В Mercedes отворени за общи батерии с BMW и Audi

Компоненти

В този блог: Възможно е големите германски авто концерни да се обединят за електромобилни батерии.

От изказване на ИД на Daimler Дитер Цетше по време на Автосалон Франкфурт 2015 става ясно, че компанията е отворена за идеята да бъде създаден алианс между топ германските автопроизводители за производство на следващо поколение батерии за електромобили...

Според Цетше, запитан дали Daimler би разширила вече създадения при покупката на Nikia Here алианс, "Между германските автопроизводители има сходства."

Става дума за алианс формиран от Daimler, Audi и BMW, чрез който беше закупена картовата услуга Nokia Here за около 2.5 милиарда евро. Това е най-значимото взаимодействие досега между иначе върлите конкуренти в света на автомобилите.

"Nokia Here доведе до общ подход... и това може да се прехвърли в други области," каза Цетше на конференция по време на салона, добавяйки, че подобна "кооперация" най-вероятно ще е насочена към съвместни действия по разработка на следващо поколение електромобилни батерии.

Daimler излиза от бизнеса с производство на клетки за електромобилни батерии, като затваря своето Li-Tec поделение по-късно тази година, но планира да похарчи 100 милиона евро в следващите години, за да увеличи производството на литиево-йонни батерии в източната част на Германия, с клетки от базираната в Южна Корея LG Chem.

Междувременно, германците вече инвестират в нови технологии за електромобилни батерии. Наскоро Bosch придоби американския производител на батерии с твърд електролит SEEO, а VW вече инвестира в QuantumScape – друга американска компания разработваща подобна технология.

С развихрящия се Volkswagen (и все по-засягащ други компании) дизелов скандал, подобни немислими досега сдружения между старите авто концерни като че ли започват да изглеждат дори логични в името на имиджа на германското автомобилостроене.

eCars.bg / Elektromobili.bg


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (6)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа

Предложение във френски форум:

"В добавка предлагам да се въведе законово изискване автопроизводителите да изкарват ауспуха отпред вместо отзад, за да може първите усещащи миризмата на гадни газове да са тези, чиито коли ги бълват. Ако това се приложи вредните емисии гаранция ще намалеят много бързо."

  Прикачени
  гост

Някои коли смърдят адски много, а даже съм виждал от дизеляците такава пушилка черна да излиза отзад, че се чудиш как е възможно това в 21 век. Да им го сложат в купето направо Тука тея дни се въртеше едно клипче с един ауспух.....

  Прикачени
  гост
  1. Valentin

Чак до там не трябва да се стига с такива остри коментари. Все пак много голяма част от техническия прогрес се дължи на изкопаемите горива. Ако нямаше въглища щяхме да се бием с камъни и пръчки. Просто всичко е до време. Постепенно света узрява за новите технологии. Няма как да стане изведнъж, всичко става лека по лека. Като с жените

  Прикачени
  гост
  1. гост    Valentin

Както е казал един мъдрец: "Каменната ера не е свършила защото са свършили камъните на Земята"
Същото е станало навремето и с въглищата, постепенно ще отшумят и въглеводородите.

  Прикачени
  гост
  1. Мартин Хаджистойков    Chris

Изглежда само BMW се дърпат и съвсем логично, като единствената германска компания, която направи изцяло електрически модел от нулата, вместо базиран на същестуващ модел. Защитават си инвестицията. И много приятно ме изненадаха с този ход, защото от десетилетия тройката се движи в пакет и беше много скучно. Осмелиха се да поемат по нов път.

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

Най-нови теми от форума

Още теми »