Tesla не дава лиценз на независим сервиз за ремонти в Дания

Електромобили

В този блог: Tesla смогва трудно с обслужването в Дания, но и не дава лиценз за сервиз на бивш служители.

През 2015 г. Tesla беше най-продаваната кола в Дания след като данъкът за електромобили беше премахнат (а в Дания данъците за коли са баснословни), но според бивши служители сега компанията няма капацитет да обслужва хилядите продадени там Model S...

Още преди бума миналата година хора от екипа на Tesla в Дания са напуснали, с намерение да създадат свой собствен сервиз за независимо обслужване на Tesla електромобили, който обаче не получава лиценз и техника необходима за работа от компанията...

Бившият специалист по доставките в Tesla Дания Емил Елефсен и сервизният механик на компанията Хенрик Йоргенсен, работил в единствения оторизиран сервиз в страната, решили, че могат да отворят собствен сервиз и да получат лиценз за техническа литература и закупуване на части от Tesla. Компанията обаче отказва да им предостави исканото. 

Първоначално сервизът бил предназначен за ремонти по купето, но след това започнали да предлагат и регулярна поддръжка, за да помагат на Tesla собственици, които иначе се налага да чакат много за обслужване в Tesla.

В Дания Tesla има два сервизни центъра и работи за увеличаване на капацитета до края на годината, но в същото време Елефсен споделя с Electrek, че сервизът му не получава лиценз, който срещу $3,000 годишно осигурява достъп до техническите ръководства за ремонти.

По-важното е, че с тапията се взимат и 30% отстъпка от цените на частите. Принципно може да се купуват и от неоторозирани сервизи, но без тази отстъпка. В случая с Елефсен, той е направил поръчка преди 5 седмици и все още не получава части, което прилича на размотаване на бивш служител. Оторизираните сервизи обикновено получават доставки за 3 до 5 дни.

Проблемът за Елефсен и Йоргенсен е, че техният сервиз не е одобрен, но междувременно други два сервиза в Копенхаген са получили лиценз. Според Анди Макдоналд, който ръководи сервизната програма на Tesla, компанията си запазва правото да отказва лицензи и не може да обучи цяла Европа, но Елефсен и неговите служители вече са обучени така че аргументът не е основателен. Затова според него Tesla просто вреди на собственото си реноме с такова поведение.

В Tesla са различни почти с всичко, но точно по въпроса с оторизирането на сервизи казват, че си приличат с други авто компании. Случката в Дания обаче е показателна и хвърля повече светлина върху това какво да очакваме от обслужването. Кога в България ще има сервизен център, дали и кои ще са оторизираните сервизи сега не знаем и се надяваме у нас да не възникват такива Tesla казуси.

От: Electrek


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Илиян Звездоброев

Винаги съм се чудел, с какви точно проблеми и нужди потребителите на Тесла се обръщат към сервизите. Дали няма някаква статистика на най-натоварените.

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
elektromobili-2020