Hyundai възобнови производството на електромобили в Чехия

Електромобили

След три седмици пауза в работата, заводът на компанията в Ношовице рестартира производството. Точно в този завод Hyundai започна да произвежда електрическия Kona през март 2020 г.

И други автопроизводители затвориха своите заводи заради наложените забрани, но ето че Hyundai възобновява работа и производството на Kona Electric продължава.

С европейското производство на Kona нещата за Hyundai нещата не тръгнаха гладко, защото само дни след като стартира сглобяването на модела в Ношовице, компанията беше принудена да спре производството заради въвеждането на ограничителни мерки. Въпреки това, преди временното затваряне Hyundai успя да достави известно количество Kona с 64 кВтч батерия, при това с повече пробег вследствие на няколко оптимизации.

В завода са въведени допълнителни хигиенни мерки, включително разделителни стени, което може да даде някакво отражение върху общата производителност. Засега няма информация от компанията как ще продължи производството на електрическия Kona и дали до края на годината ще бъде произведено планираното количество.

Първоначално имаше план за около 50,000, след което бройката беше редуцирана на 30,000. От една страна заради общото забавяне на икономиката бройката може да спадне още, но от друга страна заводът на LG Chem в Полша не само не намали темпото, а увеличи производствения капацитет на батерийни клетки със 70%. Това е важно, защото Kona Electric е оборудван с батерийни клетки от LG Chem, както и други електромобили като Audi e-tron, Renault ZOE и Jaguar I-Pace. С други думи, количествата от най-важния компонент за производството на електромобили в Европа се подсигурвят с увеличено темпо, което е от съществено значение за автопроизводителите.

Като стана дума за други автопроизводители, Audi също поднови работа в завода си в Дьор, Унгария, където се произвеждат електромоторите за e-tron. Самият електромобил се сглобява в завода в на Audi в Брюксел, който е планирано да възобнови работа на 20 април.

На този фон се случи и нещо друго (свързано) – Renault обяви, че прекратява производството на автомобили с ДВГ в Китай и ще продължи само с електро модели. За добро или лошо, през 2013 г. съвместно с китайски партньор, компанията инвестира $1.2 милиарда в завод в небезизвестния Ухан, но поради силния спад в продажбите на ДВГ модели явно е предпочела да ограничи загубите.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума