Какво става с батериите на LG Chem за Audi и Daimler?

Електромобили

Производственият ад, от който Tesla се откъсна (но никога няма гаранция, че е за постоянно) изглежда в известна степен застига немските автопроизводители или поне така изглежда по случващото се от началото на тази година.

Серийното производство на електромобили е друга бира и въпреки че немците са царе на пенливата напитка, точно на тази все още не са й изпипали рецептата, поне откъм намиране и добавяне на някои съставки.

Докато VW работи усилено по оптимизация на своя софтуер преди пускаето на ID.3 това лято в Европа, колегите от Audi и Daimler се борят със своите собствени електромобилни проблеми.

Сега LG Chem се споменава като потенциален общ проблем за двете марки поради забавени доставки на батерийни клетки.

Миналата седмица първо излезе информация в германския Manager Magazin, където се съобщаваше, че Daimler планира да намали наполовина производството на EQC от 60,000 на 30,000 бройки през 2020 заради липса на батерии, които LG Chem трябва да им достави.

От Daimler опроверга този слух и споделиха, че няма промяна в плановете на компанията, които са да се произведат около 50,000 EQC бройки през тази година.

След това обаче дойде ново включване, в което се споменаваше, че Daimler има проблеми и със сглобяването на батерийните пакети, тъй като компанията, която преди това са използвали за тази цел (Grohmann Engineering) вече е собственост на Tesla и след като минава под крилото на американците е прекратила работа с други автопроизводители като Daimler, за да фокусира ресурсите върху собствените си нужди.

Днес пък белгийската информационна агенция Belga излиза с новина, че в завода на Audi в Белгия, където се сглобява e-Tron, поне 145 души ще останат временно без работа заради проблеми със забавени "части".

В добавка към тази новина по-късно белгийският вестник L’Echo излезе със спекулация, че проблемите са свързани с батерийните клетки, които Audi трябва да получи от LG Chem, цитирайки следното изказване от Audi.

"Това е първият ни изцяло електрически автомобил, който се прави с нова технология на нова платформа и за направата му си сътрудничим с 300 доставчици. Следователно сътрудничеството е сложно. Изправени сме пред неочаквана ситуация и сме взели мерки за стабилизиране на доставките."

Според информацията във вестника, производството на батерии в завода през нощта ще бъде спряно. Някои от служителите ще получат 16 почивни дни, а най малко 145 от тях ще останат временно без работа, като има възможност бройката им да се увеличи до 250.

Audi планираше да увеличи производството на e-Tron от 20 на 24 коли на час през тази година, но очевидно това ще се случи на по-късен етап. С тези резки промени за първото тримесечие се предвижда да се произведат 5,700 бройки вместо планираните близо 10,000.

С тези последни развития, някои от немските автопроизводители се оказват в уникална ситуация. От една страна трябва да продават повече електромобили през тази година, за да не плащат глоби заради новите емисионни квоти, но от друга нямат възможност да скалират производство, като дори трябва да го забавят и намаляват.

LG Chem със сигурност има да доставя батерии на не малко други автопроизводители и може просто Audi и Daimler да са на опашката, но дали наистина е така?

Хора в тази дискусия

Коментари (3)

Оценка 5 от 5 на база 1 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Бирената метафора е гениална! Поздравления за автора

Е-мо
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

хм, да не стане така, че немските гиганти, в манията си за величие да повлекат надолу и други ..., но пък "празно" ... няма и ще видим кой ще дойде!?

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Може би трябваше първоначално да разнообразят доставчиците на клетки, а да не се доверяват само на обещанията на LG Chem които се опитват да снабдяват цялата индустрия. Tesla като не можа да набави достатъчно клетки от Panasonic за стационарната система в Южна Австралия купи клетки от Samsung SDI, а колите им произвеждани в Китай използват клетки от CATL. Nissan не само сглобяват LEAF в три фабрики в Япония, Англия и Тенеси, а там също и произвеждат клетки. Кой сега е по-сериозен?

Влади Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари