Неделя, 11 Септември 2011 15:29

Всеки грам е важен – Opel Ampera с по-тънкостенен ауспух

От
Eberspr?cher ActiveSilence®

Леките конструкционни идеи започват да навлизат все повече в автомобилната индустрия и за това има съвсем основателна причина – всеки свален грам от теглото активно спомага за намаляване на CO2 емисиите. Множество компании работят по проекти в това направление и една от тях е германската Ebersp?cher, която помага на автопроизводителите с интелигентни технологии за олекотени конструкции. Като един от водещите доставчици на системи за автомобилостроенето, базираната в Еслинген компания ще демонстрира новаторски решения в Зала 8, Щанд А33 на IAA64 - Автосалон Франкфурт 2011. Всички това има логична връзка със заглавието - просто метнете едно око на статията...

"В бъдеще, комбинация от различни аспекти ще осигурява прогрес в развитието на олекотените конструкции за изпускателната система с изцяло нови концептуални подходи, сред които намаляване на дебелината на стената на тръбните модули и използването на алтернативни материали", обяснява Томас Нординг, шеф на Ebersp?cher Exhaust Technology Center of Competence. По време на IAA Cars, ръководената от него водеща световна компания ще покаже успешно внедрени нови прототипи и серийни продукти.

Повратна концепция в компактен дизайн

Един от акцентите в проучването на компанията е компактни изпускателни системи за предно монтирани двигатели с поместване на всички функционални модули в двигателния отсек. Преди няколко години, Ebersp?cher произведе подобна система за малки коли със задни двигатели и заложи нови стандарти в намаляването на конструктивните размери. Сега, компанията от Еслинген прилага тази новаторска концепция за предно-монтирани двигатели. Ключът е в спестяващата пространство и материали инсталация на системата. Тъй като функционалността е концентрирана в един модул, вече няма дълги свързващи тръби под пода на автомобила. Това прави системата значително по-лека – при четирицилиндров двигател и сравнение със серийно произвеждан модел, е възможно 40% намаляване на теглото. От своя страна това отваря свободни пространства: заради оперативните температури и движенията на тръбите, при конвенционален дизайн други компоненти трябва да бъдат монтирани на значително разстояние.

Новаторски подход за зареждаемите хибриди и намаляване на двигателния обем

Компактната изпускателна система е особено подходяща за употреба при концепции с три- и четири-цилиндрови двигатели с намален обем. Поради намаления брой цилиндри тя може да се интегрира лесно в иначе претъпкания двигателен отсек. Новата изпускателна система на Ebersp?cher осигурява и сериозни предимства за концепции с алтернативно задвижване като зареждаемите хибриди. С липсата на изпускателни тръби под пода се освобождава ценно пространство за батерия или инсталация за супер бързо индукционно зареждане.

Системата има и допълнително предимство - по-тиха е: Акустичните стандарти, особено при Otto двигатели, са по-взискателни и заради намалената дължина на изпускателната система се използва ActiveSilence® технологията на Ebersp?cher. От техническа гледна точка, ActiveSilence® е базирана на анти-звуковия принцип: чрез високоговорители от нежеланите звукови вълни се произвежда огледално обърнат образ. Ако тези вълни, насочени в обратната посока, се насложат точно една върху друга, те се елиминират взаимно. Използвайки тази система, обратното налягане на изгорелите газове може да се намали с до 75 процента в сравнение с конвенционалните технологии. Освен това, компонентът има предимство и със своя дизайн: новия тип шумозаглушител е с до 60 процента по-малък обем и с до 40 процента по-ниско тегло от традиционните системи.

Възможно най-тънко и леко: Намаляване на стенната дебелина

Ebersp?cher ще демонстрира как дебелината на изпускателната система, и от там теглото й, може да се намали използвайки серийната производствена система на Chevrolet Volt и Opel Ampera: електро колите, оборудвани с двигател с вътрешно горене за удължаване на електромобилния пробег или т. нар удължител на пробега. За целта, компанията от Еслинген е разработила теглово-оптимизирана изпускателна система. Катализаторът, централният шумозаглушител и тръбите са разположени стандартно, а по-ниско тегло на системата се постига с намалената употреба на материали. Тръбите са дебели само милиметър при стандарт от 1.2 до 1.5 милиметра, в резултат на което може да се спести до 20 процента от теглото в сравнение с традиционно използваните тръби. "В изпускателната система за Chevrolet Volt, ние успяхme да намалим до минимум дебелината на тръбната стена, оптимизирайки максимално издръжливостта", казва Томас Нординг. "Ebersp?cher е също така доставчик на същата система, която се използва в производството на очаквания по-късно тази година на пазара Opel Ampera".

Сега знаете една идея повече за технологията на Opel Ampera, макар в случая да става дума по-скоро за такава, свързана директно с бензиновия двигател на колата. Така или иначе това е агрегатът, който с изгаряне на минимално количество гориво ще осигурява ток на вашата Ampera батерия и знаейки, че изпускателната му система е максимално оптимизирана, имате още един повод да разглеждате Ampera като работеща система, в която са положени много усилия за подобряване на ефективността с оглед максимална близост и до природата, и до разглезените ни автомобилни навици.

eCars.bg с материали от IAA прес съобщение

Прочетено 997 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 11:41
JACtest

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.