Понеделник, 07 Май 2012 11:40

Инициатива: Как да намалим разхода на гориво – локално и глобално

От
ikonomia_gorivo

Глобалната инициатива за икономия на гориво {tooltip href="http://www.globalfueleconomy.org"}GFEI{end-link}The Global Fuel Economy Initiative{end-tooltip} стартира за втори път тригодишна програма за подобряване на разхода на гориво на превозните средства по време на Международния транспортен форум в Лайпциг и вече си има нов партньр – Международният съвет за чист транспорт {tooltip href="http://www.theicct.org"}(ICCT){end-link}International Council on Clean Transportation{end-tooltip}. Кой е вашият партньор в това начинание? Ъмм, най-вече самите вие – по-леко с педала на газта и си поддържайте добре колите. Защото поведението на пътя на всеки от нас има голямо значение...

GFEI стартира през 2009 г. като партньорство между {tooltip}UNEP{end-link}United nations environment programme{end-tooltip}, {tooltip}IEA{end-link}International Energy Agency{end-tooltip}, {tooltip}ITF{end-link}International Transport Forum{end-tooltip} и FIA Foundation. Първоначалната "50 до 50" цел е до 2050 г. колите в световен мащаб да станат 50% по-икономични, с междинна {tooltip href="http://www.oecd.org"}OECD{end-link}Организация за икономическо сътрудничество и развитие{end-tooltip} цел от 30% подобрение до 2020 г. През 2011 г., GFEI обяви, че "50 до 50" е изпълнима цел с използването на съществуващи рентабилни технологии, при положение че техническият потенциал се използва само за тази цел, вместо за подобряване на производителността.

В текущия работен план GFEI ще продължи да се фокусира основно върху три ключови области: политическа подкрепа, преизпълнение и проучвания/анализи. Целта е да се осигури истинска подкрепа на страните за по-ефективни политики за икономия на гориво, с представяне на пакет от възможни варианти и помощ в разработването на стратегии за справяне с проблема, съобразно местните обстоятелства. В същото време трябва да продължи сериозното усилие за създаване на много по-голям обществен отзвук за проблема с разхода на гориво на местно и глобално ниво със стимулиране на дискусии и произтичащи от тях решения в Европа, САЩ, Китай, Индия и т.н.

Целта на проучванията пък е да се подобри международното разбиране за разхода на гориво и да се използват данни за създаване на модели, с които да се помага на отделните държави за въвеждане на нови програми за справяне с проблемите от високия разход на гориво, специфични за съответните райони. Една от важните цели е да се направи цялостен анализ и да се отчете ролята на тежките превозни средства (камиони), както и на електромобилите, за постигане на набелязаните цели.

На организационно ниво тези неща като че ли изглеждат далеч от обикновения потребител и вероятно на мнозина звучат като "аз какво да направя" или "не зависи от мен". Всъщност е точно обратното – няма нужда да чакаме на фирмено или организационно ниво да ни казват какво да направим, за да подобрим разхода на гориво. Всеки може да си даде сметка за начина, по който шофира, използва служебен автомобил и дори пазарува. Ако може да идете до близкия магазин пеша, направете го – това е форма на спестяване на гориво. Може да карате и служебната кола, без да фучите по улиците. Гоненето на разписание не е оправдание за "газ до ламарината" – действие, което струва скъпо на всички ни – и за здравето, и за джоба. Когато карате, мислете за тези неща и ще се удивите колко голямо значение има това, защото бързо ще разберете колко важно е всеки да даде своя принос за подобрението.

[От: Green Car Congress]

Прочетено 2082 пъти Последна корекция Петък, 27 Декември 2013 14:04
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.