Петък, 10 Февруари 2012 08:37

Глад за литиево-йонни батерии и + 400% ръст на производство

От
Батерии Mitsubishi i-MiEV

Въпреки различните технологии, пробвани при производство на батерии за електромобили и добрите показатели на новите разработки - като литиево-въздушни или литиево-титаниеви, най-популярен и предпочитан за момента тип, са литиево-йонните батерии.

Глобалното им производство ще бъде учетворено през 2012 г., за да се захрани нарастващото търсене, генерирано предимно от зареждаеми превозни средства, според проучване на изследователската компания IDC Energy Insights, Framingham MA.

Енергийният доклад на IDC, представя прогноза за търсенето и предлагането, при очакван световен ръст от 390% за периода 2011 - 2015 г. Това огромно нарастване, е продиктувано от необходимостта от батерии за зареждаеми превозни средства и стационарни такива - за съхранение. В доклада също така се сочи, че производството на ЕПС ще се увеличи повече от седем пъти - от нивото на производство за 2011 г., до това през 2015 г. Ако спадат разходите - както се очаква - при производството на литиево-йонните батерии, IDC Energy очаква практиката за ползването им като стационарен източник на енергия, да се увеличи с повече от 17 пъти през 2015 г.

Батерии Mitsubishi i-MiEV

За да отговорят на това очаквано търсене, производители от цял свят, участват в създаването на една от най-големите производствени фабрики в световната история. Тя се ръководи синхронно от съществуващите 'батерийни' гиганти, като Electrovaya от Канада, Panasonic - Япония, Samsung SDI - Южна Корея и Johnson Controls - САЩ, както и нови партньори, като например на A123 Systems в САЩ и BYD в Китай.

Литиево-йонните батерии са предпочитания тип батерия с редица приложения (вариращи от ЕПС, през компютри, GSM-и, до електрически инструменти), на базата на тяхната гъвкавост, възможности за трайност, плътност на енергия и сила.

Да, действително технологията е все още скъпа, но ще се постигнат икономии чрез мащаба на нарастващото търсене и литиево-йонните батерии ще поевтинеят, и ще са достъпни все повече.

[От: EVnews]

Прочетено 3477 пъти Последна корекция Петък, 27 Декември 2013 23:52
JACtest

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.