Вече знаеш, че Mercedes ще поставя "знак" Electric Drive на всичките си електрически модели. За отколешната германска автомобилна битка пък няма какво да ти напомняме – тук просто BMW отвръща с eDrive – концепция, позната от BMW i8, която за първи път ще се използва в модел на основната марка BMW, защото BMW i отделна марка на компанията, и подобно на решението при Mercedes, в бъдеще ще бъде емблема на всички BMW електромобили, включително хибриди. eDrive обединява всички компоненти на задвижващата електрическа система – електромотор, разработен от BMW, литиево-йонна батерия и интелигентна система за тяхното управление.
С Concept Active Tourer BMW представа нова за марката задвижваща концепция – 3-цилиндров, 1.5-литров бензинов двигател, който НЕ задвижва задните колела. Упс, това ще го повторим, но "наобратно" – BMW представя модел с ПРЕДНО ЗАДВИЖВАНЕ! Сам по себе си този факт прави идеята много интересна и тук BMW подхожда като някои други автопроизводители, като ще използва синхронния електромотор за самостоятелно задвижване на задните колела. ОК, за успокоение на по-консервативните фенове на BMW – все пак ще има и задно задвижване.
Мощност и разход
Следващата важна информация е тази за мощността – 140 кВ (190 кс) комбинирано от двигателя и електромотора, с дежурната добавка, че BMW Concept Active Tourer ще се държи доста спортно, ще харчи много малко и това, разбира се, означава ниски CO2 емисии. С тази комбинирана мощност ускорението от 0-100 км/ч става за под осем секунди, а максималната скорост от 200 км/ч е доста над разрешения у нас лимит. Колко точно е това "харчи малко" казано по нашенски? Информацията гласи – под 2.5 л/100 км и под 60 г/км CO2. Това предстои да проверим, когато някой ден моделът излезе на пазара, защото има и едно такова понятие като еквивалент на бензинов разход при електромобил в цялата тази схема, с което ще се радваме да се запознаят повече хора.
Електромотор
Корпорации като Continental, която е известна най-вече с производството на гуми, навлизат много сериозно в електромобилния сектор с различни компоненти и системи. Но в случая с Concept Active Tourer, и по-точно с електромотора, BMW решава да тръгне по свой път, с "вътрешна" разработка. Нали ще поверява точно на този агрегат задвижването на задната ос...
Пробег
Ако техническата плямпаница постепенно убива интереса ти, да ти кажем за следващия важен елемент – пробега. BMW казва, че с изцяло заредена батерия Concept Active Tourer ще изминава над 30 "електрически" километра. Силата на електромотора може да се използва и в "бензинов" режим, за допълнителен "тласък" при задминаване, например, и определено ще дава такъв, заради доста приличния въртящ момент на електрическия агрегат от 200 Нм.
Батерия
Литиево-йонната батерия на BMW Concept Active Tourer може да се зарежда от обикновен (заземен) битов контакт. Разбира се, налице е регенерираща система, която зарежда батерията с допълнителна енергия – докато електромоторът автоматично рекуперира енергия при задната ос при намаляване на скоростта, високоволтов генератор, свързан с бензиновия двигател, добавя ценни електрони в батерията при необходимост.
ECO PRO режим на шофиране
ECO PRO режимът е полезен с това, че може да дава съвети и е свързан с навигационната система. Според маршрута и твоя стил на шофиране, ECO PRO режимът дава информация как да стигнеш до определена дестинация, например, с най-нисък възможен разход на гориво. С тази система се задават функции като предупреждение от типа на "Отпусни педала за ускорение", ако предстои остър завой или отсечка с ограничение на скоростта, и не можем да видим предварително това. Асистентът взима предвид такива елементи като завои, застроени зони, кръстовища и магистрални изходи.
В ECO PRO може да активираш и "плъзгане" на две нива между 50 и 160 км/ч. Системата деактивира изцяло бензиновия двигател при скорости до 125 км/ч и го отделя чрез съединител от задвижващата система при скорости до 160 км/ч, за комфортно шофиране с предварително уловена и съхранена кинетична енергия.
Дизайн и интериор
В това направление също има новости като панорамния покрив, който дава осигурява уникално осветление през тавана по цялата му дължина и желаното ниво на осветление и температура се постигат с едно натискане на бутон - затъмняване до степен да се чувстваш комфортно само със слънчеви очила или изцяло осветено за пълно усещане на пространството отгоре. Това се постига с електрически импулси, които променят молекулярната структура на стъклото и нивото на пропускане на светлината през него.
Арматурното табло също не е стандартно (учудващо за BMW) и вместо познатите кръгчета пред теб ще има инфо дисплей като на Opel Ampera, но с размер 10.25 инча (26 см).
BMW Concept Active Tourer си има и последно поколение многоцветен Heads-Up Display, който прожектира всичката важна информация на предното стъкло, около нивото на очите ти. Наситеността на лъчите се напасва автоматично към околната светлина, а дневният и нощният дизайн са като на арматурното табло. Можеш да си прожектираш не само текущата скорост и ограниченията, но и забраните за задминаване. Е, в България не знаем как точно ще се използва тази функция, но около Concept Active Tourer тепърва ще има да се изясняват и други неща.
И както винаги, нашата идея е да ти представяме само полезни и ефективни материали и ако намираш този за такъв, можеш да го споделиш с приятели във Facebook или да ни кажеш какво мислиш за новата зареждаема хибридна идея на BMW в коментарите отдолу.
eCars.bg / Elektromobili.bg