Батерии (70)

С 'Батерия 500' IBM ще промени сектора 'Електромобили'

Един от най-големите недостатъци на електромобила е ограниченият пробег - постоянно безпокойство на водача, дали е заредена батерията, за да достигне до крайната цел на пътуването. Сега IBM твърди, че е решен основният проблем, който може да доведе до създаването на батерия, с потенциал за 800 километра пробег, а това вече абсолютно противопоставя електромобилите с повечето стандартни автомобили.

Кои са най-подходящите батерии за електрически коли

Те още не са дошли, пък вече да им търсим заместник (на част от компонентите на електромобилите), ще кажете... Така е, но това не пречи на множество изследователски екипи по света да работят усилено за намиране на нови по-ефективни решения и ако трябва да се хванем за заглавието - литиево-йонната батерия не е нещо ново и очевидно нагласите са далеч да не се разчита само на тази технология. Разбирането, че не-възобновяемите източници на енергия, които задвижват нашите превозни средства, не са вечни и осъзнаването на факта, че тяхното използване предизвиква непоправими щети на околната среда, е движеща сила на електромобилната кауза. Електрическите коли са измислени преди тези с вътрешно горене, но след като петролът измества електричеството от автомобилостроенето, личните електромобили меко казано определено не се радват на особен прогрес. Някога бензиновият двигател измести електромотора със своята мощност, но в наши дни технологичните проучвания доведоха до значителен напредък на системите за електрическо задвижване при леките и лекотоварните превозни средства. Постоянното покачване на цените на горивата е допълнителен стимул за търсене на алтернативи и на пазара вече има хибридни коли на нормални цени, осигуряващи адекватна производителност, сравнима с тази на конвенционалните превозни средства. Да видим обаче какво има 'под капака' на сегашните електромобили и какво може да се подобри там...

BMW ActiveHybrid3 и ActiveHybrid5 на гости в Детройт

Детройт е далеч от нас, но на тамошния автосалон ще бъдат демонстрирани новите BMW ActiveHybrid серии 3 и 5. Супер популярните у нас серии на германския концерн обаче няма да се движат с родни батерии - за производството им ще бъдат използвани литиево-йонни клетки на американската компания A123 Systems, която прави батерията и на супер луксозния електро седан Fisker Karma. BMW все оставя нещо и за себе си, със сглобяване на самата батерия по свой начин. И двата модела използват сходна задвижваща система и ще се продават на различни пазари през тази година...

Chevrolet Volt с модификации на бетерията за предотвратяване на пощар след тежка катастрофа

Отдавна следим развитието нещата около няколко случки с батерията на Chevy Volt, последвалите разследвания и съответно работата по пакет от модификаци за предотвратяване на евентуален пожар. Последната информация по въпроса дойде вчета от GM, която обяви, че стартира инициатива за "удовлетворение на клиентите", в рамките на която около 12,400 броя {tooltip}Chevrolet Volt{end-link}Електромобил с удължен пробег{end-tooltip} ще бъдат модифицирани (става дума основно за батерията, разбира се), с цел да се намали вероятността от запалване на батерията дни или седмици след силна катастрофа. Подобрението в безопасността има за цел да предотврати потенциално изтичане на охладителна течност след тежки инциденти, което може да доведе до късо съединение и последващ пожар в повредената батерия...

Най-големият завод за литиево-йонни батерии в Русия - ЛИОТЕХ

Южна Корея. Мичиган. Япония. Ами Русия?

Това са някои от световните литиево-йонни центрове и последният "участник" в този списък печели място в него благодарение на новината, че "най-големият завод за производство на литиево-йонни батерии" току отвори врати в Далечния Изток на Русия...