Точното време за 90 кВтч батерия

Електромобили
В този блог: Tesla ще може да тества новата 90 кВтч батерия точно навреме за идването на Model X.

Сред новите Model S добавки вероятно най-много шум се вдига около "Ludicrous mode" ускорението от 0 до 100 км/ч за 2.8 сек. Това "подобрение" спрямо 3.2 сек в сегашния P85D ми прилича на нещо като поредния удар на Мъск в стил "Три е малко ли? Ето ви две [секунди]"!...

Безспорно ще си изиграе супер роля откъм имидж това със секундите. Нещо друго обаче намирам за много по-важно. Даже са две:

  • Цел: Задвижващата система да издържа 1 милион мили; и
  • 5% повече капацитет на батериите всяка година.

Първото звучи като много смела заявка. В блога за новите добавки, пише:

Работейки по целта ни задвижващата система да издържа 1 милион мили, ни дойде идея за усъвършенстван предпазител за батерията.

Елон Мъск

Въпросният предпазител има отношение към новото феноменално ускорение, но да се върнем на задвижването.

Дори да го закръглим здраво надолу, това са милион и половина километра. Сиреч, електромоторът и трансмисията (едностепенна) буквално да не се сменят никога. През 2014 г. Tesla имаше проблеми и подмени доста задвижващи модули, заради елементарна грешка: недостатъчно грес на задвижващ вал. Явно работят много за подобряване на системата, щом се целят в толкова дълъг живот. И това като се има предвид колко много се товари тази система заради тези 3 секунди ускорение.

Като подобряват така надеждността изглежда не смятат да разчитат на продажба на резервни части и сервиз в такава степен (за своя бизнес модел). Струва ми се логично заради ясната заявка на Tesla да се превърне повече в енергийна компания отколкото да е автопроизводител.

Новото POWERWALL направление с домашни и индустриални батерии показва, че вървят натам. И като отварям дума за батериите, стигам до второто: 5% повече капацитет всяка година.

Интересно е, че сега Tesla предлага надстройка на "старите" 85 кВтч батерии до 90 кВтч. Интересно е, защото Мъск, казва, че постигат тези 5% горница с добавка на силиций към анода. Как точно обаче ще става надстройката? Ще правят ли промени по батерията или просто ще я заменят цялата? Мъск обяснява промяната така:

"Променяме химическия състав на клетките за новия пакет като частично използваме силиций. Това е нещо като мини стъпка в посока използване на силиций в анода. Все още сме основно със синтетичен графит, но с времето ще използваме все повече силиций в анода. Външно размерът на батерията ще е абсолютно същия."

Както и да го правят, засега Мъск не препоръчва 5-те кВтч опция струващи $3,000, казвайки, че е по-добре да се изчакат новите батерии с по-осезаема разлика в капацитета. И след като предвиждат по 5% горница всяка година, през 2017 следва да очакваме 100 кВтч батерия.

Но тази 90 кВтч "оферта" идва точно навреме. Model X е само на няколко месеца от излизане на пазара и обявявайки 90 кВтч батерия за S сега, за мен е ясно, че това ще е батерията за X. Както винаги, използват съществуващ продукт, за да тестват някакво подобрение за следващ.

Защото с очаквания по-висок разход на Model X ще му трябва по-голяма батерия, за да прави пробега на лимузината. И вече със 100 кВтч целта ще е над 400 или 450 км.

Важно е да се мисли и за зареждането. Повече капацитет означава повече време на зарядната станция. От Tesla вече са казвали, че работят по 200 кВт мощност на Supercharger станциите, с което дори 100 кВтч батерия ще може да се пълни доста бързо. Предполагам 60-70% за двайсетина минути, но това предстои да разберем.

Тези 5% годишно нагоре означават и подобрения, които ще залегнат в Model 3. Както си развиват технологията до средата на 2017 г. може да успеят да свалят достатъчно цената за капацитет от 60 кВтч, колкото според мен ще е в масовия електромобил на Tesla (за да струва заявените $35,000). След като зарязаха 40 кВтч опцията за Model S не виждам логика да се върнат към нея дори за по-малката кола.

Какви ли изненади ще има около нея?

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Само една поправка - правилната дума е силиций, а не силикон.

Max
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Ето, силицирах го

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари