Ново от CATL - инсталиране на батерийни клетки директно в шасито

Електромобили

CATL работи по нова технология, която има за цел да елиминира използването на батерийните пакети и модули интегрирайки клетките директно в шасито.

Премахването на обемистите корпуси, в които се инсталира цялата батерийна система на повечето електромобили днес, изглежда като не лоша идея, но дали това е най-оптималното решение?

Да, по този начин се освобождава повече място и на практика в шасито могат да се инсталират повече клетки, което ще доведе до увеличаване на пробега.

Какво се случва обаче със системата за охлаждане? И какво става при нуждата от подмяна на батерията или дефектни клетки?

От CATL все още не споделят информация за това как точно клетките, силовата електроника и системата за охлаждане ще бъдат монтирани директно в шасито.

Не е ясно и дали клетките ще се инсталират на едно място или тази технология ще позволява по гъвкав вариант за инсталирането им в различни части на електромобила.

Това вероятно би бил някакъв вариант за компании като BMW и Daimler да елиминират нуждата от специализирана платформа за електромобили, но те вече са вложили не малко средства и разработват собствени такива.

На този етап от CATL споменават само някакви потенциални 800 км. пробег, но в Китай обичат да обявяват пробега по стария NEDC стандарт, при който се получава до 30% разлика от реалното шофиране.

Въобще доста неяснота има около тази технология, а CATL планира да я въведe преди 2030 година на масовия пазар, без да се споменава дали са в процес на тестове с някои автопроизводител.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума