WMO е "влиятелният глас по отношение на времето, климата и водата" на ООН и наскоро организацията установи, че през 2010 г. парниковите газове в атмосферата са били повече отколкото когато и да било от пред-индустриалната ера насам, както и че въздухът се насища с такива газове с по-бързи темпове от всякога. По време на 10-те хиляди години преди старта на индустриалната ера, количествата въглероден двуокис в атмосферата са изчислявани на около 280 части на милион (чнм). Днес показателят е вече 389. Какъв точно е темпът на увеличение в нашето съвремие? През 80-те години на миналия век покачването е било с 1.5 части на милион. През 90-те вече е 2.0 чнм, а за първото десетилетие на новото хилядолетие - 2.3 чнм. По този повод генералният секретар на WMO Мишел Жаро казва следното в изявление:
Влиянието на парниковите газове върху атмосферата вследствие на човешката дейност отново достига рекордни нива. Дори да успеем да спрем емисиите на парникови газове днес – а това е много малко вероятно – те ще останат в атмосферата с десетилетия и ще продължават да влияят на деликатния баланс на нашата жива планета и нейния климат.
Колите и транспортът определено не са единствената причина за увеличаването на количествата CO2, но играят основна роля в това направление. Електрическите превозни средства сами по себе си не генерират CO2 емисии от своето движение и са изключително важна алтернатива за намаляване на емисиите на парникови газове. За да бъдат максимално чисти обаче те трябва да се произвеждат с нови модерни технологии, които генерират минимални CO2 количества и, рабира се, да се зареждат с електроенергия от възобновяеми източници.
Тези неща не изглеждат никак лесни за постигане, но човечеството е доказало, че може да се мобилизира до невероятна степен, когато осъзнава истински необходимостта от това. Е, колко време е нужно на автопроизводителите да започнат да правят сега това, което Nissan прави от вече година - да продава хиляди от своята първа изцяло електрическа кола LEAF? Далеч сме от мисълта, че това е лесна и евтина задача и макар сигналите засега да са все още слаби - вярваме, че с пазарния дебют на доста повече електрически модели през 2012 г. процесът ще се ускори значително.
Нашата роля? С eCars.bg ежедневно ви предлагаме порция електромобилни новини, които да ви държат в течение на развитието на електрическата мобилност. А с новата Национална информационна платформа ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, която продължаваме усилено да изграждане ще предложим и максимално количество директна потребителска информация, ориентирана най-вече към нашия пазар и реалност, без да спестяваме нищо от световното развитие и тенденции.
На 28-ми ноември пък германското и британското посолства заедно с българско училище по политика "Димитър Паница" към Нов български университет организират Конференция за нисковъглеродни инвестиции. Ние ще бъдем на форума, за да научим какви са инициативите в това направление в България и ще ви информираме своевременно.
eCars.bg