BMW и Mercedes-Benz на безжичен ток

Технологии
В този блог: Съвместно безжично зареждане на електромобили за BMW и Daimler.

Промяната, която идва с електромобилите е такава, че сега дори най-конкуриращите се автопроизводители работят заедно за развитието на електрическата мобилност. В случая говорим за BMW и Daimler, които обявиха, че разработват съвместно индуктивна система за зареждане на техните електромобили...

Те нещата в тази посока вървят някак паралелно, защото и Toyota наскоро демонстрира технология за безжично зареждане за следващата версия на Prius плъгин хибрида. Toyota използва технология на WiTricity и макар да имаше такива индикации и за BMW, баварците всъщност може да работят с Daimler по собствена система.

За BMW знаем, че работеше със Siemens по ускорено (кабелно) зареждане, с което батерията на електромобил да се пълни за 10-15 минути, но след анонса на разработката не сме попадали на повече информация за нейното развитие. Като се сещаме обаче, че Siemens си продаде електромобилния бизнес (най-общо казано), ето че BMW очевидно си търси други партньори.

А безжичното зареждане е много удобно нещо и е чудесно, че големите вече работят сериозно по внедряването му в електромобили. Зарядните станции с кабели са си ОК, но за обществено ползване си имат някои недостатъци. За домашно зареждане или на фирмения паркинг, когато се използват от ограничен кръг хора – нещата са различни (по-чисти най-малкото). Затова вграждането на зарядни предаватели за безжично зареждане в настилка, или по съответните други начини, би улеснило много общественото зареждане. Още повече като се има предвид последните подобрения при WiTricity, с които вече не се налага прецизно паркиране на колата върху предавателя, за да може да заработи системата.

sistema_bezzhichno_zarezhdane_bmw_elektromobil

Един от недостатъците на безжичното зареждане пък са по-големите загуби от преноса на електричество, в сравнение с кабелите. Не е нещо фрапиращо, но не всеки е склонен да преглътне десетина процента загуби, които обикновено се получават при зареждането по индуктивен път. Но с общите усилия за подобряване на технологията, тези загуби със сигурност ще бъдат намалени.

Ще трябва и още един показател да се подобри. В момента системата, върху която работят в BMW, е ограничена на 3.6 кВ, което е два пъти по-бавно от скоростта, с която BMW i3 се зарежда с кабел. В прес съобщението на BMW се казва, че компанията работи за увеличаване на мощността до 7 кВ, което потвърждава казаното отгоре, че усъвършенстването на технологията не е далеч.

bezzhichno_zarezhdane_mercedes_benz

И накрая, но не на последно място – вандализмът към зарядните станции е нещо, което ги прави уязвими. Дори в щатите вече се намират хора, които режат скъпите медни кабели, а самите зарядни устройства не са защитени от зловредни намерения. Не че не може да изкопаеш от асфалта вграден предавател, но със сигурност там е по-защитен от подпийнали хора или любители на метала.

Това е – вече има индикации, че в един момент BMW i3 (и следващите електромобили на компанията) ще имат опция за безжично зареждане.

От: BMW i3 блога на Том

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения