Петък, 20 Септември 2013 11:28

Остави тия 300... Tesla вече бачка по батерия с 650 км пробег

От
tesla model s bateria
В този блог: Според няколко (внесени) патента от юли, в момента Tesla Motors работи над нова хибридна батерия с пробег 650 км.

Хибридна, не в смисъл на бензин-дизел :). Става дума за два типи батерии, които да се допълват – литиево-йонна и метал-въздушна. Хитро, защото втората ще се използва само когато ти трябва – като пътуваш на по-надалеч, например...

Накратко, патентите описват система, която ще използва:

  • Метал-въздушна батерия (най-вероятно с кислород като един от електродите); и
  • Не-метал-въздушна батерия – стандартна литиево-йонна батерия.

То малко странно звучи да казваме на нещо стандартно дето още почти го нямаме в България, ама така се изплъзна. По-важното е, че комбинацията от тези две батерии дава супер приличен пробег – поне 650 км така ни звучат на нас.

Идеята на метал-въздушната батерия, която има висока енергийна плътност (но не и мощност), е да се използва за "удължител на пробега". Това ще да е убиец за коли като Chevrolet Volt и Opel Ampera, при които въпросното "удължаване" става с бензинов двигател. При новата батерия на Tesla, като ти свърши енергията в литиево-йонната, минаваш на метал-въздушната и продължаваш да караш.

Втората е по-слабичка, както стана дума, което вероятно ще се отрази на динамиката на колата. Ускорението едва ли ще е като с основната батерия, но пък ако в нея си имаш ток винаги можеш да превключиш обратно за повече тяга.

Има и още възможни варианти, като двете батерии да се допълват (отново в стил системата на Volt/Ampera, но при Tesla си само на ток), както и метал-въздушната да зарежда литиево йонната при нужда.

Но за кой електромобил я планират? За предстоящия Model E, дето ще е по-евтиния им масов електромобил, нали се целят в около 300 км пробег и цена около 30к? Не че не му пасва такава батерия за 650 км пробег, едва ли някой ще я откаже, ако цената на колата не се завишава... Просто някак малко по къмто второто поколение Model S ни бие тази работа. Или да е за SUV варианта – Model X?

Така или иначе щом вече са я подкарали има голяма вероятност през 2015-та вече да се вгражда в каквото преценят. На 300 км поста във Facebook страницата имаше доста положителен отклик, та какво остава за 650 (км)? Взимаме ги още как, нали?

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 3018 пъти Последна корекция Петък, 20 Септември 2013 13:48
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.