Компоненти (212)

Това е архив на предишната ни категория Компоненти – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

zarezhdane_bmw_i3
В този блог: За малко под 20 минути ще се зареждат BMW i3 и Chevy Spark EV до 80%!

Ставаше и преди, но сега автопроизводителите са доста по-отворени към сътрудничества. В едно такова сега, след няколко дена тестове, инженери от General Motors и BMW се убедили, че DC "Combo" станциите за бързо зареждане от няколко доставчици ще позволяват бързо зареждане на електромобили до 80% от капацитета на батерията за около 20 минути.

Desetki hilyadi zaryadi i do 27 godini jivot, za novite baterii na ZSW
Това ще са електромобилните батерии на близкото бъдеще - голям капацитет и дълга експлоатация.
В този блог: Най-скъпият електромобилен компонент, вече ще оправдава много повече цената си; дори ще надживява самия електромобил...

Нова батерия може да продължи да 'движи' електромобила двайсет и седем години!

Изследователски екип в Германия, е разработил многообещаващ проект на нова, литиево-йонна батерия, която запазва около 85/100 от първоначалния си капацитет след 10.000 цикъла на зареждане.

Elektromobil Chreos, koito zasega e samo proekt
Chreos е само виртуален за момента, но ще изминава 1000 км с един заряд и то при скорост 125 км/ч!

Поне според името. Думата 'хипер', когато се използва в словосъчетание, обикновено се счита за нещо по-голямо и по-добро от 'супер'.

Хипермаркет 'Х' е нещо повече от супермаркет 'Y', например. Или хиперколата с хиляда конски сили Bugatti Veyron, е повече в сравнение със суперавтомобил като Ferrari 458, със 'скромните' 560 к.с.

nissan leaf na dve godini bateria pochti na 100 procenta
Над 55000 км и две години каране и батерията на LEAF си е почти на 100%
В този блог: Как да не загубиш и процент от батерията на LEAF дори след две години здраво каране?

Да минеш 70,000 км за 15 месеца с електромобил и батерията ти загуби само 8% от капацитета си, не е никак зле – браво и на BMW, и Том Малогъни. Но като научиш, че след също не малко километри (и доста на брой бързи зареждания) батерията на един двегодишен Nissan LEAF "е назад" с няма и процент, нещата започват да звучат много по-стабилно...

hakvane zariadni stancii elektromobili
Спец твърди, че сегашните зарядни станции за електромобили се хакват много лесно – Снимка: newsobserver
В този блог: Зарядни станции за електромобили и части от електро мрежи са потенциален обект на хакерски атаки.

Тази тема беше подхваната по време на скорошната Hack in the Box конференция в Амстердам, и тъкмо навреме. Електро колите и зарядните станции за тях все още не са масови, но след 10 години те ще са доста по-разпространени, което неминуемо ще ги направи обект на различни атаки. Ако искаме да предотвратим множество потенциални проблеми в бъдеще, трябва да направим много повече за сигурността сега...