа???
Ако има система за плащане, ако има 4G модул и т.н. е разбираемо.

Като за цената на тока за зареждане 0.72ст/мин. ... ще чакаме КОНКУРЕНЦИЯТА и ГОДО.
ГОДО може и да дойде, има нова постановка....

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 6 дни #3610 от mumojem
Опаа тука твърде не се съгласявам. Не само че АС са зарядни станции и още как, ами и броят им в световен мащаб е и ще е несравнимо по-голям от този на DC зареждачките. За всяко си има правилно място :). Цените... ами има си защо - човек като се метне в производството на тези неща разбира защо :).

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 6 дни #3611 от ElectricCarMan
АС стават зарядни станции единствено и само ако имат вграден хардуер и софтуер за различни типове плащане за зареждане.
В противен случай са си просто електроника осигуряваща безопасно зареждане.
Също вярвам, че имат бъдеще и то голямо.
Аз примерно нямам намерение да си погубвам батерията със безмислено зареждане на DC зареждачки въобще! Смятам, че ще деградира доооста по-малко ако си я зареждам 99,9% от случаите на АС.
А за цените на някой мераклии ще пропусна коментар, защото ще бъде особено негативен. Както каза колегата, конкуренцията ще оправи нещата. Както и бойкотирането. Пък може и аз да се включа в конкуренцията.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 5 дни - Преди 1 седмица 5 дни #3612 от mumojem
То без тези (негативни) коментари не си е работа - често те са съществената, градивната критика.

Дано има и за нас и нашите станции (и цени) такива коментари (е, ние сме посветени много яко на това да да сме добри, но все пак) - ще е много кофти да не се пускат такива коментари за нас, защото форумът е на eCars. Ще е мноооого пропуснат шанс.

Иначе - ще кажа, че въобще не мога да се съглася с това, че в AC станциите има "все доста евтини компоненти" (само за да отговориш на изискването да си с Тип B ДТЗ и вече си с разход 400 евра).

Но и нека са просто електроника осигуряваща безопасно зареждане - само по себе това е най-важното :). Разбира се, бекенд и плащания е ключово също - сега си тестваме нашите.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Следните потребители изказаха благодарности: ElectricCarMan

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 5 дни #3614 от PETROV
За мен интерес представляват личните ДОМАШНИ /мобилни или стационарни/ "зареждачки", които идват комплект с автомобила /другите оставям на професионалистите за които това е бизнес/.
Като например това - Model S/X/3 Wall Connector /както забелязвате в магазина на Тесла не го наричат ЗАРЕЖДАЧКА /CHARGER/, защото не е:

shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-acc...tml?sku=1050067-00-E



Тесла го продава за 500$ или мобилното с 3 накрайника и чанта /Model S/X Mobile Connector Bundle/:

shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-acc...tml?sku=1025821-00-G

за 550$. Може ли някой, който е наясно с материята да ги оцени ТЕХНИЧЕСКИ и ЦЕНОВО?
Защото ще ви покажа, как в същия магазин багажника за велосипеди на Тесла???
shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-acc...tml?sku=1068386-01-A
струва 539$, а същия, но предложен от оригиналния производител YAKIMA e 419$
www.yakima.com/fulltilt

Ако има логика, цената на домашната зареждачка ще е под 400$?? /или около 340€/
А ако се сглоби и направи тук колко ли ще струва??? Би било интересно?

PS Един приятел компютърен специалист, си сглобява DIY CHAdeMO? До къде е стигнал не знам. Но щом е възможно /не казвам лесно/ да си направиш бюджетно CHAdeMO, то Wall Connector би трябвало да е пъти по лесно!?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 4 дни - Преди 1 седмица 4 дни #3615 от mumojem
Абсолютно, няма как да му кажат Charger - то има само електроника, не е оборудвано с електромеханични компоненти като зарядните станции, защото няма изискване тъй като не поддържа 32А трифазно.

Както вече споменах, само ДТЗ-то Тип B е едни €400 като цена.

Така седят нещата при 32А трифазно, което е много различно от 16А трифазно.

При 32А има задължение за вграждане на ДТЗ в зареждачката - ето пример shop.mobilityhouse.com/de_en/juice-booster-2-32a.htm - вижте описанието - RCCB , type B characteristic, integrated in charging station

Ето такива неща оскъпяват тези продукти. Има и други, но по-важното е всеки да ползва, което му трябва и на цената, която го устройва. Определено с времето пазарът ще внесе корекции.

Сглобяване на неща в домашни условия на (доста) по-сносни цени - това без съмнение е възможно отвсякъде.

П.П. DIY шадемото е интересно ;)

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 4 дни #3616 от ElectricCarMan
Аз съм попадал в DIY форуми на ентусиасти правили ChaDeMo за около 1100-1200 долара.
За техническата оценка на АС зареждачките съм писал по-горе, като разликата между тези идващи с колата и останалите e по-скоро мощност от колкото нещо генерално. Комерсиалните разбира се имат възможности за плащане, а и по-сериозни изисквания за ДТЗ както каза mumojem.
За тази зареждачка на Tesla, не мога да кажа тъй като не съм се сблъсквал с такава, но тази на Nissan Leaf определено не струва толкова за колкото я продават от нисан. То вътре няма почти нищо. Като части сигурно им струва 10-20% от продажната цена. Според мен другата част от цената идва във разработка, липса на конкуренция, нищожни продажби и пр.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 4 дни #3617 от mumojem
За цените на кабели с контролна кутия с електроника на рено и нисан (и не само) съм напълно съгласен - 1200 лв за кабел с шуко щепсел и проверяваща електроника е бая скъпичко.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 3 дни #3618 от rrumpe
С CHAdeMO-то не е толкова просто. Това е затоврен стандарт и си трябват умения да се reverse engineer-не. Другия вариант, ако са изтегкли спецификациите от някъде, но всички проекти като гледам са замряли преди 3-4 години, така че малко вероятно.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 3 дни - Преди 1 седмица 3 дни #3622 от PETROV
Какво казват немските колеги?


и едно бюджетно решение 11kW с възможност за ВТ управление от GSM??
www.elektrofahrzeug-umbau.de/shop/wallbox/

Прикачен файл:

Име на файл: 161208Simp...1-13.pdf
Размер: 125 KB

Ще ми бъде интересно да чуя коментара на колегите които разбират от материята?
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 1 ден #3641 от ElectricCarMan
Това като го гледам хептен нищо няма в него, а цената е ... ехаа. Мераклии много. Вече и цените на куплунзите J1772 и IEC 62196 не са такава цифромания каквато бяха преди 6 месеца, година. Нищо не оправдава да продаваш малко кабел, един куплунг, един контактор и една платчица със контролер за стотинки, трансформатор и едно реле за няколко стотин евра.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 15 часа #3643 от mindfreeze
За щастие цените падат стремглаво напоследък. Това например преди няколко месеца беше над 200 евро, а вече е почти наполовина:
www.aliexpress.com/item/Duosida-Portable...62e&rmStoreLevelAB=0

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Време за създаване на страницата: 0.151 секунди
Създадено с Kunena форум