Електромобили в бус лентата – замирисва на проблем

Блог
В този блог: Чудесно с да имаш стимул да си купиш електромобил, стига това да не стимулира трафика.

А вече има такъв "проблем". Множащите се електромобили в Норвегия, където тяхното движение в бус лентите е разрешено, вече започват да предизвикват задръствания там. Твърде вероятно е да предизвикват и много недоволство. Все пак на този етап далеч не всички карат електромобили...

Каквото и да си говорим, електромобилите са просто коли. По-тихи са и не изхвърлят газове в атмосферата, но пък са по-скъпи. Затова някои правителства предоставят различни стимули в опит да ги направят по-атрактивни за купуване. Един от тях тръгна най-вече от Америка, но го има и в Европа – възможност да караш електромобила си в бус лентата.

Наскоро обаче попаднах на блог в PluginCars.com, в който 65-годишен норвежец говори за проблема. Човекът притежава Think City и Tesla Model S, но предпочита да изминава 17-те километра от дома си местоработата в Осло с велосипед. И отбелязва, че "това започва да се превръща в проблем, който скоро ще се разрасне". И под "това" има предвид задръстванията, които електромобили образуват в бус лентите най-вече в югозападната част на града.

Естествено, че ще е проблем. Нали е бус лента. Като има коли в нея, автобусите как да минават и да спазват графика? А линейките, които често използват тези празни коридори...?

Винаги съм се чудел точно на този електромобилен стимул и понеже обичам да се поставям на мястото на другия, лесно мога да си представя как биха гледали повечето шофьори на това. Че докато си кесиш в задръстването някой да профучава там където ти не можеш едва ли е приятна гледка. Още повече, ако "връзкарите" са много.

Понижаване на първоначалните цени с данъчни облекчения, безплатно паркиране и/или зареждане – от развитието на нещата в други страни се вижда, че тези стимули вършат работа. Не изглежда и като да пречат директно на нещо, както опашка от електро коли в бус лента. И от това, че тези задръствания вече се случват някъде, можем да извличаме съответните поуки. За да не се получава така, че хЕМ да имаме стимули, хЕМ да ни лазят по нервите.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (3)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Няма как ,в закона пише че електроавтомобилите могат да използват бус лентата до 2017 или докато станат 50 000 броики.Вмомента са малко под 3000.Незнам дали можете да си го представите но бус лентата е около 7-8 км и си караш с 70 а останалите се влачат с 5-10 км/ч.като свърши много рядко има задръстване натътака.Здрав стимул си е.Неостава нищо друго освен да правят още ленти.Пари има трябва само да се реши.

Rumen
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

[QUOTE=Karaivanov:781]Няма как ,в закона пише че електроавтомобилите могат да използват бус лентата до 2017 или докато станат 50 000 броики.Вмомента са малко под 3000.Незнам дали можете да си го представите но бус лентата е около 7-8 км и си караш с 70 а останалите се влачат с 5-10 км/ч.като свърши много рядко има задръстване натътака.Здрав стимул си е.Неостава нищо друго освен да правят още ленти.Пари има трябва само да се реши.[/QUOTE]

Търсих те на фейса да ги обсъдим тия неща, че ето...

[QUOTE=Karaivanov:781]Няма как ,в закона пише че електроавтомобилите могат да използват бус лентата до 2017 или докато станат 50 000 броики.Вмомента са малко под 3000.Незнам дали можете да си го представите но бус лентата е около 7-8 км и си караш с 70 а останалите се влачат с 5-10 км/ч.като свърши много рядко има задръстване натътака.Здрав стимул си е.Неостава нищо друго освен да правят още ленти.Пари има трябва само да се реши.[/QUOTE]

Търсих те на фейса да ги обсъдим тия неща, че ето твоето мнение е друго и исках от първа ръка да разбера дали е вярно това, което казва въпросния човек. Че ми беше интересно как така правят вече задръствания електромобилите в бус лентите в Осло...

Виж още
Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Защо има толкова мн ел коли в Норвегия.Защото има пътни такси за влизане в Осло които са между 7,5 и 12 лв за 1 преминаване.Да приемем че човек живее на 50 км от града.Имаш около 7 литра гориво на ден и 7,5 лв в най добрия случей пътни такси.И се получаваедна добра сума месечно плюс амортизация и др.Тук се намесва така нареченият в Норвегия pendlerbil,демек автомобил за ходене на работа при които нямаш гориво масло и не плащаш патни такси.Със спестените пари си изплащаш колата,караш в бус...

Защо има толкова мн ел коли в Норвегия.Защото има пътни такси за влизане в Осло които са между 7,5 и 12 лв за 1 преминаване.Да приемем че човек живее на 50 км от града.Имаш около 7 литра гориво на ден и 7,5 лв в най добрия случей пътни такси.И се получаваедна добра сума месечно плюс амортизация и др.Тук се намесва така нареченият в Норвегия pendlerbil,демек автомобил за ходене на работа при които нямаш гориво масло и не плащаш патни такси.Със спестените пари си изплащаш колата,караш в бус лентата и зареждаш ток на смешната цена от 80 лв годишно членски внос на над 3000 парко места.И мамунките стават прекалено много и на ти задрастване на елки.

Виж още
Rumen
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения