Готов е коридорът с 8 бързи зарядни между Берлин и Мюнхен

Електромобили

В този блог: BMW, E.ON и Siemens завършиха монтажа на 8 DC бързи зарядни на магистрала A9.

Пътят свързва Берлин и Мюнхен, като инициативата за монтаж на зарядни станции за електромобили е част от рамката "Electromobility Connects" финансирана от германското правителство. С приключване на проекта, Allego GmbH се заема с търговската дейност на станциите...

Устройствата са монтирани на разстояния от макс. 90 километра, което позволява пътуване по един от най-натоварените германски маршрути дълъг над 430 км.

Част от устройствата бяха открити за обществено ползване още през май 2014 г., свързвайки Мюнхен с Лайпциг. С монтажа на последната станция в Десау, коридорът вече стига до Берлин. В съответствие с ЕС Директивата за Разгръщане на инфраструктура за алтернативни горива и стандартизиращата пътна карта на Националната платформа за електромобилност на Германия, всяко зарядно устройство трябва да има CCS (50 kW DC) и IEC type 2 (22kW AC) контакти.

Достъпът до зарядните станции става чрез SMS платежна система, което позволява те да бъдат активирани от мобилен телефон с абонамент за платежни услуги в Германия. DC зареждането струва €3 на 10 минути време за зареждане, докато AC зареждането струва €2 на 30 минути. Ето какво означава това в реални условия за 2 електромобила с идентичен капацитет на батерията:

  • Nissan LEAF (24 кВтч батерия) за DC зареждане;
  • Renault ZOE (22 кВтч батерия) за AC зареждане:

Ето и цифрите:

  • DC зареждане (LEAF) с 50 кВт мощност (CCS контакт) 0-80% за 30 мин = 3 х €3 = €9
  • AC зареждане (ZOE) с 22 кВт мощност (Тип 2 контакт) 0-80% за 60 мин = 2 х €2 = €4

Според Германската асоциация за енергийни и водни ресурси средната цена на електроенергията за бита през 2015 г. е 28.72 евро цента на кВтч и 15.23 Евро цента на кВтч за индустрията. При AC зареждане на LEAF (с Тип 1 към Тип 2 кабел) времето е 4 часа, защото бордовото зарядно е с 6.6 кВт мощност, за разлика от това на ZOE - 22 кВт.

Това е по стандартния показател, който повечето автопроизводители използват, за зареждане на батерията – от 0 до 80%. Второто ОК, но кой би искал да стига да зарядна станция "на мускили". Затова по-практичният диапазон като че ли е нещо от типа на: от 10-15% до 80-85%. Просто е по-вероятно да пристигаш на зареждачка с поне малко енергия в батерията, иначе е прекалено на ръб.

Колкото до разликата в цената отгоре – поне по този германски коридор с бързи зареждачки за електромобили, който бърза ще трябва да плаща повече.

От: Green Car Congress


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (8)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

При максимална мощност цената е 0,36€/kWh DC i 0,18€/kWh AC.

Chris
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Чудесно Дано да не стават опашки, като се увеличи броя на електромобилите

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Вероятно, зареждането на АС е толкова евтино, че хората ще си зареждат там и домашните акумулатори :-)

Chris
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Да ама ако станциите имат само CCS и Type 2 както се изисква, Nissan LEAF с CHAdeMO няма да може да се зарежда с DC, а само със 6.6 kW AC с Type 2r към Type 1p адаптер. Това ще е доста бавно (4 часа) и невероятно скъпо (€24). Ако колата е само с 3.3 kW зареждащо двойно по-бавно и по-скъпо.

Немски протекционизъм... По-лесно с eGolf или i3

vdiv
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

[QUOTE=vdiv:1668]€2 x 2 x 4 = €16, кой не може да смята? :)[/QUOTE]

А, къде е това?

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Според мене vdiv има предвид, че на Нисана реално ще му трябват 4 часа, а не 1 за да се зареди, поради ползването на тип1 към тип2 кабел/адаптер. Аз пък реших, че станцията поема контрола, а не бордовото зарядно, въпреки преходника..... и за това си е 22кв......

Наистина кашата с кабелите и стандартите е голяма Дано някой ден производителите стигнат до нещо единно - но се съмнявам, при положение, че вече са инсталирани толкова много различни станции по света.

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Така погледнато да, но точно затова давам примера за AC зареждане с Renault ZOE, който има 22 кВт бордово зарядно.

За връзката станция зарядно:

При DC зареждане станцията вкарва ток директно в батерията
При AC зареждане колата казва на станцията имам "такова" зарядно и станцията подава съответната мощност и примерът с LEAF и тип 1 към тип 2 кабел е правилен (4 часа с 6.6 кВт бордово).

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари