×
Привет от форума на eCars.bg

Някои хора харесват, други все още не разбират, а трети не си падат по електромобилите. Теб какви електромобилни теми те вълнуват? Имаш ли вече електромобил, планираш ли да си купиш скоро, какъв точно търсиш? Вероятно ще намериш отговори във форума или пък можеш да помогнеш на някой съмишленик да открие такива. Айде, приятно ;)

× В 'разгърнат вид', всичките електрически джаджи за зареждане би трябвало да наричаме зарядна инфраструктура.

Topic-icon Зарядни станции в БГ

Преди 4 месеца 3 седмици #2846 от rrumpe
А дали въобще съществуват? Защото на бул. Витоша не съм виждал да има станция там. По Алабин скоро не съм минавал, ако някой минава да сподели после. С червено са неактивни станции, пък дали са работели някога или предстои да заработят, не е ясно.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2847 от cokey
Ами говорих с тях преди малко. Някои зарядни станции съществуват и работят, други са в процес на изграждане.

Например тези в Мото Пфое (София, Варна, Бургас) си работят, но са само за клиенти на Мото Пфое. Станцията в Благоевград все още се изгражда (очаквано пускане края на януари 2017), а тази на МВЕЦ ЧУРЕКОВСКА работи и е 24ч с публичен достъп.

Доколкото разбрах основно изграждат станции при заявка от клиент. Не получих директен отговор, но мисля че самите Bulcharge нямат планове да финансират и инсталират зарядни станции.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици - Преди 4 месеца 3 седмици #2848 от PETROV
Честита Нова Година на всички колеги и фенове,

Здраве и късмет за всички и ... тока да не свършва и не спира!

И сега за ЗАРЯДНАТА ИНФРАСТРУКТУРА.
I. Кой има ИНТЕРЕС да се изгради такава?

1. Собствениците на ел.коли. НИЕ - сегашни и бъдещи.
2. Инвеститор който да ПЕЧЕЛИ от продажбите.
3. Държавата и Общините защото ел-мобилността е политика и пази природата и здравето на всички /не само на нас/.

КОЙ СМЯТАТЕ, ЧЕ Е НАЙ-ЗАИНТЕРЕСОВАН ТОВА ДА СЕ СЛУЧИ? Естествено НИЕ!

II. Колко ще СТРУВА да се изгради.

Малко /елементарни логически/ разсъждения: Там от където тръгваш и където отиваш винаги има достатъчно време /и възможности??/ за зареждане. Проблем са междинните зареждания, а техния брой зависи от пробега с едно зареждане. Колко е този пробег?

1. Ако приемем, че е 300 км /за Тесла/ то за цяла България ще са нужни 2-4 БЪРЗИ зареждачки - минимум 50 kW DC ChaDeMo. Да не се заблуждаваме, само бързото зареждане е добро решение за батерии 80-90 kW. Без претенции да съм точен:
- на Тракия около Ст.Загора /може да отпадне, ако Tesla сложи SG/
- на Хемус някъде по средата /около Търново??/
- в София? - за транзитно преминаващите
- на границата с Гърция.

2. Ако пробега е 100 км. Между изброените по 1-2 станции 22 kW и в посока Видин, Русе, Смолян, Царево и т.н. ... да са общо 10 броя.

Страшна инвестиция 100 000 евро??? Няма и една Тесла.

P.S. Търсят се съдружници, с не много голям капитал, но с огромен ентусиазъм. Желаещите да пишат тук и ли на лично съобщение. Лична покана за Мартин, той все пак е нашият Главен Гуро и всички членове на КАРАМеЛ. ;-)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2849 от cokey
Абе не е баш така. Тоест не е финансов проблемът.

Като почнеш от точната локация, че трябва да бъде в близост до заведение за хранене, трябва собственика да се съгласи, или да се купи имот. За да отвориш партида трябва да имаш имот. Трябва и да има възможност за такава мощност от съответното енерго - трафопост наблизо и свободна мощност. После, не можеш да взимаш пари за зареждане (понеже трябва лиценз за продажба на ток), така че зареждането трябва да е безплатно и това не е точно "инвестиция".

И още доста неща, които правят това начинание не толкова елементарно като набавянето на съответната сума. Не казвам невъзможно, но не е и така както си го описал =)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици - Преди 4 месеца 3 седмици #2850 от PETROV
Надявам се да има дискусия... и дано и други се включат.

Ако е много лесно, досега да го е направил някой друг /така казваше един колега/?

Да хубаво е да е близо до заведение, даже задължително /докато се зарежда колата, пътниците да не скучаят/. А кой собственик на заведение няма да иска платежоспособни клиенти да спират специално при него? Някой дори си купуват собствена зареждачка.
Ако на нас, които сме лично заинтересовани ни "пречи" и "отказва" това или онова, кой "незаинтересован" ще ни НАПРАВИ УСЛУГА да си караме наволя електричките.

Друго ми изглежда малко тъпо - в малка България n-броя асоциации, сдружения, браншови организации и клъстери и никой нищо РЕАЛНО не прави? Някой е станал официален представител на едни испански станции и иска да прави търговийка. И до тук!

Като изключим неорганизирания ЕНТУСИАЗЪМ на вече закупилите ел-кари.
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2851 от mumojem
Предвид липсата на видими резултати трябва да се съглася, че картинката е такава.

Сега не мога да предоставя детайли, защото сме в подготовка за анонс, но за една година в ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ беше свършена доста развойна и подготвителна работа и сега сме в процес на производство на хардуер и софтуер. Скоро ще обявим тези продукти и ще започнем конкретни действия (не просто планове) по изграждане на зарядна мрежа.

Пък които други компании го (на)правят също - само може да се за добре, че ще имаме повече инфраструктура.

Пепи като дойдеш в базата ще видиш как вървят нещата :).

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2852 от cokey
За съжаление у нас не са много заинтересовани от повече и то платежоспособни клиенти, поради причини необясними за мен. Аз лично съм говорил с двама собственици на удобни обекти, и не срещнах разбиране. Нямат нужда от повече клиенти, а и не виждат защо да инвестират в станция и паркомясто за 1 кола която мине на месец. Техни думи.

Кофти за тях, защото това ще се случи, просто не при тях. Но искам да кажа че само простата задачка да се намери място (желаещ, плюс инфраструктура) си е сериозно предизвикателство.

Аз предизвиквам всеки ентусиаст да пробва да уговори поне един собственик на подходящ обект по магистралите =)
От получаването на отговор "да, на моя обект може да сложите зарядна станция и аз имам 50+кВт свободна мощност" до слагането на едно 50kW CHAdeMO е не повече от месец. Но такъв отговор няма да даде нито един собственик да заведение по магистралите, особено ако се очаква той да плати €20к за станция. А пък ако му се подари, тогава веднага излиза въпроса "а аз ли ще им плащам тока?!?"

CHAdeMO зарядни станции има много, китайците ги изпращат до 2 седмици, след заплащане разбира се =)

Аз съм готов за сериозни дискусии по темата, не се заяждам =Р
Като се видим тези дни ще говорим пак. Може да направим едно събиране с конкретна тема - тази

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2853 от mumojem
Ако се метнеш утре (4 януари) до базата към 11:00 - Пепо идва - и ще се съберем за точно тази дискусия. :)

Пък естествено и с повече хора - като обявим нещата и задействаме разгръщанката.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2854 от cokey
Утре ще се мятам Варна -> София и можете да бъдете сигурни че ще си мисля по темата, както всеки път като пътувам =)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2855 от mumojem
Тогава спокоен път :)

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2856 от PETROV
Лек път! .... и хвърли око за някое готино крайпътно място за бъдещата "инфраструктура". ;-)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2857 от cokey
Аз ги имам нахвърлени от известно време насам. Трябва да се намислят предложения за всеки конкретно, да се убедят и естествено да има готовност да се сложат станции. Елементарно =D

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2859 от rrumpe
В другите страни бързи станции(50кВ) слагат или инвеститори с цел бъдеща печалба, или авто производителите, или някаква кооперация между двете. Не съм чувал потребители да са се самоорганизирали, да са дали пари от себе си и да са изградили бърза зарядна инфраструктура. Много ще се радвам да сме първите :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2860 от cokey
Уви, на Балканите не сме много по инвестиции, далновидност и бизнес. Единици са истински хубавите и добре замислени бизнеси и нас, но слагането и опериране на зарядни станции не е от тях =)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2861 от vass
Здравейте колеги с пожелания за успешна Нова Година! По темата, мисля има няколко пречки пред "самоорганизирането" ни. На първо място (според мен) стои разбирателството между евентуални судружници. Това в случай, че се постигне изначално такова под формата на юридическо лице, което да придобие собственост/и, партиди и хипотетично да получи лиценз (лицензи от регионалните ЕР дружества) да продава електроенергия. Второто и не по-малко малко препятствие е евентуалното местоположение на инсталирана от дружеството (да речем CHAdeMO) станция. В случай, че мястото е някъде на магистрала, не може да се предрече дълъг живот на устройството, освен ако не е на оживено място или иначе казано на популярен крайпътен обект. Което ни връща към собствениците на крайпътни обекти, които до момента като че ли не са особено ентусиазирани. Посоката, в която ми се мисли е картови терминали за таксуване (не без съдействието на някоя банка), закачени на станции до крайпътни обекти. По примера на ЧЕЗ, изграждам им трафопост, плащат го и си го поллзват със здраве. Продават си електроенергията. Остава открит обаче въпросът с поддръжката.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2862 от rrumpe
Да попитам, на местата за почивка край магистралата където има заведения и бензиностанции, прилежащото мястото частно ли е? Защото ако не е частно, а общинско може общината да се убеди да се постави станция.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2863 от earendil

rrumpe писа: Да попитам, на местата за почивка край магистралата където има заведения и бензиностанции, прилежащото мястото частно ли е? Защото ако не е частно, а общинско може общината да се убеди да се постави станция.


БГ администрациите са още много далеч от подобни инициативи. Няма ли далавера - няма интерес.

И пак идва тънкия момент с наличната свободна мощност. Рядко подобни обекти се презастраховат с мощности, тъй като това си струва пари..

Иначе не разбирам защо собственик на крайпътен обект не би се интересувал (ако не е негова инвестицията разбира се). Това са потенциално добри клиенти, които остават на място засега по-дълго от зареждащите гориво.. и които потенциално винаги ще консумират. Win-win от всякъде..

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 3 седмици #2864 от cokey

earendil писа: Иначе не разбирам защо собственик на крайпътен обект не би се интересувал (ако не е негова инвестицията разбира се). Това са потенциално добри клиенти, които остават на място засега по-дълго от зареждащите гориво.. и които потенциално винаги ще консумират. Win-win от всякъде..


Освен ако заведението не е достатъчно пълно през повечето време и собственика не се интересува от инвестиция която да му докара повече клиенти, понеже няма нужда от тях.
Остава варианта собственикът да е фен и това да е достатъчна мотивация...

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 1 седмица #2909 от PETROV
Тази година ДОБРИТЕ НОВИНИ ПРОДЪЛЖАВАТ! Преди няколко дена питах КАУФЛАНД БЪЛГАРИЯ за техните бъдещи екологични планове в България и получих следния отговор /със съкращения/:

Уважаеми г-н Петров,


Бихме искали да Ви уверим, че поемането на екологична и социална отговорност е важна част от корпоративната ни политика от самото встъпване на Kaufland в България.

Радваме се, че имаме аналогично мислене по темата и споделяме идеята Ви. Ето защо желаем да Ви информираме, че с откриването на нашия най-нов хипермаркет в гр. София, бул. "ген. Тотлебен" на 15.02.2017 г. ще бъде открита и най-модерната и най-бърза станция за зареждане на електромобили.

Още повече предоставената услуга ще бъде изцяло за сметка на Kaufland и напълно безплатна за всички наши клиенти.

В следващите няколко месеца предстои изграждането на такива станции и за нашите по-големи хипермаркети в страната, в градовете Варна, Бургас, Ст. Загора, в бъдеще във Велико Търново и др.

Благодарим Ви още веднъж, че сте сред редовните ни клиенти и се надяваме, че и занапред ще оправдаваме доверитето Ви.

С уважение,


ПОЗДРАВЛЕНИЯ ЗА КАУФЛАНД и всички фенове на екологичната мобилност. За повече чист въздух в нашите градове.
Следните потребители изказаха благодарности: mumojem, firesword

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 месеца 1 седмица #2910 от cokey
Ей супер. "Най-модерната и най-бърза" =)))
Ама защо Търново е пак най-накрая... Дано Lidl ги изпреварят там =)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Време за създаване на страницата: 0.152 секунди
Създадено с Kunena форум