×
Привет от форума на eCars.bg

Някои хора харесват, други все още не разбират, а трети не си падат по електромобилите. Теб какви електромобилни теми те вълнуват? Имаш ли вече електромобил, планираш ли да си купиш скоро, какъв точно търсиш? Вероятно ще намериш отговори във форума или пък можеш да помогнеш на някой съмишленик да открие такива. Айде, приятно ;)

× В 'разгърнат вид', всичките електрически джаджи за зареждане би трябвало да наричаме зарядна инфраструктура.

Topic-icon Зарядни станции в БГ

Преди 2 години 4 месеца #1528 от mumojem
Ааа, това е на Риск Инженеринг в Бъкстон - тя е отдавна, но така и не отидох да я видя. Хайде ето повод да го направя и ще пиша.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 3 месеца - Преди 2 години 3 месеца #1532 от rrumpe
Здравейте,
Бих искал да попитам, знаете ли какви ще са зарядните станции(Chademo?, кВ?, конектор?), които се очаква да сe пуснат следващата година и къде ще са?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 3 месеца #1533 от mumojem
ChadeMo едва ли, но не е изключено все пак. Кога и къде ще има засега не можем да кажем за съжаление, защото няма заформило си инсталиране на бързи зарядни, ако за бързи питаш.

Но нещата ще се променят, затова е темата да я допълваме, а и нали работим по собствен сайт - заряден локатор - на него ще има всички станции и места за зареждане и всеки ще може да добавя обект. Вървим натам и се надявам до края на годината да заработи, да започнем да го пълним и да има информация за бързи зарядни.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 11 месеца - Преди 1 година 11 месеца #1750 от earendil
Здравейте.

Първият ми опит да заредя на обществена зарядно станция в БГ премина със смесен успех.
Става въпрос за новооткритата (засега единствена) в Бургас станция на А1 в общинския паркинг на ул. Гурко.

Първо малко се опитах директно да ползвам шуко контакта, който според информацията в медиите трябваше да е със свободен достъп. Оказа се, че трябва чип не само за тип 2 контакта, но и за шуко контактите. От там ни отне малко време с пазача да се справим с активирането (явно бях първия след откриването на станцията). Наложи се да звънна на тел. на А1 от сайта им. Номера е чипчето да се задържи повече време на прозорчето срещу съответния контакт.
Контролера си мина селф теста, колата бибипна и си тръгнах на разходка из Бургас.
Уви 2 часа по-късно като се върнах видях, че зареждането е спряло. Двете червени лампички на контролера мигаха, което ще рече проблем с контакта. Възможните причини според инструкциите на колата ми са или не добре заземен контакт (което обикновено се установява веднага след включване) или (по-вероятно) засечено напрежение извън диапазона (обикновено по-ниско). Колата беше заредила само 1 киловат, което ще рече, че зареждането е продължило 20тина минути.

Единственото за което мога да се сетя е, че (пак по информация от медиите) станцията използвала слънчевите панели докато може и после прехвърляла на ток от мрежата. Възможно ли е моментен пад на напрежението при това прехвърляне да е отчетено като грешка от контролера? По принцип такова нещо до сега не ми се беше случвало при зареждане. Или зарежда или не (ако е слаб или незаземен контакт. Така или иначе трябва да се оправи, защото ако разчитах на тази станция, щях да си остана на пътя.

Поздрави
Следните потребители изказаха благодарности: mumojem, teodor.ivanov

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 11 месеца - Преди 1 година 11 месеца #1751 от mumojem
Благодарско за подробния отзив. Теди от А1 Еко ще даде повече подробности, но сега и аз разбирам, че от общината са поискали тока през шукото да спира след 1 час зареждане. Идеята вероятно е защото като цяло зареждането през шуко е за ел. колела и скутери, както и за мобилни устройства.

За колите с Тип 1 като Ампера и LEAF обаче остава опцията само шуко (или добавяне на Тип 1, за което ще повдигнем въпроса за следващите станции със сигурност. И като е ограничено на 1 час и става проблем какъвто се е получил при теб.

Със сигурност ще настоявам да се коригира този проблем.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 11 месеца - Преди 1 година 11 месеца #1752 от earendil
Ха, странно ограничение.. би било смешно да пестят пари от ток.. през шуко в най-добрия случай се харчат към 3 кв./час.. няма 60 стотинки по дневна тарифа.
Има два странични шуко, който съм към масичките и за там има резон (макар и странен). Но аз ползвах шуко-то от другата страна, който е над тайп 2.

Така или иначе аз съм си поръчал тип2 кабел от Китай по повода, но това ограничение означава за мен да не ползвам повече тази станция докато не ми дойде кабела след месец и половина.

Прикачам и снимка.. странно са ги разположили тези масички.. два пълноразмерни автомобила не могат да се съберат.
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 11 месеца - Преди 1 година 11 месеца #1753 от earendil
Всъщност сега ми светна, че ток имаше, тъй като котролера светеше, но индикираше, че е имало проблем, затова е спрял зареждането. Ако беше зареждало 1 час, щяха да са се заредили поне 2-2.5 квч, а всъщност имах 1. (Предполагам, че поне 10А прави.). Не се сетих да го изключа и включа, за да видя какво ще стане.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 11 месеца #1754 от mumojem
Тези сините Евро (шуко) контакти трябва да са на 16А, но контролерът на зарядния кабел на Амперата ограничава зареждането до 10А.

За прекъсването да видим какво ще каже Теодор.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 10 месеца - Преди 1 година 10 месеца #1756 от teodor.ivanov
Привет!

Първо една корекция. Тип 2 е ограничен на 4 часа, а Шуко са на 2, като това може да бъде променено. Соларният панел е отговорен само при зареждането на лаптопи, телефони таблети и т.н. Зареждането на ЕПС става изцяло от мрежата.

Второ, моментът със задържането на чипа, за да се стартира заряда ще бъде коригиран – в момента работим по нова версия.

Заземяването на станцията е проверено и няма забележки. По време на инспекцията на станцията бяха включени два броя Рено Канго + едно Туизи + лаптоп (натоварване на повече от пълна мощност) и нито една от колите не е давала проблем, както и нямаше проблеми със захранването на станцията.

След като разбрахме за вчерашното прекъсване пуснахме проверка на контролера на станцията и всичко е изправно. Имало е проблем със самото захранване от мрежата.

Ако имате възможност заредете отново при следващо посещение и пишете или звъннете. Също така ако имате някакви други идеи, критики, съвети ще се радваме да ги чуем. Стараем се да направим станциите удобни и полезни и ще се радваме на всяко мнение.

Поздрави

Теодор
Следните потребители изказаха благодарности: earendil

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 10 месеца #1757 от earendil
Благодаря за експедитивния отговор.
Все пак би било хубаво шуко-то да е също на 4 часа. Сами разбирате, че дозареждане с 4-6 квч (за 2 часа) не е много. Зимата с парно това е само за 15-20км пробег.
Освен това, представете си ситуацията (дай боже), в която аз съм влязъл пръв и съм заел тип 2 контакта, а след мен влезне модел Ес :).. Ще трябва да разчита на 2та часа шуко :)

Ще дам отзиви при следваща възможност.

Поздрави
П. Стойчев

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 10 месеца - Преди 1 година 10 месеца #1758 от mumojem

earendil писа: Така или иначе аз съм си поръчал тип2 кабел от Китай по повода, но това ограничение означава за мен да не ползвам повече тази станция докато не ми дойде кабела след месец и половина.


Ти кабел с Тип 1 <> Тип 2 щепсели ли си поръчал като този на снимката?


Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 10 месеца #1759 от earendil
Точно такъв. 16А, 5м. - 130 долара
Следните потребители изказаха благодарности: mumojem

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 10 месеца #1786 от earendil
Опит за зареждане на обществено място - бис.
МИЕЦ София - двама паркирали под навеса на зарядната станцие - ест. С червени номера.. Викам хайде.. Ще ги затапя и готово.
Тръгвам да търся чипза активация.. Охраната си нява идея за какво говоря.. Праща ме при информацията .. От там ве връщат при охраната.. Които междувременно се сещат, че имало нещо такова в едно чекмедже в офиса.. Отиват да търсят.. Чакам 15 мин.. И в крайна сметка го нямало чипа.. Изгубен бил сигурно.. Трагедия :)

Тук е мовента да блатодаря на Тео от А1, който ми се обади с любезното предложение да ми изпрати чип.

Хубава работа ама.. :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 10 месеца #1787 от mumojem
Леле, дошъл си по-бързо, а аз междувременно не ти съдействах, за което ти обещах и приеми извинения. Много се потискам от това неуважение и затова планирам каквото излиза от мен като обект за зареждане да е с ограничаване на достъпа - НИЩО друго не помага.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 10 месеца #1788 от earendil
Както споменах, каквото повикало.. - щях да си спря пред тях. Не се очудих много, че има спрели..

Липсата на съдейстие в случая от страна на МИЕЦ е по- голям проблем.. Още повече, че станцията е листната и в локатора..
Тук е момента у кой преминава грижата за такъв проект след изграждането му.. В случая предполагам е в общинската / държавна фирма която стопанисва МИЕЦ... От тух и разбираемото безхаберие..

Ако имах повече време в Сф щях да им спретна едни Госходари на ефира.. Но нямам време.

Пиша тук за да знае човек какво може да очаква..

:-)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 10 месеца #1789 от mumojem
При тази станция собствеността на е на инвеститора и след монтажа беше оставено дистанционно при охраната, защото те са постоянно там и беше най-удобния вариант. Но като не се използва и като нямат никакъв ангажимент и ето как се получава...

Поел съм да преструктурираме нещата, защото е пълно безхаберие - тази е единствена по рода си станция в Източна Европа (а и вероятно в по-широк мащаб).

Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Следните потребители изказаха благодарности: earendil

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 9 месеца #1790 от firesword
earendil, огромно БРАВО за това, че "просвиирваш" инфраструктурата и се бориш срещу безхаберието и наглостта. Аз съм виждал по затънтени кътчета на Бъллгария, места с табели за евро финансиране по рализчни програми, 2004-2005-2006, построена е някаква инфраструктура - паркинг, тоалетна, малка адм. сграда.... а днес всичко това е изоставено, не работи, руши се. И при мен винаги е възниквал въпроса след като се намерят пари и воля да се направи нещо хубаво, какво правим след това?
Отделно много ме дразни тая логика "Що да не паркираме на местата за инвалиди и електромобили, и без това по цял ден седят празни, а места за паркиране няма". Дивотия! Аз може да паркирам на другия край на квартала, или в най-отдалечената точка на мол-а, но никога не бих си позволил подобно нещо. Или поне да си оставят телефоните.
Тези хора май не разбират, че зарядната станция за електромобила е като бензиностанцията за автомобила - представих си кола която цял ден не мръдва от бензиноколонката..,

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 9 месеца #1792 от earendil
То е чак смешно, как отсреща има огромен просторен паркинг към метрото.. а всички се бутат да спрат на тротоарите пред МИЕЦ :)

Като ми отпадна варианта за зареждането просто си врътнах и си слязах долу.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 9 месеца - Преди 1 година 9 месеца #1793 от teodor.ivanov
Нека и аз малко се включа по темата.

Уточнявам за станцията пред Интер Експо Център. Съоръжението е изградено от Консорциум Зелена Енергия като има частично финансиране по програма на Глобалния Екологичен Фонд (един от последните финансирани проекти преди оттеглянето им от страната). Ние от А1 Лимитед бяхме изпълнители. Идеята на станцията е чисто демонстрационна, проекта приключи миналата година. Станцията не е демонтирана поради желанието на всички ни да има още една точка на постната карта на станции. Тук искам да вмъкна една скоба и да спомена, че самото намиране на терен отне повече от година, първоначалната идея беше за локация в централната част на града, но така и не се намери общински служител, който да отреди 2 парко места за поставяне.
Интер Експо Център бяха така добри да ни подкрепят и съдействат за да се реализира проекта на терен в близост до изложбените зали.

Относно чипа - такъв беше предоставен на ИЕЦ с цел улеснение на посетителите. Поради спецификите на локацията станцията се използва рядко, което е и една от предпоставките да не се намери чипа, също така охраната е от друга фирма.
Раздали сме няколко чипа на електромобилисти за да могат да си ползват станцията без да са зависими от ИЕЦ (все пак и те си имат работно време). Ако има други желаещи моля да се свържат с нас за да подготвим и за тях.
Относно паркирането, както с повечето неща си трябва време за да се научат шофьорите къде може и къде не може да се спира, всички знаем за стотиците снимки на неправомерно паркирани автомобили по местата за инвалиди в молове и т.н.

И за завършек - станцията, форума, блога, локатора - това са все проекти на едни хора с амбиция да се направи нещо хубаво и полезно. За съжаление ние нямаме щастието да сме Тесла и да получим едни удобни суми държавен грант, с който да гарантираме, че всичко ще се случва бързо и безпроблемно. Знаем какво има да се дооправя, заели сме се и се надяваме скоро да бъдете приятно изненадани. Междувременно се радваме да получаваме подобни критики, съвети и препоръки и сме винаги готови да поговорим с хора с идеи и възможности да ни подкрепят.

Хубав ден от нашия екип :cheer:
Следните потребители изказаха благодарности: earendil, firesword

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 9 месеца #1794 от earendil
Сърдечно благодаря :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Време за създаване на страницата: 0.284 секунди
Създадено с Kunena форум