Sidebar

24
Вт, Апр
2 Нови блога
×
Привет от форума на eCars.bg

Някои хора харесват, други все още не разбират, а трети не си падат по електромобилите. Теб какви електромобилни теми те вълнуват? Имаш ли вече електромобил, планираш ли да си купиш скоро, какъв точно търсиш? Вероятно ще намериш отговори във форума или пък можеш да помогнеш на някой съмишленик да открие такива. Айде, приятно ;)

× В 'разгърнат вид', всичките електрически джаджи за зареждане би трябвало да наричаме зарядна инфраструктура.

Зарядни станции в БГ

Преди 2 месеца 1 седмица #3837 от sorcererals
Гледах клипчето като го пуснахте още. Аз давам пример от малко по-различни условия като температури и релеф, които коментирахме с него след като взех моята кола.
Моя скромен опит с Тесла показва следното:
Разход в Германия при температури 0-10 плюс градуса и магистрална скорост 110-130 км, топла батерия 20-21квт/100км
Разход в Швеция при температури около нула, вятър и сняг, топла батерия, както и тегав релеф 23-24квт/100км
Разход в Германия около Хамбург при температура около 0-та, топла батерия, скорост 60-80км/ч заради ремонти - 17-18квт/100км
Разход в Норвегия с много сняг, температури 0 до -5 градуса и топла батерия - 23-24квт/100км
Разход в Норвегия, температури -5 до -18 градуса, студена батерия и основно градско каране - 30-31квт/100км.
Следните потребители изказаха благодарности: mumojem

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #3839 от mumojem
Ценни данни, благодарско! Да разцъкаме още малко и да наредим един блог с тези разходи и друга информация каквато имаш събрана, какво ще кажеш?

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица - Преди 2 месеца 1 седмица #3840 от megamyrzel
(това трябваше да е отговор на sorcereals на въпроса му за станциите, май не направих нещо както трябва) Пречките са общо взето изредените от теб + цената на връзване и узаконяване (ако е на собствен фундамент и с отделна партида) + рехавото използване (ако е платена), с което фиксираните разходи по точката се разхвърлят върху малко единици заредена енергия и цената й отива нагоре. Ако е безплатна, използването се преуплътнява дори (на безпатните станции на Кауфланд и Лидл в София често можеш да видиш опашка от чакащи, че и скандали има вече), но тогава явно не търсиш директна рентабилност от самата станция.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица - Преди 2 месеца 1 седмица #3841 от megamyrzel
Колкото до разхода на Зои, прилагам два екрана от пътуване на 23 декември. Този с по-малко използваната енергия за отопление и по-малкото регенерирана енергия е преди влизане в Бургас след зареждане в Стара Загора. Другият е на влизане във Варна след зареждането в Бургас. А имах случай и с 7.2 kWh изконсумирани и 1.2 регенерирани по маршрут Добрич - Камен Бряг :-).
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #3842 от sorcererals
Няма проблем за блога, само кажи какво още трябва като инфо. На 16-ти влиза в сервиз, че имат да си дооправят някои нещица, че при многото издадени коли, често недоглеждат и недоизпипват последните дреболии. Та и от там ще кажа отзиви.
Мога да допълня, че за 5000 км, за около 2-та месеца откакто имам колата, разхода ми за ток е около .............20евро :). Но мрежата тук е развита сравнително добре и продължават да я развиват. Все пак тук има повече от 150000 електромобила.
megamyrzel, под собствен фундамент предполагам визираш свободно стоящите зарядни станции без ангажимент към магазин, мол и т.н.? Понеже съм си говорил с мои познати да си сложат зарядни по хотели, ресторанти и т.н., и знам какви са настроенията, просто ми е интересно какви са спънките, чисто административно. Защото нова партида, електромер и т.н. за каквато и да е станция е ненужно според мен, при положение, че е към заведение, хотел и т.н. Изтеглянето на мощност при положение, че таблото позволява, закачането на контролен електромер(което е дори ненужно) и монтажа на станция, не би трябвало да имат нужда от разрешение. Освен, акостанцията не е от типа на АББ. Но една колонка със станция, сдва контакта да речем, не е много по-различно от това да изтеглиш кабел и да монтираш парково осветление. Не съм запознат с регулациите за това, но за един контак навън не си длъжен да искаш разрешения. За свобосностоящите тип АББ, там си трябва вече, заради самата конструкция, нови партиди, собствен електромер. Макар чеи това може би, може да се избегне, трябва да разпитам как стои въпроса с такива станции според нормативната база.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица - Преди 2 месеца 1 седмица #3844 от mumojem

Понеже съм си говорил с мои познати да си сложат зарядни по хотели, ресторанти и т.н., и знам какви са настроенията, просто ми е интересно какви са спънките, чисто административно.


Това за България ли имаш предвид? Ако да ще се радваме да предложим станциите, които произвеждаме :cheer:

За извън България също, разбира се!

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #3845 от megamyrzel
Закон за устройство на територията: "Чл. 56. (1) (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., доп. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г., доп. - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г.) Върху поземлени имоти могат да се поставят преместваеми увеселителни обекти и преместваеми обекти за търговски и други обслужващи дейности - павилиони, кабини, маси, зарядни колонки за електрически превозни средства, както и други елементи на градското обзавеждане (спирки на масовия градски транспорт, пейки, осветителни тела, съдове за събиране на отпадъци, чешми, фонтани, часовници и други).
(2) За обектите по ал. 1 се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет, а за държавни и общински имоти - и въз основа на схема, одобрена от главния архитект на общината. За държавните имоти схемата се одобрява след съгласуване със съответната централна администрация, която стопанисва имота, а в останалите случаи - с областния управител." ( www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135163904 )
Най-общо казано: 1. Ако зарядната ти станция е монтирана на стена, колона, ограда, ..., т.е. не е стъпила върху самостоятелен фундамент, засега по-скоро се приема, че не е самостоятелен монтаж и си в "сива зона". Ако е стъпила на самостоятелен фундамент, дори и в частен имот да е, попадаш в категорията "преместваем обект" и минаваш по реда на съответната наредба на общината, а тя се различава от община до община. Основните й стъпки обикновено са i) одобряване на схема за поставяне и ii) издаване на разрешение за поставяне (подобно на олекотено разрешение за строеж, след представяне на проектна документация в някакъв обхват, пак зависи коя община е, но задължително договор/нотариално заверено съгласие от собственика на имота, ситуация с отстояния до съседни имоти от правоспособен архитект, задължително част Електро, много вероятно част Конструктивна, на едно място ми искаха трасировъчен план, може да искат съгласуване с КАТ, ПБЗН, ...). И за двата етапа има съответни общински такси. Отделна партида не е задължителна, зависи дали в таблото, където си вързан има свободна мощност и дали на собственика на обекта няма да му трябва за нещо. За инцидентна станция до 22 kW най-вероятно ще има мощност, понеже таксите за присъединяване са на стъпки (виж например www.energo-pro-grid.bg/bg/Ceni-za-prisuediniavane ) и всеки би имал някакъв резерв. Ако искаш да слагаш повече точки (според мен трябва да има поне 2x22 kW на локация, ако наистина смяташ да бъдат използваеми), тогава вероятно може да отидеш към нужда от нова партида. Ако не смяташ да таксуваш зареждането има вероятност никой да не ти направи проблем в скоро време, но винаги съществува възможност за някакъв вид "случайна" проверка или пък, не дай боже, инцидент, и тогава се започва разнищване, което свършва до първия документален пропуск назад по веригата. Отделно, виждал съм невероятни каубойски изпълнения от уж правоспособни електричари, и предпочитам документацията ми да е максимално пълна, вместо да спестя някой лев и ден в началото, които после да ми излязат през носа.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #3846 от sorcererals
Да, за България. Не гледат на слагането, на зарядна станция сериозно. Не си дават сметката, че по тозии начин те ще привличат и нови клиенти. Мой приятел и братовчед му работят в Тесла тук и могат да направят връзка с отговорния за инсталацията на нови точки към Тесла. Да, стува някаква сума, но реално влизаш в глобалната карта на Тесла, което е една добра реклама.
Относно вашите станции, нямам нищо против да направя врръзка с мои познати, които биха били заинтересовани от монтиране на зарядни станции. Ще дам малко инфо. Зарядната станция на Тесла, която мога да инсталирам в дома си струва малко над 300 евро и като цяло е най-евтината на пазара, или поне една от най-евтините. Сумите варират според станциите и опциите за управление и ползване. С инсталация, понеже тук се изисква монтаж от електричар с одобрени документи от държавата, сумата може да отиде на 2000 евро, според станцията. Тук говорим за домашни станции.
Мога да ви щракна различни станции, които има тук, за да ги видите и потърсите в нета. Има адски много доставчици на различни станции и различни цени. В На паркинга, на работнотоми място има 2 колонки с по два контакта тип2, 20А предпазители, което ми дава 20км/ч заряд и са гратис. Има още две единични колонки, които са достъпни само за една медийна група. На много места има колконки на различни производители, които са програмируеми и достъпни само за служители на дадена фирма или гости. Аз имам чип, който е активен към Fortum, но не мога да зареждам на колконките инсталирани пред сградата на NRK(норвежкото БНТ), нищо че колконките са пак на Fortum. Проверете в интернет следното - Zaptec и WAGO имат разработка за инсталация на зарядни станции за блокове, като те са смарт, т.е. разпределят мощността спрямо включените автомобили, активират се с чип, така че да не може всеки да си крадне ток, използват плосък кабел и монтажа е много компактен. Очаквам инфо и за някакви китайски, които си ги внася шефа на един приятел. Конкуренцията тук е убийствена, препоръчвам ви да се запознаете максимално с оциите, за да сте и вие по-ефективни.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #3848 от sorcererals
Да, определено е по-добре всичко да ти е наред, а да не чакаш да се случи нещо и после ходи обяснявай, че нямаш сестра.
За изпълнение на електричари няма да коментирам, че при тукашния стеог контрол съм се нагледал на такива глупости, не е за обясняване. Та каубойци има навсякъде.
Сега ми се поизясни, защо повечето се дърпат за зарядна станция, извън неразбирането, че това би могло да бъде притегателна точка за собственици а електрички. Бумащината и ходенето по мъките е много. Родителите ми са електро инженери, та всичко това е минало пред очите ми веднъж чрез тях и втори път чрез моята работа, преди да се евакуирам. Иначе общинските зарядни тук са с 13А предпазители, гратис са, но реално и не зареждаш кой знае какво, поне аз с Тесла-та. И вср пак 13 км/ч, ако ще бъдеш някъде за по-дълго си е ок.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #3850 от Schanev

sorcererals писа: Гледах клипчето като го пуснахте още. Аз давам пример от малко по-различни условия като температури и релеф, които коментирахме с него след като взех моята кола.
Моя скромен опит с Тесла показва следното:
Разход в Германия при температури 0-10 плюс градуса и магистрална скорост 110-130 км, топла батерия 20-21квт/100км
Разход в Швеция при температури около нула, вятър и сняг, топла батерия, както и тегав релеф 23-24квт/100км
Разход в Германия около Хамбург при температура около 0-та, топла батерия, скорост 60-80км/ч заради ремонти - 17-18квт/100км
Разход в Норвегия с много сняг, температури 0 до -5 градуса и топла батерия - 23-24квт/100км
Разход в Норвегия, температури -5 до -18 градуса, студена батерия и основно градско каране - 30-31квт/100км.



Здравейте,

Аз съм много изненадан от посочените разходни величини. Ние имаме Зое с малката батерия и не съм виждал отчет за разхода с повече от 15 кв /100 км. Лятото разхода ми е между 11,8 до 13 кв, а зимата около 14. Зимата го караме на Еко режима и при температури около 0-5 градуса ми дава около 140 километра реален пробег. Лятото пробега е около 180 - 190 км., не на еко режим. Рекорда ми е 209 км. :)
Караме колата от Септември 2016 и сме й навъртяли малко повече от 31,000 км.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #3851 от sorcererals
Посочените данни са за моята Тесла при различни условия. Лично аз нямам опит с Рено, просто дадох инфо, което получих пт приятел, който кара колата почти година вече активно. Няма причина да ме лъже, просто обменяхме опит. Той кара новото Рено с 40квт батерия и не се стреми да е икономично каране, допълнително терена и атмосферните условия тук са различни, така че не са странни тези огромни разлики.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #3853 от Schanev
Това е ценното - обмяната на информация и опит. Теслата е значително по-мощна и по-тежка от Реното, та и оттам по-високия разход.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #3855 от ElectricCarMan
Как ви се отразява отоплението, защото при мен на отопление лийфа си е стриктно градска кола с реален пробег от 70-110 км от 100% до към 10-15% батерия. Иначе топлите дни 10+ градуса, без отопление правя 150-160км пак до към 10-15%, което дава вече опция за излизане от града. Това всичкото със "живи" 19.5квч.
Надявам се при температура 20+ градуса да ги докарам 170-180км, имащите такъв електромобил от по-отдавна могат да споделят до колко това ще е възможно.
И не накрая да споделя, за хора на които им предстои закупуване на лийф, денивелацията между началната и крайната дестинация, е голяма смукалка на батерията. За сега нямам добра статистика, но от направените до момента пътувания, мисля че всеки 200-250 метра хапват по около 10-15% от пробега.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #3857 от sorcererals
Това, което пишеш е реалният пробег на стария Лийф. Всеки баир сваля от капацитета, като спускането компенсира като цяло. Отоплението е най-големия консуматор при всички коли, не забравяй, че освен купето се затопля и батерията, освен ако нямаш опцията да я подгряваш предварително от мрежата.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 седмици 3 дни #3964 от bore
Здравейте, днес минах по магистрала Тракия и спрях на бензиностанция ЕКО при 122км.в посока Бургас.Има зарядна станция на АВВ , официално още не работи но ако си закъсал от бензиностанцията се обаждат на АВВ и може да се зареди.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Време за създаване на страницата: 0.185 секунди
Създадено с Kunena форум