Sidebar

20
Съб, Апр
× В 'разгърнат вид', всичките електрически джаджи за зареждане би трябвало да наричаме зарядна инфраструктура.

Зарядни станции в БГ

Преди 9 години 8 месеца #1426 от earendil
Отговор от earendil по тема Зарядни станции в БГ
Да посъживя малко темата.

Някой знае ли какви са контактите на Фулчарджър? (не че вече са ми дали карта де..).

Обсъждахме в една тема, че е нормално да са mennekes, тъй като иначе човек трябва да си мъкне контролера (нали правилно мисля?). Според сайтът pluginshare , всички са нормален евро контакт, но пак според там и на Експо центъра е такъв, а ви казвате, че там е mennekes. .. т.е. информацията в pluginshare може да не е попълнена коректно от подалите я..

Питам, защото се каня да си взема mennekes кабел, тъй като мисля да ходя с колата до Италия и да ползвам зарядните станции из Рим. .. та се чудех дали ще мога да си го ползвам и някъде в БГ..

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 8 месеца #1427 от earendil
Отговор от earendil по тема Зарядни станции в БГ
Опс, корекция, гледал съм друга в pluginshare, тази на Цариградско изобщо я няма..(моята в Несебър съм я сложил) :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 8 месеца #1428 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ
На Цариградско няма Mennekes, както и на устройствата на Фулчарджър (те са с шуко).

Ето какво за локаторите – в момента работим по четвъртия ни електромобилен сайт - първият български локатор на зарядни станции за електромобили – там ще има всички станции в БГ и ще може да се добавят от потребители, като очаквам да го стартираме през септември. Името е... www.VsichkoTok.bg :cheer:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 8 месеца #1430 от earendil
Отговор от earendil по тема Зарядни станции в БГ
т.е., трябва да носа стоковото си "зарядно", за да зареждам из БГ? .. няма вариант само с кабел? Не е ли глупаво това...? Българска му работа..

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 8 месеца #1431 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ
Със сигурност ще има зарядни станции с Менекес портове в България, просто е въпрос на време. Засега трябва да зареждаш с кабела на колата с шуко щепсела, чиято контролна кутия служи за проверка на тока, който се подава към колата. Нуждата от тази контролна кутия отпада, когато има зарядно устройство (станция) с Менекес порт, защото контролерът е в самото устройство.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 6 месеца #1513 от zlatanski2014
Отговор от zlatanski2014 по тема Зарядни станции в БГ
В новия Ви сайт\локатор ще обхванете ли всички популярни стандарти? Или ще е строго профилиран.
По на запад от нас изскачат един куп карти, не винаги са удобни. Да вземем CCS/Combo map, Chademo, Tesla и те напират.
А на потребителя му трябва "просто ток"

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 6 месеца #1514 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ
Много точно го закова с това "на потребителя му трябва просто ток"!

Ще ги има всичките куплунги и щепсели в новия сайт с иконки и указания, но ще трябва още да почакаме да се обяви официален стандарт - би трябвало да е 7-пиновия Менекес (такъв е и куплунга на Tesla Model S за Европа).

Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Харесано от: zlatanski2014

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 5 месеца #1527 от zlatanski2014
Отговор от zlatanski2014 по тема Зарядни станции в БГ
Случайно попаднах на ev-box.com, според тях в София вече има действаща бърза зарядна станция АС 22kW

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 5 месеца #1528 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ
Ааа, това е на Риск Инженеринг в Бъкстон - тя е отдавна, но така и не отидох да я видя. Хайде ето повод да го направя и ще пиша.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 5 месеца - Преди 9 години 5 месеца #1532 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Зарядни станции в БГ
Здравейте,
Бих искал да попитам, знаете ли какви ще са зарядните станции(Chademo?, кВ?, конектор?), които се очаква да сe пуснат следващата година и къде ще са?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 5 месеца #1533 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ
ChadeMo едва ли, но не е изключено все пак. Кога и къде ще има засега не можем да кажем за съжаление, защото няма заформило си инсталиране на бързи зарядни, ако за бързи питаш.

Но нещата ще се променят, затова е темата да я допълваме, а и нали работим по собствен сайт - заряден локатор - на него ще има всички станции и места за зареждане и всеки ще може да добавя обект. Вървим натам и се надявам до края на годината да заработи, да започнем да го пълним и да има информация за бързи зарядни.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 4 седмици - Преди 9 години 4 седмици #1750 от earendil
Отговор от earendil по тема Зарядни станции в БГ
Здравейте.

Първият ми опит да заредя на обществена зарядно станция в БГ премина със смесен успех.
Става въпрос за новооткритата (засега единствена) в Бургас станция на А1 в общинския паркинг на ул. Гурко.

Първо малко се опитах директно да ползвам шуко контакта, който според информацията в медиите трябваше да е със свободен достъп. Оказа се, че трябва чип не само за тип 2 контакта, но и за шуко контактите. От там ни отне малко време с пазача да се справим с активирането (явно бях първия след откриването на станцията). Наложи се да звънна на тел. на А1 от сайта им. Номера е чипчето да се задържи повече време на прозорчето срещу съответния контакт.
Контролера си мина селф теста, колата бибипна и си тръгнах на разходка из Бургас.
Уви 2 часа по-късно като се върнах видях, че зареждането е спряло. Двете червени лампички на контролера мигаха, което ще рече проблем с контакта. Възможните причини според инструкциите на колата ми са или не добре заземен контакт (което обикновено се установява веднага след включване) или (по-вероятно) засечено напрежение извън диапазона (обикновено по-ниско). Колата беше заредила само 1 киловат, което ще рече, че зареждането е продължило 20тина минути.

Единственото за което мога да се сетя е, че (пак по информация от медиите) станцията използвала слънчевите панели докато може и после прехвърляла на ток от мрежата. Възможно ли е моментен пад на напрежението при това прехвърляне да е отчетено като грешка от контролера? По принцип такова нещо до сега не ми се беше случвало при зареждане. Или зарежда или не (ако е слаб или незаземен контакт. Така или иначе трябва да се оправи, защото ако разчитах на тази станция, щях да си остана на пътя.

Поздрави
Харесано от: mumojem, teodor.ivanov

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 4 седмици - Преди 9 години 4 седмици #1751 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ
Благодарско за подробния отзив. Теди от А1 Еко ще даде повече подробности, но сега и аз разбирам, че от общината са поискали тока през шукото да спира след 1 час зареждане. Идеята вероятно е защото като цяло зареждането през шуко е за ел. колела и скутери, както и за мобилни устройства.

За колите с Тип 1 като Ампера и LEAF обаче остава опцията само шуко (или добавяне на Тип 1, за което ще повдигнем въпроса за следващите станции със сигурност. И като е ограничено на 1 час и става проблем какъвто се е получил при теб.

Със сигурност ще настоявам да се коригира този проблем.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 4 седмици - Преди 9 години 4 седмици #1752 от earendil
Отговор от earendil по тема Зарядни станции в БГ
Ха, странно ограничение.. би било смешно да пестят пари от ток.. през шуко в най-добрия случай се харчат към 3 кв./час.. няма 60 стотинки по дневна тарифа.
Има два странични шуко, който съм към масичките и за там има резон (макар и странен). Но аз ползвах шуко-то от другата страна, който е над тайп 2.

Така или иначе аз съм си поръчал тип2 кабел от Китай по повода, но това ограничение означава за мен да не ползвам повече тази станция докато не ми дойде кабела след месец и половина.

Прикачам и снимка.. странно са ги разположили тези масички.. два пълноразмерни автомобила не могат да се съберат.
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 4 седмици - Преди 9 години 4 седмици #1753 от earendil
Отговор от earendil по тема Зарядни станции в БГ
Всъщност сега ми светна, че ток имаше, тъй като котролера светеше, но индикираше, че е имало проблем, затова е спрял зареждането. Ако беше зареждало 1 час, щяха да са се заредили поне 2-2.5 квч, а всъщност имах 1. (Предполагам, че поне 10А прави.). Не се сетих да го изключа и включа, за да видя какво ще стане.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 4 седмици #1754 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ
Тези сините Евро (шуко) контакти трябва да са на 16А, но контролерът на зарядния кабел на Амперата ограничава зареждането до 10А.

За прекъсването да видим какво ще каже Теодор.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 3 седмици - Преди 9 години 3 седмици #1756 от teodor.ivanov
Отговор от teodor.ivanov по тема Зарядни станции в БГ
Привет!

Първо една корекция. Тип 2 е ограничен на 4 часа, а Шуко са на 2, като това може да бъде променено. Соларният панел е отговорен само при зареждането на лаптопи, телефони таблети и т.н. Зареждането на ЕПС става изцяло от мрежата.

Второ, моментът със задържането на чипа, за да се стартира заряда ще бъде коригиран – в момента работим по нова версия.

Заземяването на станцията е проверено и няма забележки. По време на инспекцията на станцията бяха включени два броя Рено Канго + едно Туизи + лаптоп (натоварване на повече от пълна мощност) и нито една от колите не е давала проблем, както и нямаше проблеми със захранването на станцията.

След като разбрахме за вчерашното прекъсване пуснахме проверка на контролера на станцията и всичко е изправно. Имало е проблем със самото захранване от мрежата.

Ако имате възможност заредете отново при следващо посещение и пишете или звъннете. Също така ако имате някакви други идеи, критики, съвети ще се радваме да ги чуем. Стараем се да направим станциите удобни и полезни и ще се радваме на всяко мнение.

Поздрави

Теодор
Харесано от: earendil

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 3 седмици #1757 от earendil
Отговор от earendil по тема Зарядни станции в БГ
Благодаря за експедитивния отговор.
Все пак би било хубаво шуко-то да е също на 4 часа. Сами разбирате, че дозареждане с 4-6 квч (за 2 часа) не е много. Зимата с парно това е само за 15-20км пробег.
Освен това, представете си ситуацията (дай боже), в която аз съм влязъл пръв и съм заел тип 2 контакта, а след мен влезне модел Ес :).. Ще трябва да разчита на 2та часа шуко :)

Ще дам отзиви при следваща възможност.

Поздрави
П. Стойчев

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 3 седмици - Преди 9 години 3 седмици #1758 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ

earendil писа: Така или иначе аз съм си поръчал тип2 кабел от Китай по повода, но това ограничение означава за мен да не ползвам повече тази станция докато не ми дойде кабела след месец и половина.


Ти кабел с Тип 1 <> Тип 2 щепсели ли си поръчал като този на снимката?


Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 3 седмици #1759 от earendil
Отговор от earendil по тема Зарядни станции в БГ
Точно такъв. 16А, 5м. - 130 долара
Харесано от: mumojem

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.