В този блог: Двете допълнителни седалки в багажника са за деца и дори с тях Model S е 5-местен по документи.

Това само по себе си обяснява невъзможността за приспадане на ДДС, но до тази информация достигнахме след кратко проучване. Нещата тръгнаха от там, че ни потърсиха от Добрич за съдействие по поръчка на Model S и един от въпросите беше да се установи дали за 7-местната версия се приспада ДДС...

В този блог: Доброто старо динамо преобразено в кит за електро задвижване на велосипед.

В България има избор от е-байк китове и лесно можеш да си поръчаш да ти сглобят електро колело. Велосипедите на ток са основно два вида – педелек и е-байк, но ето че откриваме и трети вид...

В този блог: Електрическите превозни средства имат още една допирна точка с мебелния гигант.

Вероятно няма да видим на пазара електромобил от ИКЕА, но в много от големите вериги се продават велосипеди, защо да не е и в ИКЕА? С малката подробност, че електрически велосипед става дума за електрически...

В този блог: Chevrolet Spark EV 2015 с 39 кг по-лека батерия от модел 2014.

Вчера се случи пак да гледам един от епизодите на Космос по NatGeo TV – този, в който става дума за оловото. Използвали са го в огромни количества и в древен Рим, а в средата на миналия век компании като General Motors са прикривали вредното влияние на отровните изпарения от оловния бензин върху хората. Вече отдавна не караме с такъв, а днес GM произвежда и електромобили и дори ги подобрява бързо...

В този блог: BMW i3 е супер динамична кола, но с пробег от около 130 км икономичният режим на каране може да ти е много полезен.

Имаме първо видео кръгче с BMW i3, направено в Болоня от нашия приятел Емо и докато нагласяме клипчето и изчакваме още някои детайли, решихме да направим един блог за еко режимите на i3, че ни стана интересно как работят след отзива на Емо за колата. Според него, ECO PRO режимът не спъва колата откъм мощност, а просто "разтегля" ускорението. Ограничения обаче има, а в "плюсовия" вариант, макар и да не му отива на името – сериозни...

В този блог: Не си приличат много, но някои хорат намират за интересно да сравнят Tesla Model S P85 и BMW i3.

"Отворена работа" са тези двете – BMW i3 като седнеш отпред, с цялото това широко пространство и смелостта на BMW с новаторския дизайн, а Tesla Model S с това, че е създадена от много отворени хора, дръзнали да поставят 17" екран вместо централна конзола. Как ни хрумна да ги сравняваме? Едно Youtube клипче с такова неангажиращо потребителско сравнение ни хвана окото, точно с това, че на някой му е хрумнала идеята да сравни тези два доста различни електромобила...

В този блог: Според ADAC при тази скорост Tesla Model S харчи почти 32 кВтч/100 км.

Колата една и съща, пък такива разлики – в Америка отчитат 20% по-нисък разход на Tesla Model S P85, отколкото ADAC в Европа...

В този блог: Ако се продават повече "чисти" i3, явно пробегът е достатъчен, ако REx, значи хората търсят повече.

Официално пробегът на електрическия i3 е закован на 130 км в щатите. Пак так небезизвестният ресторантьор от Ню Йорк, Том Малогъни, очаква своето BMW i3 REx, след като участва с години в тестовите MINI E и BMW ActiveE програми. Според Том, от продажбите на двата вида i3 зависи с колко пробег ще са следващите BMW електромобили...