BMW удължи договорите си за батерии с CATL и Samsung SDI до 2031

Електромобили

BMW със сериозна индикация за стъпване в света на електромобилите!

След като не пусна нито един нов електромобил през последните 7 години, BMW най-накрая започва да обръща повече внимание на електричките и планира 3 модела за следващите две години.

За тях и последващите модели, разбира се, ще са нужни и доста батерии затова компанията се ангажира да купи такива на стойност няколко милиарда от CATL и Samsung SDI.

BMW вече има договори с тези две компании за доставки на батерии, но сега те се удължават до 2031 г. включително и стойността има нараства до над 10 милиарда евро.

Обемът на поръчките към CATL, който първоначално възлизаше на четири милиарда евро при обявяването му в средата на 2018 г., сега нараства до 7,3 милиарда евро (период на договора: 2020 до 2031 г.).

Освен това BMW Group сключи дългосрочен договор за доставки и със Samsung SDI за периода 2021-2031 г., на стойност 2,9 милиарда евро.

Батериите от CATL и Samsung SDI ще влязат в трите нови електромобила на BMW, като първи с тях ще се оборудва iX3, който ще бъде пуснат изначално в Китай до средата на следващата година.

Китайските модели ще се снабдяват с батерии на местно ниво, а след като завърши строежа на завода на CATL в Ерфурт, произведените в Германия бройки от iX3 ще получават батерии от това място.

След това с тези батерии ще се правят също BMW i4 и BMW iNext моделите, които се очакват през 2021. Интересно е дали BMW ще използва от тези нови батерии и за своето отроче i3.

Новината, че производство на i3 няма да спира въпреки че наистина няма да има класически наследник, е добра, но още по-добре е, че BMW смята да продължи с увеличаване на капацитета на батерията и подобряване на оперативните показатели.

И двете са важни, защото на пазара вече има все повече конкуренция в този клас и новата златна среда е 50 кВтч. В момента най-голямата батерия на BMW i3 е с капацитет 42 кВтч и бидейки по-динамичен електромобил i3 е с по-висок разход на енергия от други електрички като Renault ZOE и Hyundai Kona.

Кобалтът за батериите на BMW ще се закупува от Мароко и Австралия, след което ще бъде предоставян на CATL и Samsung SDI, като по този начин компанията се надява да постигне високо ниво на прозрачност по отношение на произхода на минералите, като същевременно спазва екологичните стандарти и правата на човека.

С преминаването към петото поколение на своята задвижваща система за електромобили, BMW ще трябва да се отнесат по-сериозно и към новите изисквания за закупуване на ценни минерали, които влизат в сила от следващата година. 

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения