Става дума за група учени от Улсканския национален институт по науки и технологии, финансирана от министерството на образованието, науките и технологиите на страната за разработване на много по-усъвършенствана от сегашните технологии за презареждане на конвенционални батерии. Последните използват прахообразни материали от наночастици, за да формират наситената многопластова структура, която съхранява и отдава енергия. Новата батерия ще използва същите материали от наночастици, но те ще бъдат във формата на разтвор, съдържащ графит, който по-късно ще карбонизира, формирайки наситена мрежа от проводници през електродите на батерията. Хм, ето защо наскоро в интервю за cars21 групата шефът на Northern Graphite Грег Бауис казва, "Няма разпространение за електромобилите, без достатъчно доставки на графит..."
ОК, но кое е различното в батерията на южнокорейските учени? Това, че с тяхната технология всички електроди на батерията могат да се зареждат едновременно, докато електродите на конвенционалните батерии могат да се зареждат от най-външните навътре, постепенно. Съответно, с едновременното зареждане на електроди е нужно между 1/30 и 1/20 по-малко време за пълнене на една батерия отколкото сега. Упс! Това е, например, 6 часа разделено на (средния показател) 25 или 360:25 = под15 мин. за едно (стандартно) зареждане догоре. Е, това значи 5 мин за 1/3 батерия. Не звучи ли вече както трябва?
Всъщност, уникалното в това проучване е, че то просто преодолява ограниченията в настоящите литиево-йонни батерии, вместо да търси изцяло нови технологични решения. Разбира се, ще бъдат нужни много допълнителни тестове и в отговор на заглавието вероятно 2-3 години, докато такъв по-оптимизиран тип батерии влезе в производствени електромобилни модели, но това не е всичко. Екипът от учени казва, че следващият етап на разработка е, че "С тази технология се приближаваме много до разработването на спомагателна батерия за електромобили, която ще се зарежда за по-малко от минута."
Хей, казвали сме го и преди, хайде, но няма как да не харесаш това .
От: ZDNet
eCars.bg / Elektromobili.bg