Какво показва първото BMW i3 сервизиране след две години каране

Електромобили

В този блог: Потребител споделя резултатите от първото сервизно обслужване на своя BMW i3.

Следя редовно интересните неща, които излизат на BMW i3 Owner страницата и последното е ценно за всеки, който иска да научи какво точно включва обслужването на електромобил. В случая става дума за сервизирането на двегодишен BMW i3...

Това първо планирано обслужване е безплатно, поне в Швеция. Включва три основни точки:

  • Проверка на спирачна течност;
  • Обща проверка на електромобила; и
  • Смяна на филтъра за купето.

В добавка към тези отгоре компанията е инструктирала официалните сервизи да изпълняват следните дейности:

  • Смяна на актуатора на трансмисията;
  • Смята на болта на тампона на електромотора; и
  • Надстройка на софтуера;

Притежателят на въпросния BMW i3, за който говорим в този блог, споделя, че сервизната проверка не е довела до никакви конкретни процедури. Механикът единствено е споделил, че спирачните дискове имат повърхностна ръжда и е препоръчал спирачката да се използва по-често.

Това е тема за отделен блог, който ще пусна скоро, но причината да се получава тази ръжда е в способността на електромобилите да намаляват скоростта чрез рекупериране – при всяко отпускане на педала над определена скорост (обикновено над 15 км/ч) електромоторът започва да работи като генератор и връща енергия в батерията. Има аналогия с "моторната спирачка", когато кола с ръчни скорости пуснеш по наклон на втора и тя започне да намалява, без да натискаш спирачката.

Тъй като няма други дефекти или проблеми, които да се обсъждат тук, минавам към надстройката на софтуера. От BMW казват, че след този ъпгрейд i3 вече показва до 20 км повече прогнозен пробег. На следващия ден след сервизирането колата на нашия шведски приятел е показала 8 км повече прогнозен пробег от предния ден.

Не е ясно какви точно са промените в софтуера, а и батерията си остава същата. Вероятно надстройката увеличава ефикасността на електромотора или още по-логичното – просто са променили/оптимизирали алгоритъма на изчисляване на оставащия пробег.

Единственото оплакване на човека, чийто опит споделям в момента, е, че след ъпгрейда са се изтрили запаметените радио станции и потребителски настройки на колата. Не е нещо кой знае какво, но пък едва ли ще е трудно на BMW да записва данните и да ги въвежда отново в системата след ъпгрейда.

На този етап първите BMW i3 екземпляри са все още новички – ще видим какво ще е положението след още 2-3 години употреба. Факт е, че моделът се представя добре откъм надеждност и ще е чудесно тенденцията да се запази.

Източник: BMW i3 Owner


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари