Xpeng празненство по случай произведени 10,000 броя P7 Smart EV

Електромобили

Китайският електромобилен стартъп Xpeng Motors отпразнува производството на 10,000 броя Xpeng P7 Smart EV.

Xpeng Motors вече има два електромобила в серийно производство, което си е сериозно постижение за  стартъп компания създадена преди има няма шест години.

През май тази година Xpeng получи лиценз  от китайското правителство и започна с производството на Xpeng P7 наред с компактният  G3 SUV,  в своя собствен завод в провинция Гуангдонг.

Продажбите на P7 не само скочиха драстично през септември и вкараха Xpeng в топ 10 на най-продаваните електромобили в Китай, но компанията успя да постигне рекорд на местно ниво с общо 10,000 произведени P7 в рамките на 160 дни.

От тях вече са продадени 6,535 (2,573 през септември). Кумулативните продажби на Xpeng за третото тримесечие на тази година са скочили с 266% до 8,857 бройки, от които 3,478 са били доставени през септември.

Xpeng P7 има доста атрактивна цена, за това което предлага и потенциално може да измъкне някой и други клиент на Tesla в Китай, а защо не след време и в Европа?.

Батерията е с нет капацитет малко над 80 кВтч, а по отношение на разхода, Бьорн поставя P7 малко след Model 3 в своя клас.

От първите тестове на Бьорн Ниланд, който сe добра до P7 наскоро видяхме ориентир за възможностите на колата и най-вече пробегът, който в Китай е обявен по NEDC за крайно нереалистичните 706 км.

Според теста на Бьорн с екстраполиране, пробег 450 км (при скорост 90 км/ч) е възможен. При 120 по-скоро ще е в диапазона 350-370 км в добро време, което при сегашното развитие на технологиите е доста приличен резултат.

Едно от ключовите предимства на P7 е неговата ефективност, постигната чрез използването на модула Infineon 950 IGBT вътре в задвижващaта система (пикова ефективност на двигателя е 97,5%) и нисък коефициент на съпротивление от Cd 0,236.

Цените на P7 в Китай (след субсидия) варират от $34 418 до $52 383.

Междувременно докато компанията празнува производството на 10,000-я Xpeng P7 първите 100 бройки от G3 SUV бяха натоварени на кораб и поеха на шест седмично пътешествие към Норвегия.

 

Компактният G3 SUV се продава в Китай от декември 2018 и от него вече са продадени над 22,000 бройки.

Тази година G3 получи нова версия и първите собственици в Европа на този модел ще са в Норвегия, където Xpeng казва, че над 3,000 души са проявили интерес към возилото през тази година.

Какъв интерес има реално и дали норвежците ще дадат шанс на Китай, предстои да разберем. Базовата цена е обявена за $37,667.

Новият G3 се предлага в две версии - G3 520 и G3 400

Xpeng G3 520

  • Пробег NEDC: 520 км
  • Батерия: 66,5 кВтч (от CATL)
  • Ускорение: 0-100 км/ч за 8,6 секунди
  • Максимална скорост: 170 км/ч 
  • Електромотор: 145 кВт/300 Нм (синхронен с постоянен магнит)
  • DC зареждане: от 30% до 80% за 30 минути
  • AC зареждане: от 30% до 80% за 5,5 часа
  • Тегло: 1,637 кг

Xpeng G3 400

  • Пробег NEDC: 401 км
  • Батерия: 50,5 кВтч
  • Ускорение: 0-100 км/ч за 8,5 секунди
  • Максимална скорост: 170 км/ч 
  • Електромотор: 145 кВт/300 Нм (синхронен с постоянен магнит)
  • DC зареждане: от 30% до 80% за 38 минути
  • AC зареждане: от 30% до 80% за 4,3 часа
  • Тегло: 1,578 кг

Xpeng G3 е наблъскан с доста технологии, включително Xmart OS, вътрешно разработена интелигентна операционна система, която вече се предлага на английски език.

Xmart позволява надстройки на фърмуера от разстояние (OTA), както и XPILOT 2.5 системата, която се грижи за автономният режим на шофиране чрез използването на 20 ултразвукови радари и камери с висока разделителна способност.

Xmart OS е собствената интелигентна операционна система на Xpeng. Xmart OS позволява широк спектър от функции за интелигентно свързване, като изкуствен интелект, гласов асистент, интелигентна навигация и магазин за приложения.

XPILOT 2.5 на Xpeng предлага адаптивен круиз контрол, автоматична смяна на лентата, автономно паркиране и др.

 

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари