Батерии (70)

По-лека и по-здрава опаковка на батерии за електромобили за масово производство

Технологиите за захранване и задвижване на електромобили се развиват стремглаво, от подмяната на батерии, през различните технологии за тяхното изработване, до бързите зарядни станции и т.н. Множество изследователски институти работят в тези направления и сред тях е екип от учени от Fraunhofer, който е заменил кутията, в която се вграждат литиево-йонни батерии в изключително лек компонент. Експериментът не само намалява теглото на опаковката, и осигурява висока защита при удар, но за първи път досега може да се произвежда масово...

Подмяна на батерия на Renault Fluence Z.E. в сервизния център на Better Place в Копенхаген

Какво ви говори името Better Place? Ако сте чели нашите статии, знаете. Ако все още не сте попадали на него - това е пионерната компания на Шай Агаси, която започна изграждане на центрове за бърза подмяна на батерии на електромобили. Първият в Европа беше изграден в Дания, а Better Place вече получи своя патент (7,993,155), разработен от Йоав Хайчал, Гани Хехуда, Тал Агаси, Ход Хасарон, Израел и Шай Агаси, САЩ, за "система за електрическо свързване на батерии към електрически превозни средства."

Батерии за електромобили от литиево-въздушен тип ще се разработват с два нови проекта в Германия

 

В началото на месец юли, бяха задвижени два проекта от Центъра за разработване на батерии (MEET), обединяващ екипи на университетите в Мюнстер и Вестфалия, в Германия. Целта е разработването на средносрочен план за развиване технологията на батерии за електрически превозни средства, които са с много висок капацитет за съхранение на енергия.

Литиево-йонна батерия

Краят на една батерия: закономерно и познато. В телефони, лаптопи, камери и сега електрически коли, този процес е мъчителен и - ако сте късметлии - бавен. Няма такова нещо като мъчителна и бавна смърт - но всъщност при батериите от наша гледна точка има, защото покупката на нова батерия се отлага във времето, ако агонията на старата е по-дълга (стига нивото й на производителност да е все пак приемливо). С годините, литиево-йонната батерия, някога захранвала машината ви с часове (дори с дни!) ще започне постепенно да 'издиша" откъм капацитет [за задържане на заряда]. В крайна сметка ще се стигне и до покупката на нова и някой известен собственик на компания може да отнесе някоя и друга ваша псувня, но ако се замислите, горката батерия просто си има жизнен цикъл и не е направена да ви служи вечно...

Ново приложение за втори живот на използвани батерии от електромобил Nissan LEAF

Електромобилите са превозни средства, които предполагат многостранен подход към различните технологии и понятието рециклиране и в тази връзка Nissan разработват план за даване на втори живот на батериите на електромобили в индустрията за производство на електроенергия.

Когато конвенционалните автомобили достигнат края на 'живота' си - след злополука, щети или просто предел на амортизация или иначе казано старост, основните им компоненти обикновено се претопяват за скрап...