Петък, 29 Април 2011 13:34

Daimler в преговори с Renault-Nissan за горивните клетки

От
Мерцедес вече има модели с водородно захранване

Немският автомобилен гигант Daimler е в преговори с Renault-Nissan относно възможността за сътрудничество в сектора за развитие на горивните клетки.

В интервю за информационна агенция Ройтерс, Томас Вебер - член на управителния съвет за научни изследвания и развитие в Daimler, каза по време на автомобилното изложение в Шанхай, че "горивните  клетки също са част от електрическата технология и в тази връзка има много смисъл да се обединят усилията в тази област"

"Ние сме много напреднали, конкретно в обсъждането на тази тема", добави той.

Успехът на Renault и Nissan в разработването и маркетинга на електрически превозни средства дава на алианса водеща роля спрямо по-голямата част от конкуренцията на "електрическото" поле. Сега изглежда дружеството ще търси водеща роля в разработването на водородни автомобили с горивни клетки чрез обединяване с Daimler - фирмата-майка на Mercedes-Benz и Smart.

така работи водородната клетка

Разходите за изследване и разработване на водородни автомобили с горивни клетки са сериозни и това е една от причините, че все още прототипи и концепции са слабо представени на пазара. Липсата на инфраструктура за презареждане и несигурност спрямо държавната подкрепа за такива превозни средства, също играе роля в спъването на  развитието на технологията. Създаването на партньорства в автомобилната индустрия е от съществено значение - намаляване на разходите и споделяне на риска.

водородна горивна клетка

Renault, Nissan и Daimler вече са подписали сделка за размяна на малки дялове един-друг и заедно да разработят коли, от което се очаква комбинирано спестяване от порядъка на 4 милиарда евро за период от пет години. Вебер заяви, че новата водородна горивна клетка може да стане реалност за масовия пазар до няколко години."Технологията е налице - през 2015 г. късно ще започнем обема на производството", каза той.

Източник: lavoixeco.com ; eCars.bg

Прочетено 2012 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 23:02
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.