В доклада си, Pike посочва, че някои хора може да се изненадат от факта, разработването на коли с горивни клетки все още е актуално за множество авто-производители:
Превозните средства, задвижвани с горивни клетки срещат сериозна конкуренция в сферата на "нулевите емисии" от електрическите коли, захранвани само с батерии (BEV - battery electric vehicle). BEV колите се завръщат след разочарованието в края на 90-те. По ирония точно това доведе до първоначалния ентусиазъм около горивните клетки. След като пазарът на електромобили не успя да се развие в края на 90-те, регулатори и авто-производители насочиха вниманието си към горивните клетки.
Старши анализаторър в Pike Research, Лиза Джерам, коментира:
Авто-производителите като Toyota, Daimler, GM, Honda и Hyundai твърдят, че горивните клетки са жизнено важно парче за портфолио от абсолютно чисти превозни средства. В горивните клетки те виждат възможност да предложат кола с нулеви емисии с около 500 км пробег в сегмента на по-големите автомобили.
Според Pike, горивните клетки предлагат решение за движение с нулеви емисии без ограничения за пробега при пътническите превозни средства. Тези предимства са и причината за влагане на около $4-милиарда за преодоляване на предизвикателствата и пред разработката на превозни средства с горивни клетки за индустриална употреба.
Източник: Pike Research през greencarcongress.com