Hyundai представи нова концепция за безпилотни коли на CES 2017

Електромобили

В този блог: Ioniq още няма голяма батерия за дълъг пробег, но може да се управлява (частично) сам.

Hyundai представи своята супер комуникативна безпилотна кола по време на CES 2017 и работи по нова технология, която да я направи достъпна за масовия потребител...

Посетителите на изложението имаха възможност да тестват колата, която е оборудвана с множество сензори включително и Lidar устройства инсталирани зад предната броня вместо на капака на колата.

Колата също така е снабдена с преден и страничен радар, който може да засича мъртвата точка. С монтирани на различни места в колата камери се вижда как точно работи компютърът на колата в реално време. Софтуерът използва информация от GPS, която се разчита прецизно от програмата и може да помага на колата да се препозиционира при смяна на настилката и височината на пътя.

Според техниците на Hyundai колата е пригодена за движение в градски условия и може да се справя с преминаването през светофари, гърбици, места където се извършва ремонт на пътя и да спира автоматично където има засилен трафик от хора или пешеходна пътека.

От Hyundai споделят, че в момента се работи по оптимизирането на тази нова технология, за да може тя да се усъвършенства дотам, че да използва по-малко компютърна мощност и така да се продава на цени достъпни за масовия потребител.

Концепция за супер комуникативни коли

Визията на Hyundai за бъдещето на безпилотните коли включва сериозна работа върху възможностите на автомобила да комуникира със заобикалящата го среда на много нива или както те самите го наричат “hyper-connectivity”.

Тази висока степен на свързаност би позволила на всички участници в движението да си комуникират посредством дигиталния свят.

Hyundai си партнира с гиганта Cisco System за създаването на софтуер, който ще позволява на безпилотните коли не само да комуникират една с друга, но и с евентуалните промени на пътя, други превозни средства, интернет и други електронни устройства.

Един от плюсовете на тази нова технология ще бъде, че при наличие на повреда в софтуерната система на колата тя ще може да бъде отстранявана от разстояние, без да се налага да бъде карана в сервиз.

Системата също така ще получава информация в реално време за движението по пътищата, чрез която да може да изчислява най-бързия маршрут до крайната си дестинация и по възможност да избягва задръствания.

Hyundai Exoskeletons

По време на изложението Hyundai представи също и още два нови продукта, Hyundai Medical Exoskeleton и Hyundai Ioniq Scoote

Hyundai Medical Exoskeleton беше показан в три различни варианта, като един от новите модели включва система за контрол на движенията, която позволява на хора със сериозни увреждания в долната част на гръбначния стълб да седят, да ходят и да се изкачват и слизат по стълби.

Новият модел на HUMA (Hyundai Universal Medical Assist) може да бъде от значителна полза и за хора, които имат слаби мускули.

Един от другите модели представени по време на изложението H-WEX, Hyundai Waist Exoskeleton пък работи на различен принцип и има по-добро приложение при хората, които вдигат тежки предмети и натоварват значително горната част на тялото си. Устройството може да послужи за предотвратяването на контузии на гърба.

Hyundai Ioniq Scooter

Най-голямата изненада от Hyundai по време на изложението обаче беше малко сгъваемо електрическо скутерче, което ще може да се зарежда от електрическата кола на Hyundai, която се очаква да бъде пусната в продажба на американският пазар това лято.

Скутерът е много компактен и може лесно да се сгъва и пренася, а също така има и дигитален дисплей, който показва скоростта на движение и колко живот остава на батерията. Засега липсва повече информация около скутера и дори още няма цена.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения