Батерии (70)

Технологиите при електромобилните батерии се подобряват постоянно

Ахилесовата пета на електромобилите продължават да са батериите, чиито технологии все още не са преодолели, да ги наречем така, някои притеснения. За да се предотвратява натрупването на вътрешно съпротивление в литиевите батерии, което постепенно намалява техния капацитет и жизнен цикъл, например, се използват органични серни съединения...

Супер тънката батерия на Tesla Model S

С какво свързвате марката Rolls-Royce? Бас ловя, че не е със самолетни двигатели, макар че с точно с тях е свързана основната дейност на компанията. Ами Panasonic? Сигурно в съзнанието ви изниква някой голям плазмен телевизор или пък DVD устройство. ОК, да, и онези малки батерии, които поставяме в дистанционното управление на телевизора... Иначе казано, едва ли японският гигант ви напомня за електромобилни батерии, но както и при RR, и тук имаме изненада за вас - накратко казано, тези дни Tesla Motors обяви, че нейният спортен електрически седан Model S 2012 ще използва литиево-йонни клетки от Panasonic за своя комплект батерии...

Контрол при производството на батерията на Chevrolet Volt

Според Албърт Лам от Detroit Electric, батериите представляват около 54% от производствените разходи за една електрическа кола, 26% отиват за задвижващата система и останалите 20% се изразходват за производството на купето. Накратко, тези стойности насочват Лам към разработката на три потенциални стратегии за намаляване на разходите: намаляване на цените на батериите, намаляване на цената за производство на всяка кола и намаляване на разходите, свързани с инфраструктура, които се добавят към цените на електромобилите...

Батериите на електромобилите са защитени, но има с какво ги 'поглезим'

Електрическите коли все още далеч не са масово популярни, но пък и за да станат някой трябва да ги популяризира. С точно такова нещо сме се заели ние в eCars.bg и то с най-голямо удоволствие, за да ви помогнем, когато дойде момента да обмисляте покупка на електромобил, да сте в състояние бързо да вземете информирано решение, използвайки събраната от нас информация. Поредната порция потребителска помощ имаме възможност да ви представим благодарение на усилията на колегите от Plugin Cars, които показват на загрижените за живота на електромобилните батерии хора как да удължат техния живот максимално, с практични съвети за употреба и поддръжка. Както и при всяко друго устройство, начинът на използване определя производителността и издръжливостта, така че батериите на електромобилите не правят изключение и ако следвате указанията в тази статия, когато някой ден решите да продавате първия си електромобил, офертата ви хич няма да е лоша и 'болна'. Не че има от какво толкова да се притеснявате - в момента Nissan и General Motors, например, дават осем години или 150,000 км гаранция на батериите на произвежданите от тях електрически коли, но не пречи да сте информирани за по-ефективно използване и поддръжка. Хвърлете едно око на тези съвети, но ако в оригиналното ръководство на потребителя пише нещо различно, разбира се, придържайте се към заводските препоръки...

Кафявите водорасли - потенциална 'капацитетна бомба' за литиево-йонните батерии

Литиево-йонните батерии могат да съхраняват до 10 пъти повече енергия на клетка, ако вместо графитни се използват силиконови аноди. Но производителите не използват силикон, защото анодите от този материал деградират бързо със зареждането и разреждането на батерията.

Изследователски екипи от Технологичния институт на Джорджия и Университета Клемзън смятат, че може би са открили съставка, която ще позволи използването на силиконови аноди - обикновено свързващо вещество и хранителна добавка, извлечена от водорасли и използвана в много домакински продукти. Интересното е, че според учените този материал може не само да направи литиево-йонните батерии по ефективни, но и по-чисти и евтини за производство...