Пътническите самолетни полети на ток все още са далеч от реалност, но за сметка на това се правят доста тестове и подобрения, които може потенциално да ускорят процеса.

Хубаво е, че все повече автопроизводители започнаха да разработват собствени идеи, с които да търсят решения за оптимизация на своите продукти в сферата на електрическата мобилност.

През 90-те имах колега, който караше стар VW Golf I от 1978-ма. На двайсетина години, голфчето все още пърхаше прилично и една реплика на моя колега се е запазила в съзнанието ми – "Мога да го разглобя и сглобя с по един ключ 10, 13 и 17".

На 28 май около летище в щата Вашингтон е направен успешен демо полет с електрически самолет. Машината е известният Caravan 208B на Cessna, но задвижван с електрическа тягова система от американската компания magniX.

Едното продължава да изпреварва с много другото – зарядните станции и някои техни компоненти са тествани и готови за много мощно зареждане, но електромобилните батерии все още не поддържат такива силни натоварвания.

Мускетарят на Tesla успя да направи неща, които друг не е правил. Едно от тях беше, да нарече една обикновена на вид сграда – Гигафабрика. И ето ти ново (световно) нарицателно. Има и други големи компании, които имат и правят големи фабрики за батерии, но никой досега не се сети да използва силата на имената или думите, за да увеличи мащаба на дейността си отвъд реалния.

Още блогове ...