В този блог: VW пусна e-Golf в Германия – 10 сек. от 0-100 ускорение и до 190 км пробег.

Очаквахме го, но без особен шум, просто ей така, разбираме, че електрическият VW Golf, наречен с краткото e-Golf, вече се продава в Германия и базовата цена е €34,900. Честито, сега една от най-масовите коли в Европа върви и на ток...

В този блог: Tesla Motors действа по нови бързи зарядни, дето да се справят с повече електромобили наведнъж.

"ОК, ама кажи ми какво правим като станат повече електромобилите? Дори и на бърза зарядна ще има да си чакаш!" Този въпрос не е като да не го виждам от време в коментари под блогове в eCars.bg. Има си резон, защото засега дори бързото зареждане си взима половин час. И като са малко станциите, а много колите, ей ти потенциална беля...

В този блог: На шуко кабела на ZOE му викат авариен, ама ние май ще си му викаме стандартен.

Виждам, че на германския Renault Z.E. сайт сред опциите за зареждане на Renault ZOE вече има и кабел с обикновен щепсел. Супер, викам си, най-после, че досега имаше само кабел със 7-пинов Mennekes щепсел в двата края. То има причина да е такъв – зарядното на ZOE е супер мощно (43 кВ), та обикновено шуко няма как да се справи на такава мощност...

В този блог: Тест му е майката – пробваш, засичаш и виждаш точно колко ти е по-евтино и по-чисто с електро кола.

Като видиш лепенка 0 грама CO2 на някоя електро кола и в най-добрия случай се чудиш "Как става това?". За нула не зная, но поне докато си карам електро колата от нея не излиза нищо. Ако има нещо мръсно, то може да идва от тока, с който зареждаш. Ако е чист, вече става интересно, а според личното откритие на хора от Космическия център Кенеди – много интересно...

В този блог: KIA се включва в предлагането на електромобили от есента на 2014 със Soul EV.

Корейският електромобил ще се предлага първо в щатите като модел 2015, което означава, че трябва да излезе на пазара в третото тримесечие на настоящата 2014 г. За Европа още не знаем, но поне данните на колата са малко по-обещаващи от тези на други сходни електромобили...

В този блог: През 2014 г. вече е възможно да пътуваш на дълго и в сурова зима с електромобил.

Поне в случая с Tesla, това дори е безплатно. Но и платено да беше, пак излиза три пъти по-евтино. И стана за три дена – два Tesla Model S електромобила изминаха разстоянието от Лос Анджелис до Ню Йорк за 76 часа...

В този блог: Само една бърза зарядна станция увеличава значително електромобилния трафик.

Новината, че Nissan вече има инсталирани 1,000 бързи зарядни станции (CHAdeMO) из Европа (#1000 е някъде в Съри, Англия), е чудесна за електрическата мобилност. Още по-чудесна би била новина някое от устройствата между #1000 и #2000 да е в България...

В този блог: Ако си имаш гараж за електромобила, вероятно и ти ще мислиш така.

За първите ЕМ потребители е различно – повечето хора, купили още сега електромобил имат възможност да си го зареждат. Затова и след няколко години тестове с MiniE и ActiveE не ми е чудно, че от BMW идва мнение от типа: "Обществената инфраструктура всъщност въобще не е толкова важна, защото повечето хора си зареждат у дома"...