- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Зарядни станции в БГ
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
Някой знае ли какви са контактите на Фулчарджър? (не че вече са ми дали карта де..).
Обсъждахме в една тема, че е нормално да са mennekes, тъй като иначе човек трябва да си мъкне контролера (нали правилно мисля?). Според сайтът pluginshare , всички са нормален евро контакт, но пак според там и на Експо центъра е такъв, а ви казвате, че там е mennekes. .. т.е. информацията в pluginshare може да не е попълнена коректно от подалите я..
Питам, защото се каня да си взема mennekes кабел, тъй като мисля да ходя с колата до Италия и да ползвам зарядните станции из Рим. .. та се чудех дали ще мога да си го ползвам и някъде в БГ..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Ето какво за локаторите – в момента работим по четвъртия ни електромобилен сайт - първият български локатор на зарядни станции за електромобили – там ще има всички станции в БГ и ще може да се добавят от потребители, като очаквам да го стартираме през септември. Името е... www.VsichkoTok.bg :cheer:
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- zlatanski2014
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 128
- Харесвания: 17
По на запад от нас изскачат един куп карти, не винаги са удобни. Да вземем CCS/Combo map, Chademo, Tesla и те напират.
А на потребителя му трябва "просто ток"
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Ще ги има всичките куплунги и щепсели в новия сайт с иконки и указания, но ще трябва още да почакаме да се обяви официален стандарт - би трябвало да е 7-пиновия Менекес (такъв е и куплунга на Tesla Model S за Европа).
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- zlatanski2014
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 128
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 142
- Харесвания: 19
Бих искал да попитам, знаете ли какви ще са зарядните станции(Chademo?, кВ?, конектор?), които се очаква да сe пуснат следващата година и къде ще са?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Но нещата ще се променят, затова е темата да я допълваме, а и нали работим по собствен сайт - заряден локатор - на него ще има всички станции и места за зареждане и всеки ще може да добавя обект. Вървим натам и се надявам до края на годината да заработи, да започнем да го пълним и да има информация за бързи зарядни.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Първият ми опит да заредя на обществена зарядно станция в БГ премина със смесен успех.
Става въпрос за новооткритата (засега единствена) в Бургас станция на А1 в общинския паркинг на ул. Гурко.
Първо малко се опитах директно да ползвам шуко контакта, който според информацията в медиите трябваше да е със свободен достъп. Оказа се, че трябва чип не само за тип 2 контакта, но и за шуко контактите. От там ни отне малко време с пазача да се справим с активирането (явно бях първия след откриването на станцията). Наложи се да звънна на тел. на А1 от сайта им. Номера е чипчето да се задържи повече време на прозорчето срещу съответния контакт.
Контролера си мина селф теста, колата бибипна и си тръгнах на разходка из Бургас.
Уви 2 часа по-късно като се върнах видях, че зареждането е спряло. Двете червени лампички на контролера мигаха, което ще рече проблем с контакта. Възможните причини според инструкциите на колата ми са или не добре заземен контакт (което обикновено се установява веднага след включване) или (по-вероятно) засечено напрежение извън диапазона (обикновено по-ниско). Колата беше заредила само 1 киловат, което ще рече, че зареждането е продължило 20тина минути.
Единственото за което мога да се сетя е, че (пак по информация от медиите) станцията използвала слънчевите панели докато може и после прехвърляла на ток от мрежата. Възможно ли е моментен пад на напрежението при това прехвърляне да е отчетено като грешка от контролера? По принцип такова нещо до сега не ми се беше случвало при зареждане. Или зарежда или не (ако е слаб или незаземен контакт. Така или иначе трябва да се оправи, защото ако разчитах на тази станция, щях да си остана на пътя.
Поздрави
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
За колите с Тип 1 като Ампера и LEAF обаче остава опцията само шуко (или добавяне на Тип 1, за което ще повдигнем въпроса за следващите станции със сигурност. И като е ограничено на 1 час и става проблем какъвто се е получил при теб.
Със сигурност ще настоявам да се коригира този проблем.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Има два странични шуко, който съм към масичките и за там има резон (макар и странен). Но аз ползвах шуко-то от другата страна, който е над тайп 2.
Така или иначе аз съм си поръчал тип2 кабел от Китай по повода, но това ограничение означава за мен да не ползвам повече тази станция докато не ми дойде кабела след месец и половина.
Прикачам и снимка.. странно са ги разположили тези масички.. два пълноразмерни автомобила не могат да се съберат.
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
За прекъсването да видим какво ще каже Теодор.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- teodor.ivanov
- Извън линия
- Свежо попълнение
Първо една корекция. Тип 2 е ограничен на 4 часа, а Шуко са на 2, като това може да бъде променено. Соларният панел е отговорен само при зареждането на лаптопи, телефони таблети и т.н. Зареждането на ЕПС става изцяло от мрежата.
Второ, моментът със задържането на чипа, за да се стартира заряда ще бъде коригиран – в момента работим по нова версия.
Заземяването на станцията е проверено и няма забележки. По време на инспекцията на станцията бяха включени два броя Рено Канго + едно Туизи + лаптоп (натоварване на повече от пълна мощност) и нито една от колите не е давала проблем, както и нямаше проблеми със захранването на станцията.
След като разбрахме за вчерашното прекъсване пуснахме проверка на контролера на станцията и всичко е изправно. Имало е проблем със самото захранване от мрежата.
Ако имате възможност заредете отново при следващо посещение и пишете или звъннете. Също така ако имате някакви други идеи, критики, съвети ще се радваме да ги чуем. Стараем се да направим станциите удобни и полезни и ще се радваме на всяко мнение.
Поздрави
Теодор
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Все пак би било хубаво шуко-то да е също на 4 часа. Сами разбирате, че дозареждане с 4-6 квч (за 2 часа) не е много. Зимата с парно това е само за 15-20км пробег.
Освен това, представете си ситуацията (дай боже), в която аз съм влязъл пръв и съм заел тип 2 контакта, а след мен влезне модел Ес .. Ще трябва да разчита на 2та часа шуко
Ще дам отзиви при следваща възможност.
Поздрави
П. Стойчев
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.