В този блог: Електромобилите на Спиди – какво е да си 'куриер на ток'?

Отзивите от първа ръка за електромобили са още кът в България. Но това започва да се променя и вече имаме какво да споделим по въпроса – впечатленията на "електрическите" куриери на Спиди за новите им возила...

В този блог: Избирам електромобил за есента и искам да ти покажа какви са вариантите сега.

Какъв електромобил може да си купиш през лятото или есента на 2014 г.? Зная, че има хора в България, които се интересуват живо от отговора на този въпрос и затова намирам за полезно да представя наличните сега марки и модели, както и някои предложения, които ще се предлагат от есента...

В този блог: Една българска видео обиколка с BMW i3 и първи кратки впечатления от електромобила.

Този път е за кратко, но и това ни идва много добре, като се има предвид, че BMW i3 още не е пристигнал в България. През октомври 2013 г. в Мюнхен не получихме възможността да тестваме електромобила, но пък като има човек чудесни приятели, нещата се получават – Емо и Аши отново направиха видео за eCars.bg, сега с едно BMW i3 кръгче из Болоня...

В този блог: Volkswagen Passat плъгин на пазара от края на 2014 г., но изцяло електрическият ще е важен!

Избрах марката и модела произволно – просто ми трябваше супер известна и масово използвана кола за този пример. А примерът е за това, че "виждаме" нещата чак когато се появят в доказалото се. Кой пък може да ни вини?...

В този блог: Първият електрически самолет на Airbus развива 250 км/ч, лети тихо и без вибрации.

Този малък самолет на снимката се казва E-FAN. Не е първият електрическия самолет, но е началото на една нова ера за гиганта Airbus. Това е първият експериментален електрически самолет на компанията, чиято цел с навлизане в света на електро технологиите, е да започне да намалява огромните количества вредни емисии от пътническите полети...

В този блог: Едно е да ти говорят за електро кола, друго е да я подкараш.

За да караш електромобил сега, е нужда промяна в стила на шофиране – въпросът е колко хора са склонни към това? Като сме свикнали да караме бързо (и не особено ефективно) как може да ни пасне електромобил с реален пробег около 120 км? Да не говорим, че за да е такъв пробега по магистралата трябва да караме с под 100. Всичко това вече е обект на ожесточени дискусии из нета...

В този блог: Трудно е, но не трябва да се отказваме – на електромобилите е нужна силна подкрепа и постоянно подобрение на технологиите.

И за това се работи – един пример е сключеният на 21 май между Renault Group и LG Chem меморандум за разработка на следващо поколение батерии за електромобили с по-голям пробег. В документа не се споменават точни параметри за увеличаването на пробега и по-добре да не се поставят ограничения. От коментари по мрежата все пак става ясно, че следващата цел е пробег от 300 км...

В този блог: Версията с бензинов генератор е по-тежка и това намалява електрическия пробег, но увеличава общия.

Разликата в пробега на двата варианта на BMW i3 е съществена – изцяло електрическият вариант осигурява с 15 км повече, а този с малък бензинов двигател на свой ред дава 125 км до 150 км отгоре, след изчерпване на тока в батерията...